Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko kertoa lapselleni hänen kiusaajansa äidistä?

Vierailija
12.09.2010 |

Eli tilanne on tämä: lastani (kuudennella luokalla) on kiusattu nyt syksyllä ja pääkiusaajana on isokokoinen poika, joka selvästi ns. moniongelmainen ja väkivaltaan taipuva. Tuli luokalle siirrettynä muualta, en tiedä taustoja.

Pojan äiti on epämiellyttävä hieman alkoholisoituneen oloinen yh, isästä en tiedä. No, nyt olen kuullut luotettavasta lähteestä (mieheltäni), että tämä kiusaajan äiti poistettiin ravintolasta ja sai vielä porttikiellon erittäin kiusallisesta ja nolosta syystä. Mieheni siis työskentelee ravintolassa, jossa tämä välikohtaus eilen yöllä tapahtui. Voinko paljastaa lapselleni, mitä hänen kiusaajansa äiti on töpeksinyt? Olen varma, että lapseni levittäisi luokalleen tietoa tästä ja kiusaaja saisi hävetä. Sen luokan juttu on kyseessä..

Periaatteessa en haluaisi, että lapsi saa kärsiä vanhemmistaan, mutta tuo kiusaaja näyttää kasvavan samanlaiseksi k*sipääksi kuin äitinsä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kesken että jätät mut rauhaan tai kerron kaikille mitä äitis teki ravintolassa.

Vierailija
22/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin minua ei yllätä, että lastasi kiusataan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää lapselle, miksi toinen kiusaa, vaikeat taustat.

Vierailija
24/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin minua ei yllätä, että lastasi kiusataan..

En ole ap mutta mistä hemmetin syystä se kiusatutna oleminen on aina sen kiusattuna olevan syy.

Attä ihan aikuiset ihmiset ajattelevat noin.

Jos siun lapsesi kiusaisi toista lasta niin sanoisitko, että kiusaa vaan, koska se nyt on tuollaiinen ja se vahemmat on sellaisia, et ei ole ihmekään kun sitä tekee mieli kiusata?

Daaa-a? Ootko jotenkin yksinkertainen?

Vierailija
25/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanne on tämä: lastani (kuudennella luokalla) on kiusattu nyt syksyllä ja pääkiusaajana on isokokoinen poika, joka selvästi ns. moniongelmainen ja väkivaltaan taipuva. Tuli luokalle siirrettynä muualta, en tiedä taustoja.

Pojan äiti on epämiellyttävä hieman alkoholisoituneen oloinen yh, isästä en tiedä. No, nyt olen kuullut luotettavasta lähteestä (mieheltäni), että tämä kiusaajan äiti poistettiin ravintolasta ja sai vielä porttikiellon erittäin kiusallisesta ja nolosta syystä. Mieheni siis työskentelee ravintolassa, jossa tämä välikohtaus eilen yöllä tapahtui. Voinko paljastaa lapselleni, mitä hänen kiusaajansa äiti on töpeksinyt? Olen varma, että lapseni levittäisi luokalleen tietoa tästä ja kiusaaja saisi hävetä. Sen luokan juttu on kyseessä..

Periaatteessa en haluaisi, että lapsi saa kärsiä vanhemmistaan, mutta tuo kiusaaja näyttää kasvavan samanlaiseksi k*sipääksi kuin äitinsä. Mitä mieltä olette?

ilman muuta -sitä saa mitä tilaa. Kosto on suloista.

Vierailija
26/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin kiusaajan puhutteluun ja sanoisin, että jos tuo homma ei lopu niin päästän ilmoille niin häpeällisen asian äidistäsi, ettet naamaasi kehtaisi enää missään näyttää. Eiköhän tuon luulisi riittävän, jotta kiusaaminen loppuisi. Ja ei todellakaan tuon ikäisille enää riitä, että sanoo toisella olevan paha mieli, ehei. Tuon ikäiset osaavat olla todella julmia, jos niin haluavat.

Vierailija
27/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vähän on laimeaa toistaa tätä "kiusaajalla menee varmaan vielä huonommin" -mantraa. Kiusaaja kun on siis tosiaan väkivaltainen ja kiusaa estoitta mm. poikani luokalla olevaa kuulovammaista tyttöäkin, ei siis mitään häpyä sen suhteen keneen kohdistaa kiusaamisensa. Ja koulun puuttuminen asiaan ei ole auttanut millään tavalla, eikä pojan siirtoa pois luokalta ole mitenkään lupailtu. Kauanko tässä sitten odottelee?

Ehkä voisin tosiaan ottaa kiusaajan puhutteluun ja kertoa vähän faktaa mitä tapahtuu, ellei toiminta muutu. En sitten tiedä tietääkö tuo poika mitä äitinsä on tässä viikonloppuna puuhaillut. Ehkä hänen olisi ihan hyvä kuulla asiasta, jos on vaikka äidiltä unohtunut kertoa.

Vierailija
28/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkaan en käsitä, miksi kertoa lapselle jotain ilkeämielisiä tarinoita niin naapureista kuin koulukaverien (olkoon vaikka kiusaaja)äideistä.

Noudattaisin vastaajan 20 neuvoa.

Ja jos kerrot lapsellesi tuollaista toisen äidistä, sen jälkeen sillä kiusaajalla on todellakin myös syytä kiusata.

Omille lapsilleni olen yrittänyt opettaa, että veri on vettä sakeampaa, eikä koskaan missään tilanteessa saa mennä haukkumaan toisen lähipiiriä - ei edes siihen haukkumiseen mukaan, jos joku haukkuu itse omaa äitiään tai veljeään.

Vierailija
29/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti täällä kirjoittaa nyt vain mammat, joiden lapsia ei ole kiusattu eikä heillä itsellään ole kokemusta kiusatuksi tulemisesta. Kosto on todellakin suloista.

Vierailija
30/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväki ei muuta ansaitse kun karuimman mahdollisen kohtelun. Poika on selvästikin tullut äitiinsä..

Vierailija
31/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkään sinun ei pitäisi kertoa.

Vierailija
32/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se kiusaaminen käy sen jälkeen vaan rankemmaksi, tämä kiusaaja varmaan hakkaa lapsesi sen jälkeen joka päivä. Ja saako tosiaan baarityöntekijät ja muut edes kertoa, mitä ovat nähneet?

Vierailija
33/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se kiusaaminen käy sen jälkeen vaan rankemmaksi, tämä kiusaaja varmaan hakkaa lapsesi sen jälkeen joka päivä. Ja saako tosiaan baarityöntekijät ja muut edes kertoa, mitä ovat nähneet?

Pienikin "hakkaaminen" on rikosilmoituksen paikka. Moinen jos jatkuu eiköhän häirikkö oteta huostaan. Missään nimessä ei saa ikinä tippaakaan taipua väkivallan tai sen uhan edessä.

Vierailija
34/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Kuvitteleeko joku todella, että ravintolahenkilökunta on jotain viranomaisia, joita sitoo vaitiolovelvollisuus? No, olette väärässä, joten kannattaa vähän miettiä mitä siellä ravintelissa tekee.

Anna kun arvaan, nainen on ensin vetänyt kauheat kännit, sitten alkanut tappelemaan, rikkonut tavroita/kähminyt henkilökuntaa, paskonut housuihinsa/ oksentanut päällensä ja lopulta poliisien tai vartijoiden tullessa ryöminyt ulos? Noita näkee ihan tavallisissa ravintoloissa, vielä enemmän kun taas pikkujoulut lähestyvät. Kiva että nämä vielä lisääntyvätkin.

t. ravintola-alalla

Vierailija
35/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joutuu kiusatuksi. Ei tietenkään aina, mutta kyllähän tietynlainen ihmistyyppi on sellainen, jota aina ja kaikkialla potkitaan päähän. Ja tämä pätee etenkin silloin, kun vanhemmat ovat ap:n kaltaisia - kostonhaluisia ja lapsellisia. Tuolla ajatusmallilla nimenomaan kasvaa lapsia, joita kiusataan. Myös oma lapseni on joutunut kiusatuksi eikä olisi tullut mieleenkään lähteä setvimään sitä kiusaajaa (saati sitten hänen lähipiiriään!) haukkumalla. Tilanne ratkaistiin lapseni itsetuntoa kohentamalla sekä opettamalla häntä, miten selvitä tietyistä tilanteista.

Vierailija
36/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näemmä vauhdissa tässä kejtussa. Kerro vaan ap, niin makaa kuin petaa!

Vierailija
37/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joutuu kiusatuksi. Ei tietenkään aina, mutta kyllähän tietynlainen ihmistyyppi on sellainen, jota aina ja kaikkialla potkitaan päähän. Ja tämä pätee etenkin silloin, kun vanhemmat ovat ap:n kaltaisia - kostonhaluisia ja lapsellisia. Tuolla ajatusmallilla nimenomaan kasvaa lapsia, joita kiusataan. Myös oma lapseni on joutunut kiusatuksi eikä olisi tullut mieleenkään lähteä setvimään sitä kiusaajaa (saati sitten hänen lähipiiriään!) haukkumalla. Tilanne ratkaistiin lapseni itsetuntoa kohentamalla sekä opettamalla häntä, miten selvitä tietyistä tilanteista.

Jos sellainen oikeasti on olemassa.

Vierailija
38/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutonaurun paikka uskomattoman typeryytesi vuoksi...

Vika ei ole koskaan kiusatussa. Vaan vika on aina kiusaajan.

Vierailija
39/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja esim. kuvittelee, että se kiusattava on jollakin tavalla parempi, (esim. kiusaaja kokee jollakin kierolla tavalla kiusatun uhkana itselleen)ja kiusaamalla yrittää tuoda sitä kiusattua alemmas, samalle tasolle itsensä kanssa.

Tai sitten se kiusaaja kiusaa jotakin heikompaa, koska ei uskalla kiusata ketään vahvempaakaan.

Tällä tavoin se yrittää siirtää oman epäonnistumisen tunteensa toiseen ihmiseen.

Ihan on tutkittu juttu. Että se vika on yleensä siellä kiusaajan päässä. Ei kiusatussa.

Vierailija
40/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin kesätyöntekijä ja mua nälvittiin tosi paljon duunissa. Yks nainen oli todella, todella paha. No, kävi sitten ilmi että hänen poikansa sekoili ravintolassa ja näin sen. Seuraavan kerran kun tämä noita-akka alkoi taas pomputtamaan mua sanoin näin muuten kun poikasi vietiin perjantaina poliisiautoon ravintolasta. Yritti kiistää ja mä pysyin tarinassa. Iltapäivällä pyysi että lopetan valheitten levittämisen, lupasin jos hän lopettaa nälvimisen. Ja kumpikin oltiin hiljaa sen jälkeen.

Kun sulla on tälläinen kostoase, mä oikeesti käyttäisin sitä. Menisin käymään heillä ja puhuisin miehestä ja hänen ammatistaan ja sanoisin suoraan mies oli muuten samaan aikaan viime viikonloppuna ravintolassa töissä, kun olit paikalla. Ja voisitko lopettaa poikasi kiusaamisen, on todella nuijaa ja jne.

Älä sotke poikaasi tähän tai kerro äidin mokailua. Jos ei auta, sitten kyllä kertoisin. Kyllä lapset saavat puolustautua, mitä kukaan on tehnyt poikasi hyväksi, kun häntä saadaan kiusata ? Jos joku kiusais mun poikaa, mä voisin oikeesti tehdä ihan mitä vaan.