Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä mennyt muisti synnytyksen yksityiskohdista?

Vierailija
12.09.2010 |

Minulla kävi näin molemmilla kerroilla. Ensimmäisessä synnytyksessä olin saanut mm. Petidiniä, jonka ajattelin aiheuttavan muistamattomuutta, mutta sama sitten tapahtui jälkimmäiselläkin kerralla ja silloin en Petidiniä saanut.

Yksityiskohtamuistilla tarkoitan mm. sitä, että en muista esim. asioiden tapahtumisjärjestystä, en muista, miksi en jälkimmäisellä kerralla ottanut peräruisketta, en muista käytinkö synnytyksessä piilolaseja jne.

Yleensä olen hyvin tarkka muistamaan yksityiskohtia, joten tällainen on hyvin hämmentävä.

Onkohan kyseessä se sama ilmiö, kun äidin pää on ihan laho vauvan elämän ensimmäisillä viikoilla. Silloinhan luonto on hoitanut niin, että äiti elää ikään kuin utuisessa maailmassa ja keskittyy näin vain vauvaan. Itse en esim. meinannut millään tajuta kuinka tuttipullo kootaan. Aivokapasiteettini ei vaan meinannut riittää siihen :)

Onneksi tilanne korjaantui pian..

Onko teillä ollut mitään vastaavaa synnytyksessä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sumuiset muistot :)

Ehkä ihan ok, että sen kivun määrän unohtaakin jossain määrin, mutta moni muukin asia on kyl unohduksissa vaikka itse sain vain epiduraalin.

Ehkä se vain kuuluu asiaan, en tiedä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme