Vauvakuume - onko 43 v jo liian vanha äidiksi?
Vanhemmat lapset on jo koulussa?
Vieläköhän sitä jaksais yöheräämiset ym.?
Kommentit (28)
Onko se sitten positiivista vai ei, siitä voi olla montaa mieltä...
Helpoin ja nopein synnytys kuin aiemmat. Ponnistusvaihe 2 minuuttia, yhteensä 4h.
.. noin vanhana aloittaa koko rumbaa alusta. Se vauvahan ikäänkuin palauttaa perheen lähtöpisteeseen. Itse nauttisin tuon ikäisenä jo mieluusti vähän isommasta lapsista ja siitä mitä näiden kanssa voi harrastaa.
Mahtaisiko ap'lla olla menossa viime tingan pohdiskelu ja suru siitä että lapsia ei enää tule kun ikääkin jo on, ei ehkä aito vauvakuume.
Itse sain ainokaiseni 34-vuotiaana, nyt kaksi vuotta myöhemmin koen jo olevani liian vanha hankkimaan toista. Ei vaan jaksa aloittaa alusta kaikkine yövalvomisine, ja odotan jo aikaa että saan taas aikaa omille jutuillekin.
Mutta kukin tyylillään. Itse en haluaisi olla 63v kun lapsi suunnilleen lähtee kotoa.
et todellakaan ole ikäloppu ja usko vaan, synnytyskin voi sujua ihan hyvin ilman suurempia ongelmia...niitä voi tulla kenelle vaan se ei ole iästä kiinni !!! Höpöpuheita noi nuorempien puheet löystyneistä kudoksista yms. Jos olet normaalikuntoinen ja liikut, ei todellakaan ole suurempia ongelmia ! Ja vaikka ne kudeokset ikääntyessä vaatisivatkin enemmän palautuakseen, niin jumpalla senkin saa hoidettua, eikä vaadi edes isoa työtä :)
t. 55 v onnellinen 9 v:n äiti.
Jaksoin paljon paremmin kuin nuorena olisin jaksanut.
Ei mene päivääkään, kun kiitän Luojaani, että tuo kuopus(5v.) 43-vuotiaana vielä päätettiin tehdä.
Kyllä meillä paljon puuttuisi jos tuo ilopilleri puuttuisi!
Tuossa iässä tuskin edes raskaudut. Hanki lapsi ennen kuin liian myöhäistä eli n. 20-30v
nopeus ei liity ikään sekään mitenkään. Kakkonen syntyi kun oli 26 ja synnytys kesti 1h2min ja ponnistus 3min. Kiirus oli sairaalaan ja heti ilokaasua saatuani ponnistutti jo.