Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjät: Millainen on ihannekätilö?

Vierailija
11.09.2010 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsnä

Vierailija
2/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään olla miehen kanssa synnytyksen aikana "kahden", kätilö on sellainen (toivottavasti) huomaamaton ihminen joka käy auttelemassa ilman että sitä juuri ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tukee.

Vierailija
4/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

empaattinen ja kannustaa. Ohjaa tekemään oikein (esim ponnistamaan oikeaan suuntaan). Ottaa synnyttäjän huomioon ja kertoo, jos jotain toimenpiteitä täytyy tehdä/ ei voida tehdä.

Minulla on takana kaksi hyvin erityyppistä synnytystä. Ensimmäisessä kätilö oli kaikkea muuta kuin yllä mainitsin. Hän sai minut tuntemaan itseni huonoksi synnyttäjäksi ja aikaansai melkoisen trauman. Toinen kätilö oli kuten yllä kuvasin ja toinen synnytys näytti, miten hieno ja kaunis kokemus synnytys voi olla.

Vierailija
5/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekaa mentiin synnyttämään sairaalaan ja itkin kivusta, kätilö kysyi jo ovella epäuskoisena että noinko paljon sattuu (koin sen ivallisena). Kun tilannetta tutkittin haukkui että olin "jäykkä kuin seipään niellyt". Toisti sen kahdesti ja se tuntui erittäin pahalle. Ponnistusvaiheessa valitti etten osannut ponnistaa oikeaan suuntaan vaan veri nousi päähän ja kasvoista katkesi verisuonia. Tein kyllä parhaani.

Vierailija
6/6 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

empaattinen ja kannustaa. Ohjaa tekemään oikein (esim ponnistamaan oikeaan suuntaan). Ottaa synnyttäjän huomioon ja kertoo, jos jotain toimenpiteitä täytyy tehdä/ ei voida tehdä.

Minulla on takana kaksi hyvin erityyppistä synnytystä. Ensimmäisessä kätilö oli kaikkea muuta kuin yllä mainitsin. Hän sai minut tuntemaan itseni huonoksi synnyttäjäksi ja aikaansai melkoisen trauman. Toinen kätilö oli kuten yllä kuvasin ja toinen synnytys näytti, miten hieno ja kaunis kokemus synnytys voi olla.

Ei ole ollenkaan haitaksi, vaikka kätilö on "tomera" ja ehdottelee erilaisia apukeinoja, ottaa osaa ja keskustelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi