Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muuta linjoilla joille auto ei merkkaa mitään.

Vierailija
10.09.2010 |

Elämäni taitaa olla kovin tylsää monen huippuautoilijan mielestä.En ole ollut autoista mitenkään kiinnostunut,siksi mua ei ole kukaan autoilla iskenyt.Onhan ne ihan hienon värisiä,mutta niin on moni muukin esine.

Ja ne on vaarallisia.Sen sijaan moottoripyöräilevät miehet on ihania ja samoin veneilijät!

Ymmärrän että pitkien välimatkojen vuoksi auto on joillekin vain kulkuväline.

Pitäisikö autojen hintoja alentaa? ja bensaa korottaa vai sitäkin alentaa? Mistä on kyse?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen purjehtinut lapsesta asti. Yhdessä vaiheessa purjehdusharrastus oli telakalla, muutaman kesän ajelin motskarilla. Yleensä olen pitänyt erilaisten ajopelien ajamisesta ja lisäksi olen kiinnostunut junista ja lentokoneista. Voisin myös harkita ajavani rekkaa tai bussia työkseni. Mutta...

En ole erityisen kiinnostunut moottorien ja varusteiden rassaamisesta. Motskarin käytin aina tunnollisesti huollossa määräaikana, eikä se ikinä kaivannut minulta muuta kuin ajoa, tavallisimpia huoltotoimia ja pesua. Omat veneeni ovat aina olleet yksinkertaisia. Osin toki taloudellisista syistä, mutta osin myös siksi että vesillä haluan purjehtia, en tapella lämmittimen tai moottorin tai varsinkaan mutkikkaan sähköjärjestelmän kanssa.

Junassa tai bussissa voin lukea. Aikanaan junamatkat olivat jopa aika tehokasta työ- ja lukuaikaa.

Henkilöauto... vaimolla on sellainen. Saan sen lainaan jos minulla on välttämätön tarvis. En viitsi ostaa itselleni moista, koska en tarvitse. Maksan käyttämäni polttoaineen ja osallistun huoltokuluihin jonkin verran. Vaihdan renkaat keväällä ja syksyllä. Paitsi ensi keväänä en vaihda, uudet suvigummit on pakko hankkia, nykyiset ovat tulossa tiensä päähän.

Minua ei vähääkään liikuta, paljonko naapurin pirssi maksoi, kuinka nopeasti se kiihtyy ja mikä sen huippunopeus on... (todennäköisesti ei pärjää edes keskikokoiselle motskarille suorituskyvyssä). Pitemmät matkat teen julkisilla, koska minusta on hiton tylsää istua ratin takana ja odottaa että se nelipyörätoosa tulee perille.

Minua pännii kuunnella autojuttuja ja pärjettömiä väitteitä siitä, miten ajeltiin 300 kilometrin matka niin ja niin lyhyessä ajassa. Ei muuten ajettu. Ette mitanneet matka-aikaa pihalta pihalle vaan jostakin keskustasta toiseen ja pyöristitte matka-ajan puolella tunnilla alas päin.

Jos venettä ei olisi, en tarvitsisi henkilöautoa oikeastaan koskaan. Asuin aikanaan maalla. Siellähän auto oli pakollinen. Se oli sitten kylmän rauhallisesti se, jonka katsoin aiheuttavan vähiten kustannuksia.

En aivan täsmälleen ymmärrä, miksi auto on joillekin niin kauhean tärkeä. Ihan tavallinen tarvekalu se on. Joillekin kiusallisen välttämätön. Yleensä minä joudun esittämään perusteita sille, miksi en perusta autoista enempää. Minusta asian pitäisi olla päin vastoin: jos on kovin innostunut autoista, se pitäisi perustella.

Vierailija
2/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielstäni se on vain perheessä "suursyöjä" rahan suhteen. Se mitä meillä autoa tarvitaan tulisi halvemmaksi taksit ja pitkillä matkoilla jopa lentokoneet, mutta jotenkin perheeseen nyt vaan kuuluu auto pihaan ja sitä nyt vaan käytetään, kun kerta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en edes muista rekkaria. Lapsetkin ihmettelevät , kun tuossa meni ,sen ,sen auto. Arvailen värin mukaan ,eikä merkki ole lähellekkään sama.

Vierailija
4/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä Zafira kutusella 1.6l koneella. XD Sen enempää mä en sen ominaisuuksista tiedäkään. Me mahdutaan siihen koko sakki (lapset ja koira) ja tilaa jää vähän tavaroillekin ja sit voidaan ajaa paikasta A paikkaan B. Sen verran olen jollain tehomylyillä joskus kokeillut ajaa, että tiedän ton olevan kaikkea muuta ku retosteluauto, eikä sillä ehkä kannata lähteä kovin piukkaan paikkaan ohittamaan ketään, mut mitä väliä. Ei mulla ole kiire.

Vanha Astra ei tainnut ees kulkea enempää ku 120km/h ja siihenkin nopeuteen sitä sai kiihdytellä talla pohjassa ehkä minuutteja sekuntien sijaan. Et parannustahan tää on jo edelliseen :P

Jotain urheiluautoja en käsitä ollenkaan. Mitä niillä muka tekee? Epäkäytännöllisiä ja kovaäänisiä enimmäkseen...

Vierailija
5/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes huomannut, että vanhempani olivat vaihtaneet autoa, vaikka tapaan heitä monta kertaa kuussa, kerran mentiin harrastusporukan kanssa yhden autolla jonnekin ja huoltoasemalla käytyämme en muistanut yhtään, mihin autoon olisi pitänyt mennä, en tunnista merkkejä..mitä se auto kertoo ihmisestä muuta, kuin että jollain on varaa kalliimpaan kuin toisella, tai on otettu lainaa? Lisäksi ne tuhoavat ilmaston joten en ymmärrä ollenkaan ihmisten autoretostelua. Sama kuin kehuskelisi tupakanpoltollaan.

Vierailija
6/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi että sekin nääpuri osti Bemarin, ihan paska. Siihen ukki tuumasi minulle ei merkitse auto mitään, kunhan pääsee kulkemaan. Ajoivat yhden liikkeen ohi meille, siinä pihassa oli hyvin ruosteinen auto peräkärryn lavalla. Poika tuumasi tuossa olis ukille sopiva auto. Hymyillyttää ,kun ajammeohi , tuossa olis ukille sopiva auto.

Vierailija
7/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen lahjaksi mieheltäni ja rakastan sitä. Monet työpaikan miehet on mulle kateellisia mun autosta ja sekös mua naurattaa. Mua kyllä kiinnostaa, millä ajan, todellakin!

Vierailija
8/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteihän sitä kortilla ajella:) Yksi auto perheestä löytyy ja sekin sen takia, että miehen työ vaatii sitä. Hienoa on myös, että pääsemme vaateostoksille autolla, silloin kun lapsi niitä tarvitsee.

Pitää ottaa huomioon se, että kaikki eivät asu pääkupunkiseudulla ja julkiset kulkuyhteydet ovat mitä ovat.

Vierailija
9/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muka-vihreä, muka-sivistynyt ja muka-älyllinen. Todellisuudessa kuitenkin yritän päteä varallisuudella, jota minulla ei ole, ja notkun tuntikausia exäni työpaikan ulkopuolella lainabemarissa, että hän näkisi minut.

Vierailija
10/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muka-vihreä, muka-sivistynyt ja muka-älyllinen. Todellisuudessa kuitenkin yritän päteä varallisuudella, jota minulla ei ole, ja notkun tuntikausia exäni työpaikan ulkopuolella lainabemarissa, että hän näkisi minut.

no ei kannata tuhlata aikaansa siihen bemariin ainakaan, on yhtä järjetöntä kuvitella saavansa yli 16- vuotiaita naisia auton avulla, kuin jos nainen kuvittelisi saavansa miehiä 15- vaihteisen maastopyörän avulla.

Vierailija
11/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ylpeä siitä :-). Ajan isompaa autoa kuin moni miestyökavereni.

Vierailija
12/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla siirrytään vaan paikasta toiseen.

Vierailija
13/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo paljon omistajastaan.

Auto paljon muutakin kuin väline siirtyä paikasta a paikkaan b.

Vierailija
14/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista ajokorttia, enkä ole koskaan omistanut. Perheellämme on auto, mutta tunnistan sen lähinnä värin ja rekkarin perusteella. Minulle on toki tärkeää, että se on sen verran uusi, että se on kohtuullisen turvallinen. - Muuten minulle on yksi se ja sama, minkä merkkinen tai mallinen tai "vuosilukuinen" se on.

En ole koskaan tajunnut mitään automerkeistä tai -malleista, eikä minua kiinnostakaan. Kuljen mahdollisimman paljon julkisilla ja arvostan julkisten liikennevälineiden käyttäjiä.

Ymmärrän ihmisiä, jotka haluavat mahdollisimman turvallisen auton pakolliseen käyttötarpeeseen, mutta en ymmärrä huviajelojoita, joille auto on jotenkin tärkeä itseisarvo tai statussymboli. Oikeastaan tällaiset ihmiset ovat mielestäni itsekeskeisiä, pinnallisia, lyhytnäköisiä ja typeriä snobeja, jotka eivät ole tajunneet, että 90-luku loppui jo.

Vierailija
15/15 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moottoripyörät ja veneet samoin, eivät herätä mitään intohimoa muhun, kuten nämä jälkimmäiset sulle ap :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän