Kenen asiaa SDP ajaa? Minkälaiset ihmiset äänestävät demareita ?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:26"]
Tuskin kovin moni enää tulee SDP:tä äänestämään, ei ainakaan kukaan mies.
Pahasti on puolueella pakka ja arvot sekaisin.
SDP:n tulisi arvioida kaikki arvonsa uudelleen, jos aikoo pysyä suurten liigassa. Tämä tuskin tapahtuu.
[/quote]
Tuskin, kun puolueen puheenjohtajakin on sementoinut itsensä pallilleen. Kannatus on jo todella alhaalla, ja Jutta julistaa YLEllä, että "puheenjohtajan vaihdoksella ei galluplukuja nosteta". Eli mitään ei enää ole tehtävissä.
R.I.P. SDP.
[/quote]
Ihmiset ovat kyllästyneet puolueiden naispj:iin: Urpilainen, Sinnemäki, Kiviniemi, Räsänen etc. jotka todellisuudessa ovat aivan tyhjäpäisiä kälättäjiä.
Nämä diletanttinaiset ryssivät koko ajan ja tuhoavat fiksujenkin naisten mahdollisuudet tulevaisuudessa.
[/quote]
No jaa, enpä tiedä onko sukupuolikaan se ratkaiseva tekijä kun tuota hallituspuolueiden puheenjohtajistoa katsoo. Arhinmäki, Katainen, Niinistö ja se ruotsalainen rillipää, en nyt muista nimeä... Todella, siis oikein todella onnettomia kaikki. :(
Minusta Suomi on kaulaa myöden kusessa tasan niin kauan, ainakin, kun pääministerinä on nykyisen(kin)lainen politiikan broileri. Ei mitään hajua reaalitaloudesta tai työelämästä, siitä kuinka rahaa lisäarvoa tuottamalla tehdään, kuinka vaikeaa se useinkin on. Tuhlata, omia ja varsinkin toisten tienaamia rahoja, osaa jokainen.
Juha Sipilä on pärjännyt yrityselämässä, mutta henk.koht. en voi häntä äänestää. Ensinäkin, hän on ehdokkaana jossain kaukana omasta äänestysalueestani, ja toisekseen, hän on kepuli.
Mutta joku rahaa ja taloutta oikeasti ymmärtävä me nyt Suomen johtoon tarvittaisiin. Pikaisesti!
[/quote]
Sixten Korkman on varmaakin arvostetuin talousmies Suomessa, joka nykyään on proffana Aalto-yliopistossa. Julkaisi juuri ihan hyvän suurelle yleisölle kirjan talous ja utopia.
Muita en tosiaan saa mieleen, joka olisi edes tervejärkinen.
[/quote]
Tilasin juuri Talouselämän ja valitsin tilaajalahjaksi tuon Korkmanin kirjan. Odotan sitä malttamattomana.
Korkman on kyllä puhunut järkeä, aina harvoin kun olen hänen juttujaan sattunut uutisissa kuulemaan. Hallitus ei taida hänen asiantuntemustaan kauheasti käyttää? :)
[/quote]
Kirja on hyvä, luin sen juuri tänään. Ei mitään uutta minulle, mutta jos et ole aivan selville, mistä oikein on kysymys, niin ei parempaa johdantoa Suomessa ole. Kokonaisvaltaista pohdintaa.
Korkman ei ole varmaankaan niitä ekonomisteja, joita kokoomus ainakaan kuulee, koska Sixten edustaa nk. keynesiläisyyttä, joka tarkoittaa, että tarvitaan sekä toimiva yksityissektori että aktiivinen julkinen valta. Kokoomuksen mielestä julkinen valta (heitä lukuunottamatta) on turha ja parasta on rajoittamaton ja vapaa markkinatalous. Tämä kutsutaan nk. monetarismiksi (mikä on täyttä huuhaata).
[/quote]
Pyöritän työkseni rahaa, ja olen joskus 20 vuotta sitten opiskellut talousteorioita, pakosta. :) En muista noista enää juuri muuta kuin nimet. Nyt eurokriisin myötä on tuo teoriapuoli on taas alkanut kiinnostaa. Kun vain olisi aikaa lueskella, tuo "paon" valmistelu Suomestakin kun vie aikaa ja energiaa!
Joopa-joo, pakoon Suomesta, joka nyt on kuitenkin länsimaa, ja niistäkin parhaasta päästä, mihinkähän haavemaahan olette lähdössä? Johonkin veronkiertäjien paratiisiin? Todella isänmaallista porukkaa, juuri teitä Suomi jää kaipaamaan...
demareita äänestävät ne vähintään keski-ikäiset, jotka ovat ymmärtäneet, etteivät tule enää ikinä menestymään. he sitten haluavat verottaa muilta ja ottaa muilta pois, koska ovat katkeria siitä, kun itse eivät nuorempana tehneet mitään saavuttaakseen jotakin joskus.
ilkeesti sanottuna luuserit, jotka ovat tajunneet sen vasta keski-ikäisenä.
No kun sinä saat minun tuloista enemmän kuin minä, niin tokihan minä lähden tienaamaan sinne missä saan itse nauttia työni hedelmistä nykytilannetta enemmän. Sinulle minun jäämiseni eittämättä sopisi.
Demareita äänestävät eivät ymmärrä paljonko omaan nilkkaan osuu. Hallituksen lukuisat VM demariveroratkaisut jotka kurittavat muka omistavaa luokkaa, siirtyvät aina heikompien maksettavaksi. Hiemankin yhteiskuntaa ja hyvinvointia tunteva ja haluava ei äänestä vasemmistoa. Logiikka puuttuu demarien puheista. Mitä koulutettu väki luulee saavansa vastineeksi korkealle verotukselleen? Yhteiskuntarauhaa ja turvaa ja palveluja? Suomen liittyessä EU:hun, jo tällöin Eu:ssa tarkoituksena oli pienentää sosiaalisektoria. Sisäisen turvallisuuden alasajo alkoi myös jo 1990-luvulla.
Perusratkaisut Suomessa on tehty ajat sitten. Perusratkaisuihin kuuluu myös vasemmiston onnistunut tasapäistämispolitiikka. Kateus on myös hyvä katalysaattori. Maksat useaan kertaan verot ja eurooppalaisittain huonolla palkallasi ei ole ostovoimaa mutta palkkaverotus on korkeampi. Mutta ei Suomessa ole muutenkaan kuin pelkkiä vasemmistopuolueita.