Kenen asiaa SDP ajaa? Minkälaiset ihmiset äänestävät demareita ?
Kommentit (45)
pimeää työtä käyttävät, virikehoitoa kannattavat.
SDP saa rökalevoiton vaaleissa.
M36
Sellainen äänestää kuin minä. En omista mitään ihmeellistä, en ole yrittäjä, elän palkkatuloilla, enkä ole maajussi.
Ihmettelen itse miksi jokin tavallinen työtätekevä ihminen äänestää kokoomusta, yrittäjien puoluetta.
joka arvostaa ennen kaikkea kaikkien ihmisten hyvää ja tasa-arvoista kohtelua
Eivät kuulu. SDP on ammattiliittojen talutuslieassa, näistä etenkin perinteisten teollisuudenalojen: metalli- ja paperimiesten.
Sellainen äänestää kuin minä. En omista mitään ihmeellistä, en ole yrittäjä, elän palkkatuloilla, enkä ole maajussi.
Ihmettelen itse miksi jokin tavallinen työtätekevä ihminen äänestää kokoomusta, yrittäjien puoluetta.
juuri sen vuoksi, että ilman niitä yrityksiä ei meillä duunareilla olisi työpaikkoja ;).
suuryrityksen vietävissä, keskusta minkäliemaatalousjärjestön vietävissä. Parhaiten noista kuulun noihin tavistyöntekijöihin, en suuryrittäjiin enkä ainakaan tilallisiin.
Demarit -hyi helvetti.
Jutta Urpilainen -LOL mikä tyyppi, ihan oikeesti!
että Kokoomus ajaa kaltaistesi asiaa. Voi voi.
Ja maajussien Keskusta näköjään on näköjään näiden Sukarien ja muiden maaseudun pienyrittäjien suosikkevedätettävä. Ihmettelen, miten jonkun 50 000 hengen ammattiryhmän ympärillä voi enää toimia joku puolue. Hyvin ovat lapset ja lapsenlapset aivopesseet ja kasvattaneet puoluehenkeen.
Työväen ammattiliitot sentään on työväen itsensä perustamia järjestöjä, jotka tietenkin tukevat saman henkilöryhmän puoluettakin. Ammattiliitot harvoin haluavat kauppakeskuksia hyviä kaavoituksia tai kelkkatehtaille tukia tai halua voittaa jotain tarjouskilpailuja.
SDP on niitä varten, jotka haluavat pitää Suomen hyvinvointivaltiona. Siis sellaisena valtiona, joka antaa kaikille mahdollisuuksia menestyä, mutta pitää tarpeen tulle heikoimmista huolta.
äänestää demareita, mut heidän politiikka ei vakuuta mua.. :(
Kyllä Jutta pitää meistä huolen, nih.
SDP on niitä varten, jotka haluavat pitää Suomen hyvinvointivaltiona. Siis sellaisena valtiona, joka antaa kaikille mahdollisuuksia menestyä, mutta pitää tarpeen tulle heikoimmista huolta.
"heikommat" tulevat niin helvetin kalliiksi kun kaikki kulut lasketaan että moinen saa luvan loppua.
"heikommat" tulevat niin helvetin kalliiksi kun kaikki kulut lasketaan että moinen saa luvan loppua.
Mieluummin räjäyttävät 40 kg räjähdettä ruuhka-aikaan vaikkapa kauppakeskus Kämpissä.
M36
Jutta kumarsi vain EU-hirviölle ja miinuksella ollaan joka sekunti.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2010 klo 21:11"]
[/quote]
Demarithan haluaa pitää huolta aivan kaikista koko ajan, koska tietää paremmin kuin ihmiset itse, mikä on heille hyväksi. Tähän kaikenkattavaan hyysäämiseen vaan ei rahnat riitä. Tulee olemaan hauska seurata, miten nopsaan ja millaisin puhein Rinne syö aikaisemmat sanansa.
NO en minä valkokaulusduunarina kyllä Kokoomustakaan suostu äänestämään! Miksi äänestäisin sellaisia henkilöitä, joiden mielestä on ok, että yritykset siirtyvät markkinatalouden perässä sinne, missä työ on halvinta teettää so. Intia, Puola, Kiina jne.? Miksi ääneistäisin puoluetta, joka haluaa progressiivisen verotuksen poistoa, vähentää valtion omistussuhteita yrityksissä, verohelpotuksia jo hyvin toimeentuleville suuryrityksille, bonuksia ja optio-ohjelmia? Että on ihan ok, että yritykset jotka tuottavat huipputulosta voittoineen, saavat samalla potkia työntekijöitään pihalle, ja kiristää työolot niin ahtaiksi työntekijöiden näkökulmasta kuin vain ikinä on mahdollista! Että omistajien ahneudelle ei saa olla rajoituksia, mutta palkkatyöläisille pitää olla minimipalkat, ja kovat ehdot työelämässä?
Itse uskon ns. terveeseen kohtuuseen, ahneudella on tapana olla paskainen loppu. Jos yritykset miettivät liikaa vain maksimivoittoa, niin se köyhtynyt suuri alipalkattujen työläisten massa, ei ole yhteiskunnalle hyväksi. Suurista massoista lähtee se ostovoima ja sisämarkkinat vetämään! Se, että tehdään suurista massoista köyhiä tällä meiningillä, ei ole yhteiskunnallisesti kannattavaa eikä kestävää ajattelua!
Keskituloisten ja pienituloisten erityisesti. Minä äänestän.