Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"tuletko syömään?" kysymykseen vastakysymys "mitä on ruokana?" - tykkäisitkö?

Vierailija
10.09.2010 |

...minä en. Argh.

Ja siis aikuiselta.

Ei tule sellainen olo, että kokkailujani paljoa arvistetaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ystäväni eivät pidä lempiruoastani, sushista.

Itse en taas pystyisi syömään kaalilaatikkoa ..tai no jotenkin pystyisin, mutta yökkäysrefleksiä olisi vaikea vältää. Miksi kiduttaisin itseäni semmoisella aterialla. Tai lähtisin syömään pastaa, siitä kun saan ihan tajuttomat vatsakivut ja ripulin :/

Mitä on ruokana, on mielestäni ihan asiallinen kysymys =)

Vierailija
2/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään nimittäin laitan pelkästään hyvää ruokaa. Hän haluaa vain tietää, mitä herkkua se tänään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaihtoehdot..

Jos vaan kiljasee, että "Syömään!" niin sit ehkä vois vähän loukkaantua, jos ei kelpaa :D

Noh, voihan se kysyä ihan uteliaisuudesta.

Vierailija
4/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset näköjään myös tulkitsevat tuon kysymyksen niin, että kysyjä epäilee ruoan olevan pahaa ja haluaa välttää sen. Toinen vaihtoehtohan on, että kysyjä uskoo ruoan olevan hyvää ja haluaa tosiaan tietää, mitä hyvää tänään saa.

Vierailija
5/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ajatellut, että siitä voisi loukkaantua. Siukku, jos olet linjoilla, niin kerro toki, jos olet vetänyt herneen nenään :D

Ja sisko siis todellakin on hyvä ruoanlaittaja, minua vaan kiinnostaa tietää (intohimoinen ruoan ystävä kun olen), mitä herkkua on tarjolla.

Vierailija
6/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä kysyjä saatuaan ruokavastauksen vastaa. Jos sanoisi, EN, niin sitten voisin hieman ihmetelläkin... Muuten en loukkaantuisi kysymyksestä :)

Vierailija
7/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset näköjään myös tulkitsevat tuon kysymyksen niin, että kysyjä epäilee ruoan olevan pahaa ja haluaa välttää sen. Toinen vaihtoehtohan on, että kysyjä uskoo ruoan olevan hyvää ja haluaa tosiaan tietää, mitä hyvää tänään saa.

Entä oireet, joita tietyistä ruoista tulee? Pähkinäallergia, laktoosi-intoleranssi, ruoansulatusvaivat..? Eivät minun tuttuni ainakaan tiedä tai muista kaikkea, mitä minä en voi syödä sairastumatta. Toki jos olen jo ruokaa laittaneen kodissa, voin hyvin mennä seuraksi ruokapöytään. Siellä voin sitten tahdikkaasti udella mm. ulkonäön perusteella, sisältääkö se tiettyjä aineksia.

Jos taas kyse oli puolisosta, niin emme välttämättä ole nälkäisiä samaan aikaan. Kumpikin syö silloin, kun siltä tuntuu eikä ole pakko syödä täsmälleen silloin, kun toinen saa ruoan valmiiksi.

Vierailija
8/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä ole tajunnut siitä loukkaantua. Kysyvät, koska haluavat tietää. Ei sen kummempaa.

Vierailija
9/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin saan kysymykseen "onko nälkä?" vastauksen "mitä on ruokana?". Perkele. Tekee mieli sanoa että en kerro.

Kukaan aikuinen ei ole minulle tuollaista sanonut, mutta jos sanoisi niin kuvittelisin sen olevan vitsi. Jos ei olisi vitsi niin pitäisin loukkaavana enkä varmaan enää uudelleen kutsuisi sitä ihmistä syömään.

Vierailija
10/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka on jo valmiina ja on allergioita niin tietenkin on luontevaa ottaa siitä ensin selvää ja sitten vasta syödä.

Mutta jos kutsuisin jonkun syömään muuten kuin jo valmiiksi katettuun pöytään niin lähtökohta olisi tietysti se että laitan jotain ruokaa, jonka valinnassa pyrin ottamaan huomioon niin vieraan allergiat kuin mieltymyksetkin. Jos illalliskutsuun vastattaisiin että "riippuu sitä mitä tarjoat" niin pitäisin sitä todella tylynä.

Entä oireet, joita tietyistä ruoista tulee? Pähkinäallergia, laktoosi-intoleranssi, ruoansulatusvaivat..? Eivät minun tuttuni ainakaan tiedä tai muista kaikkea, mitä minä en voi syödä sairastumatta. Toki jos olen jo ruokaa laittaneen kodissa, voin hyvin mennä seuraksi ruokapöytään. Siellä voin sitten tahdikkaasti udella mm. ulkonäön perusteella, sisältääkö se tiettyjä aineksia. Jos taas kyse oli puolisosta, niin emme välttämättä ole nälkäisiä samaan aikaan. Kumpikin syö silloin, kun siltä tuntuu eikä ole pakko syödä täsmälleen silloin, kun toinen saa ruoan valmiiksi.

Vierailija
11/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ruoka on jo edessä lautasella. Epäröiden mitäs tämä on?;)

Vierailija
12/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miksi ei kotona pöytään tullessaan saisi kysyä, mitä ruokaa on? Täysin käsittämätöntä tuosta loukkaantua. Ja kysyn jopa syömään kutsuvalta anopilta, mitä on tarjolla eikä tämä ole koskaan kivahtanut, että sittenpä näet vaan kertoo mielellään, mitä on aikeissa laittaa.

Vierailija
13/13 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko osa siitä, että hyväksyessään illalliskutsun kysyy myös mitä on tarjolla, ja osa siitä että ennen kuin hyväksyy illalliskutsun pitää tietää tuleeko pitämään tarjoomuksista vai ei?

Musta nämä ovat kaksi todella erilaista vastausta kutsuun:

a) "Kiitos mielelläni tulisin teille syömään, mitäs ajattelit laittaa?"

b) "Kröh, en tiedä, mitä ajattelit tarjota?"