Musta tuntuu, että mua ahdistellaan seksuaalisesti työpaikalla
toisaalta ajattelen, kuvittelenko vain kaiken. Pomo puhuu hyvin vihjailevaan sävyyn ja jutut ovat kaksimielisiä. Hakeutuu seuraani usein, muka vahingossa joutuu jossain ahtaassa paikassa esim. kahvihuoneessa menemään ohitseni niin, että samalla "hinkkaa" takamustani/rintamusta, kun visi odottaakin sen 10 sekuntia kun pesen kahvimukini ja mennä ohi sitten.
En päässyt eräille koulutuspäiville lastenhoidollisista ongelmista johtuen. Pomo kysyi mikä viikko niulle kävisi ja vaihtoi koko koulutuspäivät sille viikolle!
Tulee usein hieromaan niskaani töissä, kun olen koneella jne... Tää kaikkihan on kuitenkin viatonta, mutta mulla on sellainen inhottava tunne hänen läheisyydessään. Tulee liian lähelle.
Enkai minä tälle asialle mitään voi? Sehän olisi sana sanaa vastaan. AHDISTAA!
Kommentit (5)
Vaikka tuosta niskahieronnasta on helppo aloittaa. Sanot vaan ystävällisesti mutta päättäväisesti "ei kiitos" tms.
Älä nyt ainakaan naura noille jutuille.
Kahvihuoneessa voit vaikka vähän tehdä numeroa siitä että väistät jotta "mahtuu kulkemaan". Siis sanot ääneen jotain tyyliin "odotas mä väistän niin pääset ohi".
Tuo ON ahdistelua jos kerran ahdistut siitä. Turha siihen on muiden tulla määrittelemään mitään. Toisen koskettaminen (kättelyä lukuun ottamatta) menee jo aika pitkälle työoloissa.
pomo siis toimii väärin, mutta sinun asiasi on tehdä se näkyväksi ja kuuluvaksi. Älä silti nolaa pomoasi (ainakaan heti) ettel halua vihamiestä.
minä en oikein tiedä miten suhtautua. Ja sitten ajattelen taas, että olenko vain liian herkkähipiäinen tässä asiassa. Meitä ei ole kuin 2 naista työpaikassa, suurin osa siis miehiä joten en osaa sanoa miten käyttäytyisi muita naisia kohtaan. Toinen nainen on jo 60 vuotias. Mutta sen tiedän, ettei kukaan muu mies tee samanlaista työpaikalla, että onko tuo nyt sitten ahdistelua vai onko pomo vain sellainen tyyppi jolla on tapana tulla lähelle. Plääh, en tiedä.
ap
tuota ahtassa paikassa "hinkaatumista" lukuunottamatta nuo ovat asioita, joita hyvä pomo tekee kaikille - sovitttaa koulutuspäivämääriä, tervehtii, hakeutuu seuraan, saattaa jopa hieroakin jos toinen näyttää siitä tykkäävän. AHDISTELUA siitä tulee heti - mut vasta sitten - kun toinen on sanonut, että ei halua sitä ja toinen silti jatkaa.
Sun pitää sanoa sille pomollesi, että et tykkää vihjailevista jutuista etkä kiitos halua niskahierontaa. Koulutuksesta et voine kuitenkaan kieltäytyä.
Jos TÄMÄN JÄLKEEN pomo ei muuta käytöstään niin sitten puhut pomon pomolle, työterveyteen tai työsuojelupiiriin. Jos teillä on iso firma, teillä voi olla myös ahdistelupolicy, jossa nimetään se yhteyshenkilö, jolle asian voi myös viedä. Usein se on henkilöstöpäällikkö tai työterveyshoitaja.
Minusta sinun kannattaisi ensin puhua pomollesi, jos vain pystyt. Ja jos ei lopu, yhteys työsuojelu/tasa-arvovaltuutettuun.