Rehellisesti: jos viinit tulisivat ruokakauppoihin,
Kommentit (48)
Ei ole kulutus kasvanut. Meillä on kellari täynnä viinejä, olutta ja väkeviä. Mä en juo juuri lainkaan. Mies juo lähinnä olutta.
Suomalaiset on niin viinaan meneviä, että saattaa olla parempi, kun sitä ei ole niin helposti saatavilla. Ei täällä näe humalaisia juuri lainkaan. Suomessa taas näkee aina :(
Jos Suomessa päästäisiin siihen pisteeseen, että nettikaupasta voisi tilata viinejä ja ne tuotaisiin kotiovelle saakka, käyttäisitkö palvelua? Ja mukana olisi siis sellaisiakin viinejä, mitä ei Alkosta saa?
Ei ole kulutus kasvanut. Meillä on kellari täynnä viinejä, olutta ja väkeviä. Mä en juo juuri lainkaan. Mies juo lähinnä olutta.
Suomalaiset on niin viinaan meneviä, että saattaa olla parempi, kun sitä ei ole niin helposti saatavilla. Ei täällä näe humalaisia juuri lainkaan. Suomessa taas näkee aina :(
sen viinan Alkosta vai viereisestä kaupasta? Miten nämä eroaa toisistaan?
kyllähän viiniä nytkin helposti saa.
minä olen muuten myös asunut parissakin maassa, joissa viinit olivat ruokakaupoissa (ja vahvatkin viinat ainakin joissain ruokakaupoissa) 24h. Silti minä tykkäsin käydä erikoisliikkeissä viiniostoksilla, koska se kaupan valikoima tuppasi olemaan niitä useimmin myytyjä halpis- ja keskihintatason viinejä. Minä taas tykkään maistella erilaisia viinejä, ja niitä ruokakaupoista oli turha hakea. Sinänsä hyvän erikoiskaupan olemassaoloon ei välttämättä tarvita mitään monopolia, kuten alkolla, mutta kyllä Alkon valikoima pääsääntöisesti kaikissa mun kotini,työpaikkani jakesämökkini lähialkoissa on aika hyvä ja lisääkin voi tilata. Näissä maissa toimi myös postimyynti ihan kivasti. Mutta taitaa se alkollakin toimia.
Jos Suomessa päästäisiin siihen pisteeseen, että nettikaupasta voisi tilata viinejä ja ne tuotaisiin kotiovelle saakka, käyttäisitkö palvelua? Ja mukana olisi siis sellaisiakin viinejä, mitä ei Alkosta saa?
olettaen, ettei hintataso olisi törkeä palvelusta....Riippuisi varmaan paljon myös siitä, miten netissä viinit esillä yms.
siis ne toimittavat kyllä myös oman valikoiman ulkopuolelta, kun vaan tilaa ja maksaa.
Saattaisin käyttää, jos tähän liittyisi esim viinikerho, jossa tulisi vaikkapa kuukausittaisia suosituksia ja viinikuvauksia tms. Noin vain en ehkä tilailisi, koska tykkään hypistellä ja katsella niitä pulloja, joita ostan - samalla tavoin kuin haluan hypistellä ostaa aikomiani vaatteita tai verhoja tai huonekaluja. Mut totta kyllä, esim isompien juhlien, illallisten tms viinit olisi ehkä helppo tilata kotiin niin ei tarvisi itse raahata.
Tai siis, me on tilattu ulkomaisista nettikaupoista tolla systemeillä sellaisia oluita ja siidereitä mitä täältä ei saa. Eiköhän viiniäkin saa samalla tavalla.
Ei siinä ole suurtakaan eroa, että seinä olisi välistä pois. Eli ei varmasti kasvaisi kulutus.
Tai siis, me on tilattu ulkomaisista nettikaupoista tolla systemeillä sellaisia oluita ja siidereitä mitä täältä ei saa. Eiköhän viiniäkin saa samalla tavalla.
tilata viinejä nettikaupan kautta. Oliko nyt niin, että niiden kuljettaminen oli kielletty. Onko jollakin tarkempaa tietoa?
Mutta tulisi taas käytettyä enemmän viiniä ruuanlaittoon, kun nykyään ei tule lähdettyä erikseen Alkoon sitä ruuanlaittoviiniä hakemaan, ennen tuli ostettua samalla kuin muutkin ruokatarpeet.
t. kauan ulkomailla asunut
pullo tai pari per vuosi saattaisi lisääntyä. Koska Alkoa ei ole meidän paikkakunnalla. Sen takia tulee nyt harvoin viiniä ostettuakaan.
Juominen tuskin lisääntyisi, käytän todella harvoin alkoholia, mutta yksi suurimmista herkuistani on kukkoa punaviinissä ja kirsikkapunaviinikastike..
En yleensä mielelläni käy alkossa ja alkoholittomasta punkusta ei saa tehtyä hyvää ruokaa.
Itse rakastan hyvää viiniä, mutta en tosiaankaan toivo niitä ruokakauppoihin.
Ranskassa asuessamma lähisupermarketissa oli monesti viininmaistajaiset, eli siis valvomaton pöytä, jossa oli viinipulloja, tyhjiä muovimukeja ja viiniipullonavaaja. Kyllä monesti nauratti pelkkä ajatus siitä, mitä tapahtuisi jos Citymarketissa olisi vastaava. Kaikki varmaan soittelis kaveritkin paikalle juomaan ilmaista viinaa...:-)
mutta vaikka pidän viineistä en toivo niitä kauppaan. Alko joutuisi nostamaan hintojaan myynnnin vähentyessä ja kauppojen laatuun ja laadunvalvontaan en usko. Hyvät viinithän on Suomessa suht. edullisia kiitos Altian.
Ehkä jopa kerran kuussa.
Toisaalta minusta on aivan yhtä helppoa käydä ostamassa se viinipullo Alkosta. Usein helpompaakin, kun ei tarvitse jonottaa kaupassa.
Käyn Alkossa kerran kolmessa vuodessa, viinipullon olen ostanut viimeisen kymmenen vuoden aikahna kahdesti.
Suhtautumiseni alkoholiin muuttuisi varmaan - eihän se voisi olla niin haitallista, jos sitä saisi arkisesti ruokakaupasta.
puolella on alko, ei se siitä miksikään muuttuisi.
jossa viiniä saa jopa huoltoasemilta, niin viini on yleensä kalliimpaa kuin Suomessa. Tosin hintataso on edelleen hiukan korkeampi muuteskin, mutta kaikki alkoholi on kalliimpaa kuin Suomessa. Tarjouksia on paljon, mutta yleensä aika bulkkitavarassa. Eli ei se ainakaan hintakilpailua ole aiheuttanut...