Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet teistä on sitä mieltä, että päiväkodissa kaikki on hyvin!

Vierailija
09.09.2010 |

Ei henkilökunta saa teille kertoa, mikä tilanne oikeasti on. Älkää olko noin sinisilmäisiä!

Välittäkää lapsestanne ja huolehtikaa hänen hyvinvoinnistaa päivähoidossa.

Uskomatonta miten tyhmiä olette!

Eilinenkin 45 minuttia oli lähtöisin päiväkodin henkilökunnan yhteydenotoista.

Henkilökunta on huolissaan teidän lapsista kun te ette sitä ole, uskomatonta!

Mutta hehän ovat ammattilaisia!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos huolenpidosta. Pidän yhteyttä päiväkotiin jatkuvasti ja juttelen hoitajien kanssa. Palaveeraan poikkeuksellisen paljon ja ohjaan+perehdytän myös itse henkilökuntaa, koska hoidossa on erityislapsia.

Vierailija
2/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toki täydellinen.

Naapurinkin täti on töissä pkssa, ja on aikamoinen piru ihmiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monessa päiväkodissa on paljon parantamisen varaa, ja varmasti niissä hyvissäkin tapahtuu virheitä yms. koska päiväkodin työntekijät ovat ihmisiä, eivät robotteja ja mikään systeemi ei ole täydellinen. Ja uskon että osa vanhemmista on sinisilmäisiä, ei halua tietää epäkohdista tai ei vana välitä.

Itse olen pyrkinyt varmistamaan kaikissa käytössäni olevilla keinoilla että lapsen on hyvä olla myös päiväkodissa, ja väittäisin että asiat ovat hyvin. Lapsen tarha on pieni eikä ole täyteen ammuttu, hoitajat hyviä eikä jne. Tämänhetkisistä vaihtoehdoista tämä on paras, vaikka se tarkoittaakin esim. sitä että joudumme sumplimana miehen kanssa kuskauksia ettei tarhassaoloaika venyisi kohtuuttoman pitkäksi ja ehtisimme silti tehdä työmme.

Vierailija
4/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tuovat lapsensa luottavaisin mielin sen kummempia pohtimatta ja heidän on saatava olla työpäivänsä rauhallisin mielin. Voi kunpa toivoisin, että he voisivat olla "kärpäsenä katossa" vaikka päivänkin ajan! Lapsen tuonti- ja hakutilanteet eivät näytä mitenkään koko kuvaa, ovat ihan spesiaaleja hetkiä.

Vanhemmat: kyselkää,olkaa kiinnostuneita, ihmetelkää, kyseenalaistakaa, ottakaa selvää. Vaatikaa, vaikka edes sitä, että ryhmiä pienennettäisiin ja lastanne olisi hoitamassa riittävästi ihmisiä.Olkaa yhteydessä pk:n johtajaan; hänellä on varmasti antaa ajatuksia.

Olen ollut päiväkodeissa töissä vuosia, mutta enää en aio palata. Fakta on, että vastuu on liian suuri, kuten ryhmätkin.

Liian usein lapsiryhmä on iso massa, jonka kanssa en voi toimia niin kuin tahtoisin; heitä säilytetään ja pyritään pitämään vahingoittumattomina, mutta kasvatus ja ohjaus on monesti ihan pelkkä haave. Konfliktitilanteita tulee niin usein, että niiden selvittely jää kauniiksi ajatukseksi.

Päivähoitojärjestelmän kohdalla on aika miettiä, mitä halutaan nimenomaan päiväkotihoidolta. Mitä vanhemmat haluavat? Suomessa on varaa ja resursseja, mutta se tahto puuttuu, sillä lapsethan ovat toisenluokan kansalaisia, tuottamattomia.

Vierailija
5/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan resursseissa joissa työtä tehdään.

Ja se taas vaikuttaa siihen kuinka lapset oikeasti voi! Ei ne lastenhoitajat huvikseen tuo ongelmia esille. Mikä teitä vaivaa, että puolustelette vaan?

Ettekö usko henkilökuntaa kun nimettöminä tuovat asioita julki? Osa ihan omilla kasvoilla.

Vierailija
6/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitiin hyvin, sekä henkilökunta että lapset.

Vierailija
7/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia päiväkodissa töissä enkä ole koskaan kuullutkaan asioista joista ei voisi kertoa vanhemmille. Tottakai päivänkulku raportoidaan vanhemmille sehän on selvä.

Vierailija
8/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko kertoa että esim. tämä päivä meni täyden ryhmän kanssa mutta hoitajia oli ainoastaan 2?

Oliko ryhmässä perhepäivähoitajan lapsia varahoidossa?

Saiko sen kertoa vanhemmille?

Perhepäivähoitajat pääsevät luultavasti työaikalain piiriin tänä vuonna. Se tarkoittaa sitä että ylimääräisiä lapsia on pk ryhmässä enemmän.

Vierailija
9/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia päiväkodissa töissä enkä ole koskaan kuullutkaan asioista joista ei voisi kertoa vanhemmille. Tottakai päivänkulku raportoidaan vanhemmille sehän on selvä.

jutellaan, mutta luulisin monen nyt tarkoittavan isompia juttuja; miten ylipäätään huonossa jamassa monessa ryhmässä ovat asiat.

Vierailija
10/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä asiat on pielessä?

Itse olin eilen päiväkodin vanhempainillassa, jossa ei kerrottu mitään negatiivista (paitsi jotain pientä säästöä xylitol-pastilleissa).

Mistä minä voin tietää mitä siellä sitten tapahtuu, jos henkilökunta ei kerro?

Vierailija
11/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsivät ainoaan täällä hyvässä maineessa olevan dagikseen ja on se kyllä ihana paikka =)

Nurjaa puolta olen nähnyt itse työskennellessäni päiväkodissa...

Vierailija
12/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka katsomalla sen 45min.

Eihän missään firmassa kerrota kun joku on pielessä.

Vierailija
13/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko kertoa että esim. tämä päivä meni täyden ryhmän kanssa mutta hoitajia oli ainoastaan 2?

Oliko ryhmässä perhepäivähoitajan lapsia varahoidossa?

Saiko sen kertoa vanhemmille?

Perhepäivähoitajat pääsevät luultavasti työaikalain piiriin tänä vuonna. Se tarkoittaa sitä että ylimääräisiä lapsia on pk ryhmässä enemmän.

virallisesti ohjeistettu olemaan kertomatta, mutta yleensä kukaan ei sano. Itse olen muutaman kerran sanonut muiden juttujen lomassa, että esim. tänään ei ole ehditty sitä tai tätä sillä meitä on ollut vain kaksi aikuista ja on ollut aika haipakkaa....En tiedä, olisiko pitänyt useammin tuoda julki, sillä niillä kerroilla ei ketään ollut kiinnostunut eikä kysynyt, miten meni tai onko lapsella kaikki sujunut hyvin tms.

Vierailija
14/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö hän ymmärrä mitä se tarkoittaa?

Vierailija
15/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan on 12 ylimääräistä lasta :(

Vierailija
16/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, meidän päiväkoti on hyvä. Ihanat ja työlleen omistautuneet hoitajat, hyvä tunnelma, kotia pidetään kaikessa hyvin ajantasalla. Ja mikä parasta, lapsi selkeästi tykkää olla siellä. Kaikki päiväkodit eivät ole niitä helvetin esikartanoita vaikka kuinka haluaisitte. Niitäkin varmaan löytyy mutta löytyy myös todella hyviä päiväkoteja.

Vierailija
17/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi yleistää.

Esim. meillä on yksityinen päiväkoti, jonka hallituksen muodostavat lasten vanhemmat. Hallitus päättää mm. päivähoitomaksun suuruudesta ja huolehtii talouden seurannasta niin, että resurssit riittävät. Hallitus päättää kaikki päiväkotia koskevat asiat varsinaista kasvatustyötä lukuunottamatta ja hallituksen kokousten esityslistat ja pöytäkirjat ovat kaikkien luettavissa. Päiväkoti toimii yhdistyksenä, eli se ei tavoittele voittoa, kaikki yli jäävä raha käytetään toimintaan, mm. infran parantamiseen.

Montakohan päiväkotia Suomessa mahtaa olla? Niiden joukkoon mahtuu taatusti mätäpaiseita, mutta myös todellisia helmiä ja ainakin itse koen että meillä on helmi.

Vierailija
18/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko kertoa että esim. tämä päivä meni täyden ryhmän kanssa mutta hoitajia oli ainoastaan 2? Oliko ryhmässä perhepäivähoitajan lapsia varahoidossa? Saiko sen kertoa vanhemmille? Perhepäivähoitajat pääsevät luultavasti työaikalain piiriin tänä vuonna. Se tarkoittaa sitä että ylimääräisiä lapsia on pk ryhmässä enemmän.

Ja kyllä se vanhemmille toki kerrottiin, että "mari" olikin tänään sairaana joten oltiin "tuiskujen" ryhmän kanssa samassa, että saatiin aikuiset riittämään tai johtaja tuli tuuraamaan puuttuvaa aikuista tai oltiin opiskelijan kanssa kaksin tmv. miten puuttuva rengas sitten korvattiinkin. Pph:n lapsia ei tule meille, enkä ymmärrä miksi sitä ei saisi sanoa jos olisikin?

9

Vierailija
19/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa viikko lomaa ja menkää siksi aikaa päiväkotiin ja tulkaa sitten kertomaan...

Vierailija
20/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin toivon, että kurjatkin jutut kerrotaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi