Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arg, miks pitää keksiä ihme sanoja?

Vierailija
09.09.2010 |

Miks ei voi puhua kunnon suomea.

Mua ärsyttää nää liinailee, vaunuilee, tissitelee yms. Mä ainakin imetän, kannan kantoliinassa ja työnnän vaunuja!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku oli sitten kirjoittanut ohjeen näin:

Ota kaalesta huonot lehdet pois jos on.Pieni kaali,ja laita se kattilaan.Lissää vettä niin että kaalet peittyy.Sitten suola ja lihaliemet.Laita kiehumaan.Ruskista sillä aikaa jauheliha ja sipuli.Lissää se kaalen sekkaan kiehumaan.Sitten keittojuurekset ja meirami.Keitä kaalikeitto kypsäksi 1 tunti ja tarkista maku,jos on tarvista lisätä suolaa lisää.

Tämä on siis suora lainaus kotikokin sivuilta.

Murteen lukeminen on todella ärsyttävää.

Tissittely, söpöstely, liinailu, vaunuilu, masuasukki, massu, vaavi, poppa ja muut vastaavat on ärsyttävää lässyttämistä. Noiden sanojen käyttäjät antavat itsestään aika tyhmän kuvan.

Itse puhun vahvalla savon murteella, mutta koska keskustelupalstoilla on muitakin kuin savolaisia, kirjoitan mieluummin ilman murretta ja ainakin yritän kirjoittaa kirjakieltä, tai vähintään ymmärrettävää puhekieltä.

Kaale... romani. Romanikeitto. Jee!

Tissittelystä tulee mieleen hieltä haiseva nainen. En väitä että kenellekään muulle tulisi, mutta tuon mielikuvan takia koko tissi-sana tuntuu minusta äklöttävältä ja vastenmieliseltä. Muuten ei liinailu ja muut mainitut näkemykset liiemmin häiritse minua.

Vierailija
42/45 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, etten ole yksin ärsytyksieni kanssa :)

Kyllähän kieli muuttuu ja slangi muuttuu, mutta toi muutamien mainitsema "söpöstely" on just sitä mitä inhoan! Kuudesluokkalainen tyttöni käyttää välillä mitä kummallisempia sanoja, ja se hänelle suotakoon, mutta että aikuiset ihmiset... LIINAILEE! Ei.. en voi sietää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään on yhtä luonnollista ärsyyntyä niistä.

Vierailija
44/45 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se ainakin merkki siitä, että elämässä on useimmat asiat ihan hemmetin hyvin, jos tällaisesta ehtii/viitsii/jaksaa vetää herneen nenukkaan.

Vierailija
45/45 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se ainakin merkki siitä, että elämässä on useimmat asiat ihan hemmetin hyvin, jos tällaisesta ehtii/viitsii/jaksaa vetää herneen nenukkaan.

vaikka en hernettä olekaan nenääni työntänyt. Lievä ärsyyntyminen riittää.

Eilen meinasi mennä iltateet väärään kurkkuun, kun nelosen säämies lupasi viikonlopulle KUUROTTELUA. Jaiks, tää virus on leviävä!

ap

P.S. Mielestäni on kuitenkin tärkeää pitää kiinni myös oikeakielisyydestä! Kieleen on pesiytynyt kauheä määrä englanninkielisiä termejä vaikka olemassa on ihan kelpo suomenkielinenkin sana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi