Haluaisin psykoterpaiaan - miten voin saada lähetteen?
Tiedän, että minulla on lapsuudenaikainen tunnelukko. Se heijastuu parisuhteeseen mustasukkaisuutena. Mutta ihan työkykyinen ja päästäni ihan ok olen.
Onko mitään väylää, että voin saada Kelan lähetteen?
Halusisin siis perinpohjaista itsetutkiskelua. Mikään muu ei liene yhtä tehokasta?
Kommentit (24)
mielenterveystoimistossa edes varsinaisesti ole terapeutteja vaan hoitajia ja ehkä psykologeja? Heillähän ei ole psykoterapiakoulutusta. Itse sain kolme vuotta psykoterapiaa kun olin ollut mielisairaalassa, ottanut yliannostuksia, olin työ- ja opiskelukyvytön, mulla ei ollut mitään tunteita enkä pahemmin puhunut kellekään.
terapiassa. Terapeutti oli kognitiivinen psykoterapeutti, psykologi.
mielenterveystoimistossa edes varsinaisesti ole terapeutteja vaan hoitajia ja ehkä psykologeja? Heillähän ei ole psykoterapiakoulutusta. Itse sain kolme vuotta psykoterapiaa kun olin ollut mielisairaalassa, ottanut yliannostuksia, olin työ- ja opiskelukyvytön, mulla ei ollut mitään tunteita enkä pahemmin puhunut kellekään.
terapiassa. Terapeutti oli kognitiivinen psykoterapeutti, psykologi.
läpikäyneitä hoitajiakin, sen tiedän
turha edes haaveilla kelan tukemasta terapiasta, puhumattakaan psykoterapiasta.
ihan hyvin. Juurikin työkuntoisia he tukevat. Eivät niin "sairaita" ettei heistä ole edes työelämään.
Jos Kela katsoo, että terapia ei auta, siis se ei auta kuntouttamaan hakijaa työ/opiskelukelpoiseksi, niin sitä ei myönnetä. Ei tää ollut mitään vittuilua. Mun kahdelta kaverilta on evätty terapia juurikin sillä perusteella, että ovat liian sairaita, eikä tämä ole ennenkuulumaton juttu muutenkaan. Valitettavasti.