Miten saada koirasta alempiarvoisempi?
Olen tehnyt kaikki normaalit jutut, kuten käyttäydyn johdonmukaisesti "tilanteissa", koira syö aina mun jälkeen, mä menen ovista ensin, koira kulkee lenkillä mun vieressä, mä saan syödä sen ruokakupista tai ottaa suusta herkun jne. Silti mä olen selvästi koiran mielestä alempiarvoinen. Mies on koiran pomo, jota tottelee kuin ihmisen mieli eikä hän ole edes tehnyt mitään noita edellämainittuja temppuja. Miten ihmeessä te muut sen olette tehneet?
Kommentit (8)
Johtajahan ei välitä alempiarvoisista. Ehkä mä olen sitten ollut heti väärillä linjoilla.
Ap
alatko heti paijaamaan ja hellimään koiraa? Jos toimit näin, tee ensin kotiin tullessasi jokin pieni juttu (vaikka käsien pesu tms.) ennen kuin moikkaat koiraa. Sillä tavoin voit mm. osoittaa koiralle ylempiarvoisuutesi.
etten ole varmaan koskaan ollut moikkaamatta sitä. Saatan jopa joskus ensin moikata koiraa ja vasta sitten hakea ostokset kaupasta, kun se on helpompaa niin. Tästälähtien en moikkaa ekana. Kiitti vinkistä!
etten ole varmaan koskaan ollut moikkaamatta sitä. Saatan jopa joskus ensin moikata koiraa ja vasta sitten hakea ostokset kaupasta, kun se on helpompaa niin. Tästälähtien en moikkaa ekana. Kiitti vinkistä!
Myös muissa tilanteissa aloitteen leikkiin ja hellimiseen on tultava sinulta, ei koiralta.
että sulla on koiran kanssa johtajuusongelmaa, koska ne on oikeasti aika harvinaisia, mut kommunikointiongelma voi hyvinkin olla. Jos sä olet koiraan (ja itseesi) turhautunut ja pettynyt, se väistämättä heijastuu sun ja koiran väliseen suhteeseen siinä että koira ei tottele eikä kuuntele sua. Käytkö koiran kanssa tokossa tai agilityssä? Otatko sen kanssa kontakti- ja kommunikointiharjoituksia? Osaatko motivoida ja tsempata sitä oikein? Mä luulen että ratkaisu löytyy pikemminkin näiden kautta, kuin sun johtajuuden vahvistamisesta - tai siis, johtjuus vahvistuu näiden kautta ilman, että sun pitää tehdä siitä numeroa.
meillä lauman arvojärjestys on koiralle hyvin selvä. Ensin tulen minä senjälkeen lapsi ja sitten mies(!) aivan oiken mies on lapsen jälkeen. sen huomaa selvästi siitä että tottelee tyttöämme paljon paremmin kuin miestä.
Olen aiona ollut johdonmukainen siitä että minä määrään milloin saa syödä ja koska lähdemme ulos.
En usko tuon kotiin tullessa koiran tervehtimättä jättämisen auttavan asiaa. Itse aina noteeraan koiran ensimmäisenä kotiin tullessa.
hyvät koiraihmiset vähän uutisia. Johtajuusajattelu on vanhanaikaista, uudet tutkimukset koirien ja susien parissa ovat osoittaneet tämän.
Eli ongelmasi johtuu jostain muusta kuin johtajuudesta. Lainaapa vaikka kirjastosta Tuire Kaimion uusimpia kirjoja, hänellä on hyviä neuvoja koirien koulutukseen
Meillä minä olen koiralle luontainen pomo ja mies on se, joka jopa haastetaan lauman paikasta. Enkä minä ole mitään temppuiluja harrastanut koiramme kanssa.