Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu se että valitat syöväsi "aina samoja ruokia"?

Vierailija
08.09.2010 |

En oikein ymmärrä. Itse kokeilen melkein joka viikko jotain uttaa ruokaa. Vaikeaa se ei ainakaan voi olla, koska voi kokeilla vaikka kuinka yksinkertaista ruokaa. Kuulee vaan niin usein ihmisten voivottelevan sitä asiaa että päätin ihan kysyä syytä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittaa kyllä ruokaa jos on aikaa. Mutta useinmiten käännyn niihin helppoihin vakioruokiin jotka kelpaa kaikille. Ei jaksa töiden jälkeen enää alkaa kokeileen jotain uutta ja kuunnella sitten marinoita kun ei maistukkaan ruoka. Enemmän pitäisi vapailla siis kokeilla uusia reseptejä, mutta taas toisaalta ollaan usein mökillä tms vapailla tai sitten haluttaa vaan laiskotella ja lyödä pelkät ranut ja nakit uuniin :D.

Vierailija
2/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain kaupassa keksi mitään uutta. Pitäisi tutkailla edellisiltana keittokirjoja ja kirjoittaa kauppalista, mutta jotenkin se aina vaan jää.

Sen lisäksi perheessämme on useita ruoka-ainerajoitteita. ja kuten aiemmin todettiin, on turhauttavaa, jos lapsi ei syö uutta ja "pahaa" ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mielelläni tuttuja ruokia enkä tosiaankaan tykkää kokeilla tai syödä mitään uusia juttuja.

Vierailija
4/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kysellään että mitä uutta sitä keksisi. Miksi niitä tarvitsee omasta päästä keksiä? Ei varmaan netissä ole kuin miljoonia ruokareseptejä, senkun menet ja pistät aineksen/t mitä haluat käyttää ja sieltä pesee. Eikä ole kaikki monimutkaisia, ja saa varmasti uusia valmistusvinkkejä ja -aineksia. Ja hyvää se tekee niille muksuillekin maistella muuta kuin makaronia ja jauhelihaa. Mutta jos ei jaksa/kiinnosta/haluaa päästä helpolla, niin sitä nakkikeittoa sitten vaan.

Vierailija
5/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että hänen listansa ruoista joita hän ei syö ja väliaikaisen keittiömme pikkuruinen koko ovat syy. Odotan, että pääsen isossa keittiössä keittokirjojen kimppuun:)

Vierailija
6/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että hänen listansa ruoista joita hän ei syö ja väliaikaisen keittiömme pikkuruinen koko ovat syy. Odotan, että pääsen isossa keittiössä keittokirjojen kimppuun:)

Vierailija
7/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lauataina on muuta menoa, pyrin tekemään ostokset nopsaan yhdestä kaupasta. Silloin ei ehdi halliin tai erikoiskauppoihin ostamaan tuoretta luonnonkalaa yms. Viikolla on usein iltaisin kiire, kotiudun yleensä vasta 6 aikoihin illalla. Ruoka pitää valmistua nopeasti, silloin ei ole aikaa pähkäillä ja tutkia reseptejä. Siksi aina tekeekin samoja ruokia.

Vierailija
8/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täytyy ostaa. Ruoasta ei tule läheskään aina niin hyvää, että sitä haluaisi laittaa toista kertaa. Monesti silloin jää puolet aineksista vielä jääkaappiin ja sitten en oikein tiedä, että miten niistä voisi tehdä jotain hyvää. Kun on kehitellyt jonkun uuden reseptin, ruokaa on helpompaa tehdä, kunnes kyllästyy. Kun kyllästyy, muistaa jonkun vanhan hyvän reseptinsä ja tekee vaihteeksi taas sitä.

Kun tekee ruokaa pussinkyljessä kerrotulla reseptillä ei se ole mielestäni edes hyvää. Aina täytyy itse säätää reseptiä.

Vierailija
9/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee ruokaa pussinkyljessä kerrotulla reseptillä ei se ole mielestäni edes hyvää. Aina täytyy itse säätää reseptiä.

Jossain pussinkyljessä kerrotut reseptit eivät oikeasti ole mitään ruokareseptejä. Yleensä hyvää ruokaa ei laiteta mistään pussista. Tuliko yllätyksenä?

Vierailija
10/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka pakastettuja silakoita, niin mukana on ohjeita. Ei niitää ole vain einesten yhteydessä. Esim pakastetun kananmaksapaketin mukana tule ehyvä ohje:-)

Vierailija
11/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi juuri maustaa pienten ruokailijoiden takia ja samojen takia ruoan valmistukseen käytettävä aika on rajallinen. Helposti tekee sitten samoja helppoja ruokia. Lisäksi niiden pitää olla semmoisia joita mies saa otettua töihin evääksi, eli keitot eivät oikein käy. Mies kun lenkkeilee töihin, niin ne hölskyvät repussa js valuvat.

Mutta ei se mitään, viikonloppuisin/miehen vapaapäivinä ehtii panostaa vähän enemmän.

Vierailija
12/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki suolaa on hyvä rajoittaa, mutta kyllä meidän 11-kuiselle kelpaa vaikka miedot chili-ruuat ja valkosipulit. Punasipulia vetelee raakana pelkästään. Varmaan ajan kanssa voi chiliäkin pistää enempi. Mauttomat ruuat ne helpommin jää syömättä, kun on opetettu voimakkaampiinkin makuihin.

Kun ei voi juuri maustaa pienten ruokailijoiden takia ja samojen takia ruoan valmistukseen käytettävä aika on rajallinen. Helposti tekee sitten samoja helppoja ruokia. Lisäksi niiden pitää olla semmoisia joita mies saa otettua töihin evääksi, eli keitot eivät oikein käy. Mies kun lenkkeilee töihin, niin ne hölskyvät repussa js valuvat.

Mutta ei se mitään, viikonloppuisin/miehen vapaapäivinä ehtii panostaa vähän enemmän.

Vierailija
13/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä nyt sentään ihan muutamalla ruokalajilla mennä, mutta samat jutut toistuvat jopa useammin kuin kuukausittain, mikä tekee jo selvästi yli kymmenen kertaa vuodessa. Esim. spagetti bolognesea, uunilohta, erilaisia burritoja ja pestopastaa meillä syödään vuodessa helposti kakskyt kertaa.

Mä taidan itse olla ainoa meidän perheessä jota tämä harmittaa, mies ja lapset ovat aina iloisia kun joku niistä perussuosikeista tulee eteen. Mun harmini taas kumpuaa siitä, että tiedän mieheni olevan hyvin taipuvainen rutiinisyömiseen (se syö käytännössä melkein pelkästään mäkkärissä ne ateriat joita ei syö kotona), enkä halua että meidän lapsista tulee samanlaisia.

Mutta siltikään mun runosuoneni ei läheskään aina laula kun tulen töistä ja heti pitäisi jotain ruveta vääntämään.

Vierailija
14/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa jotain uutta, pitäis reseptiin tutustua ja kauppalista laatia etukäteen. Meillä on ainakin arkisin ja usein myös viikonloppuisin niin kiire, että ei sellaista ehdi tehdä. Kauppaan singahdetaan usein edes katsomatta mitä siellä jääkaapissa oikeastaan on ja mitä puuttuu.

Niin sitä tulee sitten ostettua kaupasta niitä aineksia, joista syntyy ruoka ilman reseptiä = yleensä syödään aina samaa :)

Vierailija
15/15 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne riisi-, pasta- yms. pussien reseptit nyt varmaan mitään ylintä gurmeeta ole, mutta en mä sitä mitenkään voi välttää että ne ainekset myydään pussissa. Oikeastiko pitää tehdä itse pastansa tai ei ole hyvästä ruuasta kyse, ja ilmeisesti myös käydä itse poimimassa riisinsä koriin?

Jossain pussinkyljessä kerrotut reseptit eivät oikeasti ole mitään ruokareseptejä. Yleensä hyvää ruokaa ei laiteta mistään pussista. Tuliko yllätyksenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme