Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ei muuta koska sen vanhin poika ei halua muuttaa!

Vierailija
08.09.2010 |

En mä tajua tollaista, kaupunki pysyisi samana, koulua voi käydä vaikka entisessä koulussa. Mutta ei, siinä perheessä ilmeisesti teini tekee päätökset?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muutaisi ilman kunnon syytä silloin kun lapset ovat teini-iässä.

Itse kävin jo viidettä koulua siinä vaiheessa kun kirjoitin 19-vuotiaana ylioppilaaksi. En halua samaa kokemusta endoin tahdoin lapsilleni. Se on eri asia jos elämän tilanne pakottaa muuttamaan.

Kaverisi on kohta aikuisten lasten äiti ja voi sitten muutella miten huvittaa.

Vierailija
2/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa siinä ala- tai yläkoulussa, missä ennenkin on käynyt, vaikka muuttaisi pois koulun oppilaaksiottoalueelta. Ja lukioon/amikseen taas haetaan ja mennään ihan muilla perusteilla kuin asuinpaikan. Eli se ei ainakaan voi olla syynä. Kaverien helpompi tapaaminen tai helpompi koulumatka kylläkin.

Ehkä se kaveri ei itsekään ihan hirveästi haluaisi muuttaa ja siksi se, että poikakaan ei halua, painaa vaa'assa. Kyllä minä kuuntelen mun 4v ja 6v lapsia isoissakin päätöksissä ja varsinkin jos mulle asia on melko sama, niin voivat vaikuttaa paljonkin. Ja jos taas mulla on ehdottoman varma mielipide, niin silloin lasten eri mielipiteet ei vaikuta kuin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa vuodessa meillä on jo kolmas asunto, olemme juuri muuttaneet tähän ja nyt toivottavasti pysytään yli 2 vuotta paikallaan, kun kuopuksen koulu on ihan vieressä.

Koko ajan esikoinen on jatkanut samassa koulussa, vaikka kuntarajaakin on ylitetty (matkat olleet siis lyhyitä), nyt lukiossa aloittaa paljon yläasteen luokkakavereita.

Teini ei päätä, mutta en halua omilla päätöksilläni tehdä hänen elämäänsä kohtuuttoman vaikeaksi, vaikka välillä meinattiinkin lähteä takaisin sinne, mistä ollaan tultu.

Vierailija
4/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa asioita myös lapsen näkökulmasta.

Minä muuttaisin pois nykyiseltä paikkakunnalta jos saisin ihan yksin valita. Mutta lapsille se olisi niin kamala isku että sen takia en edes harkitse.

Vierailija
5/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se ikävää, että kaverit jää kauemmas. Jos ei olis pakollista tarvetta muuttaa, niin kyllä minäkin ottaisin lapsen toiveet huomioon. Kaverit on niin tärkeitä tossa iässä.

Vierailija
6/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät suostu.

Vierailija
7/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minä, vajaallä älykapasiteetillani, ymmärrän että tässä on kyseessä myös teinin koti. Ihan vinkkinä hommaa oma elämä ja oikeita ongelmia. Ihme kyylä kaveri