Raskauskilot lähtee "itsestään" - kerro kokemuksesi!
Minä keräsin hurjasti painoa raskausaikana, n.20kg, ja puolessa vuodessa olin -25kg pahimmasta. Imetin, ja epäilen, että se auttoi hävittämään kilot, vaikka mielestäni elin ihan samoin kuin raskaanakin (olin silloin hyvässä kunnossa ja pystyin olemaan aktiivinen).
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia niiltä, joilla on useampi lapsi - ovatko raskauskilot hävinneet samoin joka kerralla? Jos eroja on ollut, mistä arvelet niiden johtuvan?
Mahtaako ikä vaikuttaa? Olen suht vanha, yli kolmikymppinen, joten ehkä seuraavasta haaveissa olevasta raskaudesta onkin vaikeampi palautua.
Kommentit (23)
kakkosesta 9 kk:ssa. Ihan samoin toimin. Ikää minulla oli 32 v ja 34 v.
ekan lapsen kanssa imetysaika itsestään muutamassa kuukaudessa. Silloin oli ikää 27 v.
Nyt toisen kanssa imetän enemmän kuin ensimmäisen, mutta kilot (6 kg) istuu niin sitkeässä ettei lähde millään. Itse asiassa on tullut lisää.. :/ Nyt ikää 38 v.
Ekassa raskaudessa olin 35-v. ja tuli painoa lisään n. 12kg ja ne oli poissa, kun eka kerran punnitsin itseni n. 1kk synnytyksen jälkeen. Tokassa raskaudessa tuli kiloja vain 11 kg lisää (ennenaikainen synnytys) ja ne oli myös poissa heti.
Mulla ei muutenkaan ole koskaan ollut ongelmia painon kanssa, joten en kai lihoa kovin helposti.