Hei kaikki kotona lasten kanssa olevat.
Täten tahdon ilmoittaa, että nostan hattua joka ainoalle. Mä jäin viime viikon alusta kotiin ja vaimo palasi töihin. Täytyy sanoa, etten todella ole tiennyt/osannut tarpeeksi arvostaa sitä työtä, jolla pidetään koti viihtyisänä ja lapset tyytyväisinä.
Niin että terkkuja vaan kaikille!
M32
Kommentit (12)
tää on paljon kivempi vaihtoehto, kuin töissä olo. Kyllä se rytmi sullekin siellä tulee, sitten helpottaa kummasti.
Kyllä tämä lasten kanssa kotona olo töissä käymisen voittaa =) Ehkä tämä on sitten minun "kutsumusammattini" =)
ollut kotona 15.vuotta ja vaihtaisin heti osia mieheni kanssa jos se vain olisi mahdollista:)
Tässä 15.v. ei oikeastaan ole ollut mitään hyvää.
Toki olen saanut kasvattaa lapseni ihan itse, todellakin ihan itse. Mieheni on koko tämän ajan tehnyt melkein ympärivuorokauden töitä ja yhtisiä lomamatkoja on peräti ollut 3...joista lasten kanssa tehty yksi. Toki melkein joka viikonloppu suuntaamme kohti mökkiä...jossa minä vietänkin lasten kanssa kaiket kesät, kun mies jää kaupunkiin töihin...olisi ihanaa joskus itsekin olla illan yksinään kotona:)
Olen niin monta kertaa kuullut sanonan että lapset antavat? Mitä he antavat? Tuskaa, hikeä, kyyneleitä, aivojen pullistumista ja ylimääräisiä kiloja ja iloja:)
Toki kaikkiin näihin vuosiin mahtuu monta hyvää hetkeä, mutta silti niitä ikäviäkin puolia on...omaa turhautumista pienten lasten kanssa...ei enää neljännen lapsen kanssa oikein jaksa niitä hiekkalaatikko keskusteluja toisten äitien kanssa, joilla itsellään on vasta ensimmäinen kierros menossa..omat harrastukset..toki niissä olen välillä käynyt, mutta kun tulen takaisin kotiin on täällä täysi kaaos päällä, kun miehellä ei ole mitään hajua siitä miten kotona ollaan:) On siis paljon helpompaa hoitaa kaikki itse.
Nyt kun kaksi ensimmäistä on teinejä, ja kaksi on hieman nuorempaa (toinen aloitti juuri koulun, ja toinen on 4.v.) alan vasta ymmärtämään tämän kotona olemisen ihanuuden. Ei jatkuvaa sekametelisoppaa niin sanoakseni...vihdoinkin olen saannut jonkin järjestyksen ainaisen menemisen ja tulemisen kanssa. Nyt osaan nauttia lapsistani, ja olen pahoillani mieheni puolesta ettei hän ymmärrä mistä jää paitsi...
Tästä ihanuudesta ja rakkaista lapsista huolimatta,olen toitottanut lapsilleni että nauttisivat aikuisina kaikesta siitä, mitä hiellä on, ei kaikkien tarvitse itselleen lapsia tehdä...minä rakastan ja välitän lapsistani..en halua heille sitä huolta ja murhetta, mitä vanhemmuus tuo tulleessaan...teinityttöni kysyi,että ketäs minä sitten sylissä pitelisin (siis hän itse) sanoin, että kun sinulla on pelkästään jo tyttöserkkuja kpl..varmasti joku heistä tekee lapsia..helli heidän lapsiaan, sillä itse vanhempana sitä ei aina jaksa...mutta näin sinä saat nauttia siitä lapsen ihanuudesta ja iloista...ei tarvitse kantaa sitä suurta vastuuta kuitenkaan omilla harteillaan....sillä ihan varmasti, jokainen meistä kuitenkin joutuu jotain vastuuta jostain kantamaan...ainakin itsestään:))
Tiivistetty versio: Kotiäitinä olo on ollut ihanaa ja rakastan lapsiani, mutta olisin myös voinut elää ilman heitä....
päiväkoti..? Ei ole ollut meillä vaihtoehtona, sen verran rakkaita lapseni minulle kuitenkin ovat olleet
Paitsi että kun se on kotona meidän neljän mukelon kanssa, kaikki kotityöt jää kyllä tekemättä ja odottaa minua, sillä mies keskittyy nimenomaan lasten kanssa olemiseen eikä kuulemma ehdi muuta tehdä. No, onhan sekin jotain :-)
Viikonloppu tässä vaan jatkuu kun toinen käy töissä.
Ihme lässytystä, ei tartte hattuja nostella kun saa loikoilla.
kun joutui vuorostaan nousemaan yöllä joka kerta, kun uniongelmaiset kaksoset (3v) huutelivat (itse hoidin vauvaa). Kyllä oli miehellä vaikeeta :D Sanoin, että tervetuloa vaan siihen, mitä mun arki on ollut viimeiset 3,5 vuotta.
Tsemppiä sulle koti-iskänä oloon =)
Tänään olen puunannut (lapsen "avustuksella"=siivous vie tuplasti aikaa) koko kämpän ja pesutupa odottaa illalla...Lasten hoito jää täysin minulle, koska miehellä siis tietysti "raskas" työ...Herään aamulla samaan aikaan kuin mies, mutta minulla kuulemma on aikaa nukkua päivisin...niin tämä kotihan hoitaa itse itsensä :) Mutta en tietenkään valita, nautin tästä työstä, mutta olisi kiva useamminkin kuulla jotain positiivisia kommentteja kuten ap:n!
Kiitos kun tsemppaatte. Mäkin oon kyllä viihtynyt täällä kotona tosi hyvin. Ja pärjännytkin kai ihan ok. Oon kai vaan joskus ajatellut, että kotona olo ois vaan lasten kanssa viihtymistä ja kaikki muu hoituu jotenkin siinä sivussa. No, nyt tiedän paremmin. Aina viiden pintaan fiilis on, kun ois maratonin juossut!
Mutta en siis valita ja töistä en ikävöi muuta, kun aikuista juttuseuraa.
m32
Viestistäsi tuli oikeasti hyvä mieli. Niin harvoin kotiäiti (etenkin jos on kaltaiseni ja kotona vielä vaikka nuorinkin lapsi jo 3 vuotta) saa tunnustusta ja arvostusta osakseen, arvostelua kylläkin sitä useammin..
Joten kiitos ja kaikkea hyvää sinulle, nauti kotona olosta ja lapsistasi!
;)