Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytys käynnistyä ajallaan ilman mitään vippaskonsteja?

Vierailija
30.05.2008 |

Tarkoitan näitä kuuluisia S:iä, saunaa, seksiä, siivousta jne. Eli meneekö raskaus helpommin yli lasketun ajan, jos ei jotenkin erityisesti ponnistele ja yritä käynnistää synnytystä mitä erilaisimmin keinoin?

Itselläni rv 39+3 ja kovasti olisin jo valmis synnyttämään, varsinkin kun vauvasta annettu kokoarviokin on jo nyt yli 4 kg. Mutta toisaalta laiskottaa ja väsyttää, tekee vain mieli levätä ja ottaa rauhallisesti tulevaa koitosta silmälläpitäen.

Synnytänkö siis todennäköisemmin vasta joskus 2-3 viikon päästä, jos en jaksa alkaa hulluna rehkimään? Vai teenkö kenties oikein ja järkevästi, että keskityn lepäämään?

Sori, tiedän, että tää on vähän tyhmä kysymys, mutta vastatkaa pliis silti! ;-)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan samana päivänä harrastit sitten ässiä tai makaisit sängyssä. Itseasiassa paremmin syntyy levossa koska se hormooni joka synntyksen ehkä käynnistää vapautuu levossa.

Tosiaan tyhmää uskoa rehkimiseen ja ässiin. Minä ainakin otin loppuajan rennosti ja nautin siitä että ei ollut vielä vauvaa valvottamassa ym. Tein kivoja juttuja sen minkä jaksoin ja kykenin. Synnytys käynnistyi 39+6 kun olin ollut nukkumassa tunnin verran :)

Vierailija
2/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei synnytys ala juuri sen takia kun ovat niin kiireisiä.. Aattelisko se vauva, ettei siellä olla hälle valmiita!

Ja toisilla taas jos lepäilevät ei vauva tuu millään..

Itse olen ollut ihan rauhassa ja elänyt siinä luulossa, että yli mennään, joten jatkanut normaalia elämää vaan..

Synnytykset sitten käynnistyksenä toinen 40+4 raskausmyrkytyksen vuoksi ja toinen tulla tupsahti tasan 38+0 hiukkasen yllättäen! Lapsivettä oli paljon, joten poksahti!

Eli sinuna ihan vaan lepäilisin ja tekisin sen mihin mielenkiinto ja innokkuus riittää! Kyllä se lapsi tulee kun on sopiva aika!

Tsemppiä synnytykseen! Unohda turha suunnittelu ja luota kätilöiden ammattitaitoon! Älä turhaan väsytä itseäsi kivun kanssa vaan pyydä lievitystä ajoissa!

Kohta se sieltä jo tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi kolmas lapsi syntyä kun olin heittänyt peräpuikolla (mikrolax) suolen tyhjäksi edellisenä iltana.. Kaksi aiempaa oli mennyt kumpikin viikolle 41+0 ja kolmas tuli 3 päivää ennen laskettua aikaa.. :)

Rentoudu vaan. Mieti vaikka mitä kaikkea kivaa ehtisit tehdä ennen kuin vauva syntyy.. :) just joo.

Vierailija
4/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan touhusin enemmän, nyt olen yrittänyt vielä levät viimeisiä päiviä (ei tietysti ihan mahdollista 2-vuotiaan kanssa). Eilenkin nukuin päikkärit. Illalla alkoivat supistukset, nukahdin kuitenkin vielä. Aamuyöstä ne heti jatkuivat kun heräsin, nyt tulee tasaisesti ja entistä kipeämpiä.

Itse ajattelen niin, että yritän nukkua ja levätä mahdollisimman paljon, jotta jaksan synnyttää. Eilen illallakin toivoin, että saisin vielä unen päästä kiinni. Olisi ikävää lähteä yötä vasten synnyttämään ja olla sitten ihan rättipoikki ponnistusvaiheessa.

Vierailija
5/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi syntyi rv.40+0 :D

Vierailija
6/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kolmannella kerralla päätin vain olla rauhassa ja nauttia siitä, että saan nukkua edes jotenkuten. Synnytys käynnistyi itsestään rv 40 ja vauva syntyi tunnissa ja ponnistin neljä minuuttia. Vastedes aion varmasti ottaa niin rauhallisesti kuin vain voin. Itse ajattelisin niin, että synnytys on helpompi, kun vauva ja keho ovat siihen täysin valmiita. Ainakin loppuaika on henkisesti helpompaa.

Vierailija
7/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noi vippaskonstit eivät mitään auta. Synnytys tarvii käynnistyäkseen jotain hormoonia mitä ei itse pysty säätelemään rehiksit vaikka kuinka paljon. Eli kannattaa levätä niin paljon kun mahdollista että on sit pirteänä ponnistelemassa:)

Vierailija
8/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehkinyt, mutten levännytkään, en harrastanut ässiä, mutten niitä välttänytkään. Eka käynnistyi viikolla 39 + 5, toka 40 + 1 (sisätutkimuksen jälkeen), kolmas käynnistettiin viikolla 41 + 3.

Vierailija
9/9 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vaan elää mahdollisimman normaalia elämää.

T: viidettä odottava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan