Millaisessa ajassa saisit säästettyä 15 000€?
Miten?
Kommentit (51)
jos mun tulot on 900-1000 €/kk niin siitä ei paljon säästellä. ehkä vois nippanappa laittaa 100€ kuussa säästöön ja joulukuussa kun tulee veronpalautukset voisi laittaa muutaman satasen ekstraa.
eli ehkä 5-10v?
niin aikaa kuluisi 8 kk. Olen yh eli miehellä en voisi maksattaa perheen pakollisia menoja.
Nykyisellä säästämistahdilla puolitoista vuotta, jos oikein venyttäisin penniä voisi tuo summa kertyä vuodessa. Olen lapseton, vuokralla asuva sinkkunainen.
voisin laittaa nippanappa kuukausittain 150€ säästöön. Olen kolmen lapsen yh.
Mun nettotulot on hätäsesti 2000 euroa kuussa, eikä siitä jää säästöön mitään. Jos oikein pihisti elän, voisin 150 euroa kuussa säästää. Siihenhän menisi niin monta vuotta, ettei kannata alkaa yrittääkään.
Tarvittaessa vuodessa, tai nopeammin riippuen veronpalautusten määrästä.
Laitamme systemaattisesti 1000e joka kuukausi säästöön ja sen verran voisi nipistää ravintoloista tai matkoista että sen 15ke saisi kasaan vuodessa.
Elämään jää sitten mun palkka. Voisi tuosta palkastani säästöön jäädä jotain 500e kuussa.
ja sen teenkin lyhentämällä asuntolainaani joka kuu. Säästämistä sekin.
Tuollainen summhan voi tulla helposti vaikka päivässä osakkeiden kurssivaihteluissa. Toisaalta osakkeiden realisoinnilla tuon myös saa äkkiä irti.
Tuon summan saisi myöskin tileiltä irti muuten koska tahansa. mutta oliko ap kysymyksen tarkoituksena että se pitäisi nimenomaan säästää jotain menoja vähentämällä? Vaikea siihen mitään aikamäärää sanoa, mutta tuon summan ja aika paljon enemmänkin saisi säästettyä jos jätettäisiin perheen ulkomaanreissu tekemättä vuoden vaihteessa.
Tuollainen summhan voi tulla helposti vaikka päivässä osakkeiden kurssivaihteluissa. Toisaalta osakkeiden realisoinnilla tuon myös saa äkkiä irti. Tuon summan saisi myöskin tileiltä irti muuten koska tahansa. mutta oliko ap kysymyksen tarkoituksena että se pitäisi nimenomaan säästää jotain menoja vähentämällä? Vaikea siihen mitään aikamäärää sanoa, mutta tuon summan ja aika paljon enemmänkin saisi säästettyä jos jätettäisiin perheen ulkomaanreissu tekemättä vuoden vaihteessa.
Nimenomaan kysyttiin missä ajassa säästät tuon summan. Voithan sinä leikkiä, ettei tuota summaa mistään irtoa ja laskeskella tuloja ja vastata uudestaan kysyttyyn kysymykseen, ei pitäisi olla vaikeaa.
Tuollainen summhan voi tulla helposti vaikka päivässä osakkeiden kurssivaihteluissa. Toisaalta osakkeiden realisoinnilla tuon myös saa äkkiä irti. Tuon summan saisi myöskin tileiltä irti muuten koska tahansa. mutta oliko ap kysymyksen tarkoituksena että se pitäisi nimenomaan säästää jotain menoja vähentämällä? Vaikea siihen mitään aikamäärää sanoa, mutta tuon summan ja aika paljon enemmänkin saisi säästettyä jos jätettäisiin perheen ulkomaanreissu tekemättä vuoden vaihteessa.
Nimenomaan kysyttiin missä ajassa säästät tuon summan. Voithan sinä leikkiä, ettei tuota summaa mistään irtoa ja laskeskella tuloja ja vastata uudestaan kysyttyyn kysymykseen, ei pitäisi olla vaikeaa.
siinä että perhe tinkii tuosta reissusta, se on siinä. Tai jos haluat ajatella niin, että se pitää ihan jostain "uutta rahaa" putkahtaa, siis ei saa ottaa olemassaolevia, niin sitten maksimissaan kuukaudessa.
on eri asia säästää tinkimällä olemassa olevista mennoista kuin laittaa tuloista syrjään sellaista mikä jää menojen jälkeen yli!!!
saastamme nyt 3000e/kk ja jos kiristaisimme budjettia saisimme varmaan 4000e/kk saastoon.
eli normaalilla kulutuksellamme 5kk, erityisesti saastaen 4kk.
Tarvittaessa vuodessa, tai nopeammin riippuen veronpalautusten määrästä.
Huvittava kysymys. Itse voisin säästää sen 700€/kk eli kestäis sellasen 2 vuotta, mutta sillä olisi se seuraus, että hyvästi puhelimen käyttö, autolla ajo, baarireissut, kahvilla käynnit, lehdet ulkona syömiset, matkat. Ei kiitos! Haluan pysyä järjissäni.
mutta se kyllä tarkoittaisi että paljon mitään ei tehtäisi tai ostettaisi ihan välttämättömyyksien lisäksi. Säästäväinen olen muutenkin, mutta ihan niin säästäväinen ei olisi kiva olla.
Toisaalta, bonukset ovat parhaimmassa tapauksessa nettona n. 7000€, sitten olisikin jo puolet kasassa, ja toiseen puolikkaaseen menisisi sitten puoli vuotta.