Lue keskustelun säännöt.
Jos tekee esim alle 20 tuntia viikossa töitä saako jotain tukea?
07.09.2010 |
Joskus olen kuullut jostain tuesta mitä saa jos tekee työtä missä tunteja kertyy vaikka noin 20 viikkotuntia tai allekin. Olen hoitovapaalla, enkä aio palata nykyiseen työhöni takaisin, mutta yksi työ olisi tilalle missä tunteja kertyisi tosiaan vain vähän. Mutta saisin olla lapsen kanssa kotona enempi ja mummo voisi hoitaa ne hetket kun olen töissä.
Kommentit (2)
täyden kotihoidontuen, jos lapsi ei mene kunnalliseen päivähoitoon. Jos menee, saat osittaista hoitorahaa (tunteja saa olla max. 30 viikossa) mutta se on vain muutaman kympin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jos on työkkärin kirjoilla kokopäiväisen työn hakijana. Jos on oikeutettu peruspäivärahaan/työmarkkinatukeen (vaikkapa puolison tulot eivät syö sitä) niin soviteltus päivärahaa saa jos tulot jäävät alle n.1300e/kk. Jos tienaat vaikkapa tuhat euroa osa-aikatyöstä vähentää se päivärahasta 500 euroa.
Et varmaankaan pääse virallisesti työnhakijaksi, jos sinulla on työsuhde kokoaikatyöhön. Ja irtisanoutumisesta seuraa kolmen kuukauden karenssi, jolloin tukea ei tule. Ja sinulle maksettava kotihoidontuki vähentää työttömyyspäivärahaa koko summallaan.
Soviteltu päiväraha saattaa jäädä melko pieneksi (ellet ole oikeutettu ansiosidonnaiseen) ja toisaalta työkkäri voi osoittaa/vaatia sinua hakemaan muuta kokoaikaista työtä.