Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okt-gallup: tiili vs. puu

Vierailija
07.09.2010 |

Kumpi mieluummin: (täys-)tiili- vai puutalo?

Miksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valinta riippuu siitä, millaisella alueella talo sijaitsee.

Vierailija
2/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen enemmän sellaisen jykevän talon ystävä enkä siedä esim narisevia lattioita tai kumisevia väliseiniä. Rakastan ikkunasyvennyksiä ja paksuja kovia seiniä. Kivitalon tuntu vaan on ihan erilainen....mielummin tiilisellaista vanhan tyylistä tai sit tiilen päällä rappaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen sillä, että etenkin ulkoverhousmateriaalina mielestäni huolettomampi kuin puu. Ei kaipaa maalaamista tms. Sisäseinillä nyt ei kai niin kovin paljon ole merkitystä?!?

T. täystiilitalon asukki

Vierailija
4/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei narise.

Vierailija
5/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiilen päälle sit tasoite

Vierailija
6/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellä mainituista syistä eli talo on jykevän oloinen verrattuna puutaloon. Meillä ulkoseinissä rappaus mutta tiilikin ois ihan kiva ja ennen kaikkea huoleton.

Vierailija
7/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on todella energiatehokas. Miinuksena on vaan, että tulee usein kalliiksi löytää joku joka osaa nykyään sellaisen tehdä.

Vierailija
8/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa täyspuutalon (hirsitalon) mutta sinne ei oikein sovi harkoista tai metallista tehdyt portaat. No mä olenkin enemmän harkkotalon ystävä...tiilikin ois jees.

Vierailija
9/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on se lämmin täyspuutalo ei hirsitalo joka ei ole energiatehokas.

Vierailija
10/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on sellaisia tikkutaloja joista 80% rungosta on kaikkea muuta kuin puuta :D:D:D muita en ole hirsitalojen lisäksi kyllä vielä nähnyt...

Vierailija
11/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoseinässä rappaus. En puuhun vaihtais.

Vierailija
12/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyspuutalosta. Onko siinä sisäseinät lautaa vai mitä ihmettä?

Vierailija
13/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten joku vastasi. harkot+rappaus.

Vierailija
14/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on harkkotiilitalo ja ulkopinnassa rappaus.

Minä kyllä haluaisin vaihtaa ton ulkopuolen lautaverhoiluksi. En sille sen kummempaa syytä, kun että se olisi kaunis.

Meidän talon rappaus onkin jo aika huono ja talo muutenkin kaikkea muuta, kuin energiatehokas. Jos olisi rahaa, haluaisin laitattaa lisälämmöneristeen ja sitten sen lautaverhoilun.

En tosin tiedä onko se järkevin ratkaisu, mutta näin olen ajatellut =)

Vierailija
15/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuverhoituja elementtitaloja. Aito puutalo rakennetaan laudoista paikan päällä, mutta vaatii ammattitaitoa joka alkaa olla katoamassa. Sääli, sillä on todellakin ekotalo rakennusmenetelmiltään ja energiatehokkuudeltaan.

Vierailija
16/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanha talo. Runko hirttä, lautavuoraus, lankkulattiat ja puuportaat. Nitisee ja natisee, mut se sopii vanhan talon tunnelmaan. Ihana talo!

Vierailija
17/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyiset puutalot on pääasiassa puuverhoituja elementtitaloja. Aito puutalo rakennetaan laudoista paikan päällä, mutta vaatii ammattitaitoa joka alkaa olla katoamassa. Sääli, sillä on todellakin ekotalo rakennusmenetelmiltään ja energiatehokkuudeltaan.

Vierailija
18/18 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla pitkästä tavarasta rakennettu puutalo, jossa vinyylipaneliverhous ja maalämpö. Täydellinen ratkaisu, puutalon energiatehokkuus ja mukavuus, verhous huoltovapaa, näyttää puulta mutta ikinä ei tarvi maalata. Suosittelen.