Onko hirveän väärin palata töihin ennen äitiysloman loppua?
Kommentit (16)
järjestä asioita niin, että sinun olisi pakko palata töihin. Kun et tiedä missä kunnossa itse olet tai millainen vauva on.
Mulla lapsi nukkui tuossa vaiheessa 20 minuutin pätkissä ja joutui vielä sairaalaankin, joten olin aivan seis valvomisesta ja muutenkin meni paljon aikaa jo pelkästään neuvolassa, lääkäreissä ja sairaalassa ravaamiseen. Ei olisi tullut töiden teosta mitään tai sitten olisi pitänyt jättää lapsi jonkun muun hoidettavaksi öisinkin, lääkärikäynnit jonkun muun kanssa jne. En olisi ikinä halunnut tehdä niin muutenkin äitiä kaipaavalle koliikkia ja sairauttaan itkevälle vauvalle.
noin aikaisin jos isä jää kotiin vauvan kanssa. Maitoa voi lypsää etukäteen päivän tarpeisiin ja isä voi sen sitten syöttää pullosta.
En ymmärrä, miksi ehdottomasti vauva kaipaisi äitiä, onhan siinä nyt isäkin, joka tietääkseni on yhtä pätevä hoitamaan lasta kuin äitikin. Eihän kukaan katso pahalla sitäkään, että isä menee töihin tyylii seuraavana päivänä lapsen syntymästä.
Ja sitten ihmetellään kun isä on aina niin etäinen...
2-5kk. Vauva ei ole kyllä sillon hoitoon mennyt vaan isä on jäänyt kotiin ja minun työpäiväni olen alkuun pyrkinyt pitämään muutamassa tunnissa ja kaiken minkä vaan voin niin olen tehnyt kotona. Muutamat tutut ovat kauhistelleet, että miten voin jättää noin pienen vauvan, mutta totuus on, ettei yrittäjällä ole aina vaihtoehtoja. Imettänyt olen kyllä siitä huolimatta ensimmäiset 6kk, tosin silloin kun olen ollut poissa vauva on saanut lypsettyä maitoa pullosta.
silloin enää kun lapsi on 5kk. Eikös äitiysloma ole 105 arkipäivää (siis lauantait myös) ja se yleensä alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa.
vanhempainvapaata, joka on äitiysloman jälkeen. Ja eihän nyt täydellinen av-mamma vois mennä töihin ennen kun se pieni lapsi on 18v, ettei se vaan saa traumoja
tuo yrittäjä-äiti
2-5kk. Vauva ei ole kyllä sillon hoitoon mennyt vaan isä on jäänyt kotiin ja minun työpäiväni olen alkuun pyrkinyt pitämään muutamassa tunnissa ja kaiken minkä vaan voin niin olen tehnyt kotona. Muutamat tutut ovat kauhistelleet, että miten voin jättää noin pienen vauvan, mutta totuus on, ettei yrittäjällä ole aina vaihtoehtoja. Imettänyt olen kyllä siitä huolimatta ensimmäiset 6kk, tosin silloin kun olen ollut poissa vauva on saanut lypsettyä maitoa pullosta.
silloin enää kun lapsi on 5kk. Eikös äitiysloma ole 105 arkipäivää (siis lauantait myös) ja se yleensä alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa.
palannut osa-aikaisesti töihin sitten kun tiheät imetykset ovat ohi, eli kun vauva on ollut 5-6kk. Silti olen imettänyt vielä pari kertaa vuorokaudessa. Mies on jäänyt vanhempainvapaalle ja sitten hoitovapaalle. Meille tämä on käynyt erinomaisesti, enkä ole yrittäjä.
vauva-ajasta mennäkseni töihin. Se on aivan ainutkertainen aika, eikä sitä saa koskaan takaisin! Ihana seurata, miten vauva oppii joka päivä jotain uutta ja pikkukätösten halia ja taputteua ei voita mikään.
Olen niin onnellinen, että saan olla kotona eikä vapaista tarvitse kilpailla miehen kanssa. Hän menee urhoollisesti töihin :) Aioin sinnitellä vanhempainvapaan jälkeen vielä sinne 2 v. asti hoitovapaalla, vaikka taloudellisesti tulee todella tiukkaa. Se on todella pieni uhraus toivottavasti n. 80-vuotisella elämäntaipaleellani.
Itselläni on eka lapsi jo 12 v. joten tiedä miten nopeasti lapset kasvavat ja itsenäistyvät. Kuudesluokkalaista ei nää suunnilleen kuin nukkumaanmenoaikaan ja äidin seura ei enää kelpaa, kaverit vaan on in! Kaduttaa, etten viettänyt hänen kanssaan enemmän aikaa ihan pikkulapsena. Nyt en tee samaa virhettä uudelleen.
2-5kk. Vauva ei ole kyllä sillon hoitoon mennyt vaan isä on jäänyt kotiin ja minun työpäiväni olen alkuun pyrkinyt pitämään muutamassa tunnissa ja kaiken minkä vaan voin niin olen tehnyt kotona.
Muutamat tutut ovat kauhistelleet, että miten voin jättää noin pienen vauvan, mutta totuus on, ettei yrittäjällä ole aina vaihtoehtoja. Imettänyt olen kyllä siitä huolimatta ensimmäiset 6kk, tosin silloin kun olen ollut poissa vauva on saanut lypsettyä maitoa pullosta.
vauva-ajasta mennäkseni töihin. Se on aivan ainutkertainen aika, eikä sitä saa koskaan takaisin! Ihana seurata, miten vauva oppii joka päivä jotain uutta ja pikkukätösten halia ja taputteua ei voita mikään. Olen niin onnellinen, että saan olla kotona eikä vapaista tarvitse kilpailla miehen kanssa. Hän menee urhoollisesti töihin :) Aioin sinnitellä vanhempainvapaan jälkeen vielä sinne 2 v. asti hoitovapaalla, vaikka taloudellisesti tulee todella tiukkaa. Se on todella pieni uhraus toivottavasti n. 80-vuotisella elämäntaipaleellani. Itselläni on eka lapsi jo 12 v. joten tiedä miten nopeasti lapset kasvavat ja itsenäistyvät. Kuudesluokkalaista ei nää suunnilleen kuin nukkumaanmenoaikaan ja äidin seura ei enää kelpaa, kaverit vaan on in! Kaduttaa, etten viettänyt hänen kanssaan enemmän aikaa ihan pikkulapsena. Nyt en tee samaa virhettä uudelleen.
ja haluan vielä täsmentää vähän. Olen mennyt töihin osa-aikaisesti, kun vauva on ollut n.puolivuotias, mutta teen sitä osa-aikaista vieläkin, vaikka vanhin on jo 5:llä luokalla. En siis mielestäni ole kyllä menettänyt mitään siitä vauva-ajasta ja lapseni eivät ole koskaan ole olleet kodin ulkopuolella hoidossa. Asiat voi hoitaa niin monella tavalla.
vauvan kanssa on jompikumpi vanhemmista.
ottaa sinua töihin, mutta jos olet yrittäjä niin ihan OK. tai jos lapsi on kuollut.
mikäli et tee kotona töitä ja pystyt rytmittää tehtävät lapsenrymisesti
niin et voi palata töihin. Mihis meinasit laittaa lapsen hoitoon vai jääkö isä hoitamaan?
tuon ikäinen tarvitsee ehdottomasti äitiä ja rintamaitoa. Kyllä se äitiysloma pitäisi ainakin käyttää äidin, vanhempainvapaalle voi sitten jäädä kumpi hyvänsä.
2-5kk. Vauva ei ole kyllä sillon hoitoon mennyt vaan isä on jäänyt kotiin ja minun työpäiväni olen alkuun pyrkinyt pitämään muutamassa tunnissa ja kaiken minkä vaan voin niin olen tehnyt kotona.
Muutamat tutut ovat kauhistelleet, että miten voin jättää noin pienen vauvan, mutta totuus on, ettei yrittäjällä ole aina vaihtoehtoja. Imettänyt olen kyllä siitä huolimatta ensimmäiset 6kk, tosin silloin kun olen ollut poissa vauva on saanut lypsettyä maitoa pullosta.