Kuinka sairaana viet lapsen päivähoitoon?
Olen päiväkodissa töissä ja siellä näkee kyllä yhtä ja toista.
Vatsa löysällä viikkotolkulla, ei vanhemmat ymmärrä lääkäriin viedä.
Keltaisenvihreä räkä valuu viikko toisen perään, ei sitä mikään vaivaa.
Oletteko vanhemmat sokeita? Tai kuuroja, kun sanotaan että lapsenne ei ole kunnossa?
Ja sitten ihmetellään, kun päiväkodintäti on nuhassa töissä. Mistähän sen nuhan on saanut????
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän päinvastainen ongelma... pidetään kyllä omat lapsemme mieluusti kotona kun ovat sairaita, mutta meidän pph sen sijaan jättää ilmoittamatta, kun hänen omat lapsensa (kolme joista vanhin ekalla) ovat sairaana. Sitten vasta kun omat lapsemmekin sairastuvat, hoitaja sanoo "joo niin meilläkin oli viime viikolla kaikki kuumeessa ja korvatulehduksessa" jne.
Ollaan ihan kypsiä jo. Tuntuu että hoitaja itse niiskuttaa koko ajan ja hänen lapsillaan valuu jojot nenästä...
No ohhoh! Onko pph:lla tiloja, joihin voi eristää nämä sairaat lapsensa? Eri vessa ja huoneet, ei kulkua keittiöön jne. Käytännössä tuo tarkottaisi kaikkien tavallista pk-lapsiryhmän sairas lapsi -säännösten kumoamista - sairasta lasta ei pitäisi tuoda hoitoon eli olla samoissa tiloissa.
Kuume, ripuli, oksentelu, influenssa, vatsatauti yms. on meillä ne milloin hoitoon ei mennä.
Meillä ainakin lapsi allergian takia on räkäinen oikeastaan aina, huono sisäilma ei oireita ainakaan helpota, lääkärissä on käyty, mutta asialle ei ole juuri mitään tehtävissä, allergialääkkeitä lukuunottamatta...
Jos lapsella on lisäksi ruoka-aineallergioita, nii vatsa monesti reagoi niihin, eikä siedätystä pidä lopettaa niihin oireisiin, mitkä eivät ole kovin haitallisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen päiväkodissa töissä. Oman lapseni vien päiväkotiin vain täysin terveenä= ei yskää, ei vihreää räkää. Pidän mieluummin vaikka palkatonta mutta lasta ajatellaan ensin.
Lapsella voi olla lieviä virusinfektioita sarjana niin että syksyllä flunssan jälkeen yskä jatkuu viikkoja ilman muita oireita. Mitä työnantajasi tai pankkitilisi tuumaa jos olet 4-8 viikkoa muuten oireettoman, yskivän lapsen kanssa kotona?
Juupa juu. Meillä kahdella lapsella on herkkä maha joka menee milloin mistäkin sekaisin. En voi hakea joka päivä pois kun oli maha löysällä. Ja nuha on yhdellä koko talvikauden. Ei sillekään oikein mitään mahda. Oikeasti sairaana en lasta vie tietenkään, mutta en joka löysästä kakasta hae kotiin. Lapset on tutkittu eikä löydy mitään erityistä syytä.
Tämä on ihan yleistä... Olen siivoojana yhdessä päiväkodissa. Ja siel myös ei haeta lasta,vaikka tuotu kuumeessa... Itsellä tällä hetkellä helvetillinen flunssa,vaikka käsidesiä käytetään ja suojaudun miten pystyn.
Jos olen sairas, yritän saada jonkun muun viemään lapsen päiväkotiin. Jos olen vain lievässä flunsassa tms. voin jättää lapsen viemättä päiväkotiin. Mutta yleensä, jos olen sairauden takia pois töistä, en tunne pystyväni lastakaan hoitamaan. Vaan yritän sen päiväkotiin kuljetuksen järjestää sukulaisten voimin.