Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rattaaksi Emmaljunga Scooter vai Teutonia Timmy?

Vierailija
06.09.2010 |

Meillä 6kk tyttö ja haluaisin ostaa uudet rattaat. Haluaisin ennen ostopäätöstä kuitenkin käytännön kokemuksia. :)

Kummat siis, Scooterit vai Timmyt?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näistä vaihtoehdoista. Mutta itse ostin Jedoline Viki-rattaat ja ne on tosi hyvät ja maksoi puolet Timmyjen hinnasta... Mukaan tuli vielä jalkapeitekin.

Vierailija
2/4 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi päiväunia rattaissa? Timmyt menee makuuasentoon, scooterit ei.

Oon vähän puolueellinen, tykkään enemmänkin teutonian malleista kuin emmaljungan. Kannattaa verrata esim sitä kuinka iso lapsi mahtuu istumaan kuomun alla. Emmaljungissa yleisesti kuomu aika matalalla. Lisäksi se kori on sellainen 'puolikas' (ainakin ennen oli). Teutoniat on mielestäni vaan nätimmät ja käytännöllisemmät (ja sirommat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ostettiin aikanaan esikoiselle n. puolitoistavuotiaana. Oon ollut niihin älyttömän tyytyväinen. Kuopukselle nuo otettiin käyttöön 7kk iässä, ja oikein hyvin ovat palvelleet häntäkin nyt pari kuukautta. Muutama miinuspointti kuitenkin näin pienen vauvan kanssa:

- Selkänoja ei mene täysin makuuasentoon - ei varsinaisesti haittaa jos ei tahdo enää käyttää kantokoppaa, mutta kantokoppa ois kyllä kätevä, kun siirrytään ulkoa sisälle kesken päiväunien tms. Muuten ei ole nukkumista haitannut.

- Työntösuuntaa ei voi vaihtaa: tämä on pieni ongelma nyt, kun tyttö alkaa olla pahimmassa eroahdistus/vierastusvaiheessa (9kk) ja mielellään näkisi äidin kaupassa ym. Isomman lapsen kanssa ei aikanaan haitannut. Tulevan talven myötä (mahd. räntää vaakasuoraan -ilmiö) ois myös kiva jos voisi pukata aina suojaisempaan suuntaan.

- Kuomu on aika pieni eikä kovin suojaisa (ks. ed. räntäpointti). Edelleen isomman kanssa tää ei ois ongelma, mutta tuon pienemmän tahtoisi ehkä suojata vähän paremmin.

Mutta näillä tiedoilla ehkä pikkuiselle ostaisin mieluummin Timmyt, joissa selkänojan saa täysin alas. Työntösuuntaa ei muistaakseni niissäkään voi vaihtaa. Muuten ominaisuudet on melko pitkälti samat (kevyt, kapea & ketterä).

Isompaa lasta ajatellen Scootereiden sisäkorkeus ei ainakaan meillä oo ollut liian matala, 3,5v tyttö (97cm) istuu noissa satunnaisesti edelleen ja hyvin mahtuu. Kuomua voi myös siirtää korkeammalle tarvittaessa.

Vierailija
4/4 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuspointit ovat totta. Mutta, itse käytin räntäaikaan sadesuojaa jatkuvasti päällä. Toimi samalla tuulisuojana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi