Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miten aloitatte lapsenne seksivalistuksen?

Vierailija
06.09.2010 |

Poikamme on nyt 12-vuotias. Minusta nyt olisi hyvä aika aloittaa jonkin sortin valistaminen. Olen antanut pojalle Bert-kirjoja luettavaksi. Mielestäni ne on aivan parhaita, poika pääsee lukemaan ikäisestään pojasta joka kamppailee alkavan murrosiän kanssa. Tällä hetkellä hän lukee Berttiä ja nauraa hekottaa huoneessaan. Miten sitten tästä eteenpäin? Miten minun kannattaisi kertoa seksistä ja ehkäisystä ilman,että poika nolostuu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahdeksanvuotias tyttö tietää jo, että vauvojen tulon voi estää. Että äiti ja isä on harrastanut seksiä vauvojen saannin takaamiseksi. Vielä ei olla käsitelty ihan tarkkaan sitä, miten ne siittiöt sinne naisen sisälle kulkeutuu. Mutta tietää kyllä miten hevonen astutetaan (luonnontilassa ei keinosiemennys). Ja olen sanonut, että ihmisilläkin periaate on sama, mutta kerron lisää, kun haluaa.

En tiedä, mitä minä sitten kondomi-vaiheessa kerron. Olen itse hyvin estoinen, estoiseksi kasvatettu. Joten olen yrittänyt olla avoin lapsilleni. Mutta sitä tahtia, kun lapset asiasta kysyvät tai näyttävät kiinnostuvan.

Vierailija
2/2 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias kokee varmasti kamalan kiusallisensa, jos äiti/isä alkaa selittää jotain seksijuttuja. Kirjastosta voi lainata ihan 'valistuskirjoja', joissa on asiallisesti selitetty kaikki. Bertitkin on ihan hyviä, itsekin olen ne lukenut ja nauranut vatsalihakset kipeiksi.

Muistan kun olin itse 15 ja äitini alkoi kertomaan (5v liian myöhään...) näistä asioista ja jouduin siinä korjailemaan hänen vääriä ja vanhoja käsityksiään asioista.

Tärkeää on myös tehdä selväksi, että ketään ei tuomita seksuaalisuuden perusteella ja että teille voi aina tulla juttelemaan jos siltä tuntuu. Kannattaa myös muistaa kunnioittaa lapsen yksityisyyttä ja olla esim. ryntäämättä tämän huoneeseen ilman varoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla