Onko Eela mielestäsi tytön vai pojan nimi?
Muuten (negatiivisesti) ei tarvitse nimeä arvostella. Haluan vain tietää mieltääkö nimen helposti tytöksi vai pojaksi...
Kommentit (21)
rajatapaus, mutta mielestäni aavistuksen enemmän tytön nimi. Voi sekoittaa Eeliin tai Ellaan.
Eelasta tulee mieleen Seela = tyttö.
mutta kun makustelin tarkemmin, alkoikin tuntua tytön nimeltä. Itselleni mielleyhtymä vei vanhaan naisennimeen Edla.
Eelassa (eläinlääkintä- ja elintarvikevirasto). Nyk. Evira. En nimeksi antais lapselleni...
Eela kuulostaa tytöltä, kuten Seelakin. Eela voisi olla Eelin sisarnimi.
Jumalani jumalani miksi minut hylkäsit?
Pojan nimi. En antais.
eeli eeli lama sabakthani..?
Voin olla väärässä mutta näin muistelen itselleni opetetun.
Varmaankin siksi että tunnen Neela-tytön ja sitä kautta tuo mielleyhtymä :).Kaunis nimi,btw :)).
Moni nimi on lyhenne jostain tai siitä tulee mielleyhtymiä. No, mutta suurin osa taisi kuitenkin mieltää tytön nimeksi ja sen toki tiedostan, ettei moni omalle lapselle nimeksi antaisikaan. On sen verran harvinainen. =) Minusta kuitenkin kaunis ja sitä tässä makustelen...
-ap-
(Ja Eelihän on ihan yleinenkin pojannimi meillä Suomessa)
-ap-
tiedän kaksikin tyttöä nimeltä Ela (äännetään "Eela"), ovat ruotsalaisia/ruotsinkielisiä. Myös (ruotsinkielisten) Mikaela-nimisten lempinimenä kuullut useinkin Ela.
Mun mielestä nätti nimi, eikä kuullosta miltään väännökseltä. Meillä esikoistytöllä harvinainen nimi, ja hänen siskolleen voisin hyvinkin harkita tuota Elaa. (Olemme ruotsinkielisiä, siksi yhdellä e:llä)
Laittakaa ihmeessä tytölle Eela nimeksi! :)
ja minustakin kaunis nimi, vaikka tosi kranttu nimien suhteen olenkin!
Eela on selvä tytön nimi. Eeli taas pojan. Eelasta tulee mieleen Seela, Neela yms. En itse kyllä sekoittaisi sitä pojan nimeksi.
(ja vaikka ap ei halunutkaan arvosteluja, niin minä pidän kyllä tuosta nimestä)
Sitä on kuitenkin annettu nimeksi jo n 1900 lähtien...
Eelahan on raamatullinen miehen nimi...
a-loppuiset on usein naisen nimiä
poikkeuksia tietty pitää olla... pekka, jukka...