Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hakee eroa talousvaikeuksiemme takia.

Vierailija
13.10.2005 |

Olen ns. hyvätuloinen ja mieheni on pitkäaikaistyötön. Mies ei halua kuin alansa töihin ja on taiteilija, joten palkan saanti on kiven alla. Koska minä olen ns. hyvätuloinen ei mieheni edes saa työttömyystuen peruspäivärahaakaan.

Olen nyt elättänyt miestäni ja kahta lastani 3 v, mutta nyt alkaa talous romahtaa. Olemme, tai siis minä ole pahasti velkaantunut.

Nyt mies keksi ratkaisuksi eron. Silloin hän saa edes peruspäivärahan ja minä kunnalta elatustuen. Hän asuisi virallisesti mökillämme.

Huh huh en tiedä mitä ajatella ja onko tuossa järkeä. Toisaalta tuntuu, että tällainen tilanne helposti johtaa ihan oikeaankin eroon.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella tyhmä naisen jos antaa tuollaisen häntäheikin itseään naruttaa vuosikausia. Selvähän se jos ei ukko edes voi muksuja katsoa ja makaa himassa.. että se eukko ei yksin päivisin makaa.. Hah! Jos nyt ei sattuis olee provo niin vilpittömät osaanotot kun olet tuollaisen lusmukan kanssa lapsia tekemään.

Vierailija
2/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti suunnitelmia rahanansaitsemiseksi mm. työhön meno. Ei me mitään erota, se oli vaan paniikissa kun puhu tollasia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolison tulot vaikuta työttömyyskorvauksen saamiseen!

Vierailija
4/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työttömänä 3v on jo tippunut siltä pois, peruspv.rahaan puolison tulot vaikuttaa.

Vierailija
6/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä ei ole minkäänlaista kiinnostusta osallistua perheen elättämiseen, eroa hänestä ihan oikeasti, ei vaan leikisti etuuksien toivossa. Miehesi ei ole vastuuntuntoinen eikä pystyisi pitämään lapsistasi huolta jos sinulle sattuisi jotain.

Turha älähtää tästä että niin on monet kotiäiditkin. Kotiäidit tekevät työtä hoitaakseen kotia ja lapsia.

Vierailija
7/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos miehellä ei ole minkäänlaista kiinnostusta osallistua perheen elättämiseen, eroa hänestä ihan oikeasti, ei vaan leikisti etuuksien toivossa. Miehesi ei ole vastuuntuntoinen eikä pystyisi pitämään lapsistasi huolta jos sinulle sattuisi jotain.

Turha älähtää tästä että niin on monet kotiäiditkin. Kotiäidit tekevät työtä hoitaakseen kotia ja lapsia.

Lässyn lässyn. Työtävieroksuvia naisia on pilvin pimein. Kummasti heidän miehensä eivät saa samanlaista sympatiaa.

Vierailija
8/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron oikean laidan. Kysevevät naapurustosta, kärttäävät rappukäytävissä, kurkkiivat postikuukuista. Jos kyseessä on vale-ero, on kyseessä rikos.

Jos miehesi on taiteilija luuseri, jolle ei työ kelpaa, JSSAP.

Vierailija
9/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain sitä rahaa.

Vierailija
10/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs nyt ovat ne mantrat " perheessä kaikki raha on yhteistä" " sama se kuka maksaa kunhan joku maksaa" ?

Ai niin, ne koski vaan tilanteita joissa MIES elättää...

Vierailija
12/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamassa lapsia heidän kotonaan ilman , että se on rikos!

Ei voi olla totta!

Ap

Vierailija
13/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ukko ei saakkaan mistään mitään? Äläkä väitä ettet tienais hyvin kun lapsetkin vielä nostaa sitä tulorajaa.

Vierailija
14/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöpyä välillä siellä missä onkin sitten kirjoilla aina välillä siis. Yö silloin tällöin riittää.

Vierailija
15/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä nettotulot kasvavat jopa 600 euroa ellei jopa 1000 euroa. Se on paljon se.

Eräs tuttuni teki noin ja he erosivat. Mielestäni paperilla eroaminen helpottaa lopullistakin eroa.

Toisaalta olen kuullut toisinkinpäin eli hyvin on mennyt yhdessä erikseen. Minä itse en uskalla yrittää, vaikka olen kuullut näitä positiivisiakin juttuja.

Vierailija
16/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isotuloinen Kela:n mielestä. Siis siten, ettei mies saa tukia.

Ap

Vierailija
17/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä ole niin mutkatonta. Siihen liittyy joitakin säädöksiä, kuten että mökin tulee oikeastikin olla ympärivuotiseen käyttöön rakennettu. Vai onkohan tämä tietoni jo vanhentunutta...

Vierailija
18/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä en voi muutta. Ei tosiaankaan mene töihin kuin lyhyiksi jaksoiksi, koska haluaa tehdä taidettaan. Vaki töitä ei aio tehdä. Sille minä en mitään voi. Rahatilanne on riistäytynyt käsistä monien yhteensattumien takia, joita en nyt tässä aio selvittää.

Mutta olisiko jollain kokemusta moisesta järjestelystä ja miten on toiminut?

Ap

Vierailija
19/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen mukaan vain on jokaisen pärjättävä, sen voi opetella aikuisenakin. Varsinkin kun on jo lapsiakin laitettu luulisi löytyvän hyvä motivaatiokin.

Vierailija
20/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap