Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan lasta ja oon kuullut nyt sitten että mua pidetään vanhana!

Vierailija
06.09.2010 |

Ikää on 37-vuotta ja moni on sanonut "noin vanhana, miten sä jaksat"? "mä en kyllä enää tässä iässä rupeis lapsia tekemään, mieti kun sä oot viiskymppinen niin minkä ikäinen se lapsi on"?

Todella ärsyttävää. Ensin onnitellaan ja sitten ruvetaan kauhistelemaan. Pitäis tietty antaa mennä vaan toisesta korvasta ulos mutta..

En mä ole itseäni pitänyt vanhana tätä ennen, mutta nyt rupee tuntumaan siltä että kai mä sit vanha oon!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ole kauhistellut minun ikääni vaikka olen 34v. Onkohan se joku typerä mielikuva ihan vain sen takia että olet lähempänä neljää kuin kolmea kymmentä.

Toisaalta, kun isommat lapset ovat minulla jo 10v ja 7v, tuntuu että on sitä oikeasti paljon vanhempi nyt, ja raskausaika ainakin on ollut paaaaljon raskaampi. Eli siinä mielessä tunnen itse itseni "vanhaksi" tähän hommaan.

Rv 33.

Vierailija
2/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskauteen. Monesko on tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuumas heti kun kuuli raskaudesta et oon riskisynnyttäjä kun on tota ikää jo sen verran paljo ja mä olin vasta 30!!

Hyvä ettei ollu laittamassa mua vuodelepoon koko odotuksen ajas ku ei tällä iällä enää passaa riekkua varsinkaa ku on raskaana.

teki muuten mieli tirpasta :)

Vierailija
4/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 41-vuotias kun sai mun pikkuveljen, enkä pitänyt häntä vanhana, eikä pitänyt ketään muukaan. Joskus äidille kyl sanottiin et miten hän jaksaa, mut mietä oli jo 5 lasta ennestään :)

Vierailija
5/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä anna sen haitata. Ole onnellinen vaan raskaudesta ja lapsesta, se on sinun elämäsi, ei muiden. :)

Vierailija
6/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan päivittelijälle että voi harmi että sinusta tuntuu tuolta, minä itse tunnen olevani vielä nuori ja elämäni kunnossa!!! se jaksaminen ja vanhuus on asenteesta kiinni!

Typerää arvostella/kommentoida tuolleen, mutta ihmiset ei vaan ajattele aina ennen kuin laukovat niitä totuuksiaan.

Onnea ja asennetta sinulle, älä vaan usko ihmisten päivittelyjä!

-nainen 32v (äiti72v.)

Vierailija
7/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on meidän kolmas lapsi. Esikoisen sain parikymppisenä ja muista että kukaan olisi kauhistellut asiaa, tai sitten sitä ei vaan sanottu ääneen. Toisen lapsen sain 28-vuotiaana.

Ei tässä mitään hätää ole, mutta jotenkin vaan tulee fiilis että, oikeestiko sitä muka on joku vanha tässä iässä?

-ap

Vierailija
8/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voisi kuvitellakkaan että enää lapsia tekisin, oon nyt 32v. Mutta kaikki tekee niin ku ite parhaaks näkee. ja omasta kokemuksesta tiedän et parikymppinen ja kolmekymppinen tuore äiti on ihan erilaisia, mä ainakin olin, ja koen että kuopukselle olen parempi äiti kuin esikoiselle aikanaan. Kuopuksen sain 29vuotiaana, esikoisen 19vuotiaana.

Vierailija
9/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin (keskiluokkainen alue, paljon akateemisia) yleensä KAIKKI saavat toisen tai kolmannen lapsensa noin 37 -vuotiaana! Moni hankki sitten vielä iltatähdenkin yli nelikymppisinä... Tuttu sai just viidennen lapsensa 43 -vuotiaana ja eräs naapuri esikoisensa vasta 47 -vuotiaana!

Vierailija
10/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisenä, arvaa onko tuttua? Ei liikauta mua yhtään, NKL:lla ihmettelivät, että kuka mua on vanhaksi sanonut. He pitävät "vanhoina" vain niitä joiden ikä alkaa nelosella, mutta iloitsevat jokaisen siinä iässä onnistuneen puolesta.

Heille olin samassa kastissa teiniäitien kanssa, edes lapsivesipunktioon en päässyt, nuori kun olin..

Mua ei kyllä haitannut kommentit, kun keksi-ikäisenä sitä on aika sinut itsensä kanssa ;)

Vierailija
11/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla niin tekisi keksiä mieli, mutta raskausdiabeteksen takia en saa niitä mussuttaa :/

Rv33

Vierailija
12/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pikkukakkoseni 43-vuotiaana.

Isosta ystäväpiiristä kukaan - ei kukaan sanonut mitään typerää. Th ja Jorvi suhtautuivat ihanasti.

Vierailija
13/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on meidän kolmas lapsi. Esikoisen sain parikymppisenä ja muista että kukaan olisi kauhistellut asiaa, tai sitten sitä ei vaan sanottu ääneen. Toisen lapsen sain 28-vuotiaana. Ei tässä mitään hätää ole, mutta jotenkin vaan tulee fiilis että, oikeestiko sitä muka on joku vanha tässä iässä? -ap

Olen nyt lähes 39 vuotiaana ihanan vauvan onnellinen ja nuorekas äiti. Kuntonikin on paljon parempi kuin reilut parikymppisenä kun sain esikoiseni.

Vierailija
14/14 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kuopukseni 37-vuotiaana. Hän on viides lapsemme ja olen saanut esikoisen vähän reilu parikymppisenä.

Raskaus sujui hyvin eikä vauva-aika tuottanut suuria ongelmia :).

Ja joo: olen viisikymppinen kun lapsi on 13-vuotias :-). Enpä usko siitä olevan suurempaa haittaa. Tosin lapsikullallani on tuossa vaiheessa myös 27- ja 25-vuotiaat isot sisarukset, että ikäloppuja löytyy myös muualta kuin vanhemmista ;-).

Hyvää loppuraskautta! Älä välitä päivittelijöistä, antaa heidän päivitellä ihan rauhassa :)