Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikesta huolimatta aion koklata karppaamista, kokemuksia?

Vierailija
05.09.2010 |

kamalaahan siitä tulee, kun on perso pastalle ym. Mutta mä olen nyt tosissani alkanut kyseenalaistaa nämä voimassa olevat ravintosuositukset:

- Miksi suositellaan valitsemaan vähärasvaisia tuotteita, joita luonto ei itse tuota vaan ne tehdään keinotekoisesti? (siksi että se on iso bisnes?)

- Mikseivät ihmiset laihdu, vaan lihavuus on huipussaan, vaikka esim. voin ja punaisen maidon käyttö on vähintä koskaan?

En mä periaatteessa usko atkinsin/VHH:nkaan terveellisyyteen, mutta siihen uskon, että se auttaa laihtumaan. Ja mun terveyden kannalta on merkittävintä, että mä laihdun, ei se miten sen teen.

Kysyisinkin karppaajilta kokemuksia: positiivisia ja negatiivisia! Jos noudatit sitä (ei, jos luovutit) niin kerro, mitä + ja - siinä oli!

Ja kaikkia ruokaneuvoja jne. otetaan ilolla vastaan!!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tuli mieleen, että jos harrastat jossain vaiheessa ns. hyväkarppausta, eli syöt kuitenkin mm. ruisleipää, niin katso, että leipä on täysrukiista. Esim. monissa ruispaloissa on alle puolet ruista.

Toinen asia on, että voit ottaa pehmeän laskun muuttamalla ruokavaliotasi vähitellen. Esim. vaalea leipä ruisleiväksi, perunaa/riisiä aterialla vähemmän ja tilalle lisää vihanneksia. Ja vaikka riisi ja pasta tummiksi versioiksi.

Vierailija
2/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kova mielihalu syödä roskaruokaa, niin sen hampurilaisen voi pyytää ilman niitä sämpylöitä. Se loppu onkin suht' karppia, olettaen, että hampurilaista ei ole uitettu ketsupissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 10kg kumminkin. Ällöttää. Nyt suurin puute tässä aloittamisessa on se, että en tunne VHH:ta juurikaan muuten kuin tuon parunariisipastaleivän välttämisen. Tosiaan ideoita tarttis välttämättä.

Munia menee varmaan ainakin paljon. Ja mitä mieltä olette, että kaikkia kasviksia ei sais syödä eikä hedelmiä! Sitä tuskin aion noudattaa... Entä maitotuotteet? Tuskin ainakaan mitään sokeripitoista maitotuotetta saa syödä kun sokrua kerta piti välttää.

Antakaas kokeneet ruokalistojanne avukseni!

Vierailija
4/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olo oli mitä mainioin ja pirteä! Nälkä ei vaivannut, vaikka ruokavälit venyi usein 6-7 tuntisiksi ja makeaa ei oikeasti tehnyt mieli. Paino vaan pysyi samoissa lukemissa, mutta ei nyt onneksi noussutkaan.

Vierailija
6/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk ja painoa on pudonnut tosi vähän. Toisaaltaan esim. menkat aiheuttaa mulla sen että paino ei putoa, niinpä neljän viikoin välein painoa tulee pikkaisen takasin.

Mä syön myös välillä liikaa hiilareita. Masennus, ahdistus ja vit*tus laukaisevat syömisen. Tässä saa siis tehdä myös henkistä taistelua koko ajan itsensä kanssa.

Toisaaltaan myös liikkumis harrastuksen löytäminen helpottaisi, mutta välillä vaan masentaa ja stressaa oma elämä niin ettei ehdi muka liikkua....

Vierailija
7/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin uusi suositus diabeetikoille muuten on vähähiilarinen dieetti!

Karppauksessa mahtavaa oli se, että ei tehnyt mieli karkkia/leivonnaisia tms. ja että nälkä pysyi vaivatta poissa sen 6 tuntia. Vatsa ei temppuillut kuten minulle yleensä tekee, karppauksen aikana ei tullut kertaakaan oloa etten "hallitse suoltani". Muutenkin näläntunteen kesti paremmin, ei ruvennut kiukuttamaan eikä myöskään tarvinnut sortua ekaan pasteijaan jonka tiskissä huomasi.

Syy miksi lopetin koko touhun: puhdas laiskuus. Kun karppaa, pitää kytätä paitsi hh-määriä, mutta on hankalaa syödä kodin ulkopuolella kohtuuhintaisesti. Ei sillä että kauheasti olisin kaivannut niitä välipaloja, mutta jotain olisi ollut kiva syödä vaikkapa lounaalla/kahvilla kaverin kanssa. Sekin ärsytti että hampurilaisia saa alk. 1€ ja kanasalaatti maksaakin sitten 7€...

Olen laihtunut 20kg kaloreiden vahtaamisella, mutta yhtä jojottelua tämä tuntuu olevan eikä olotila ole tippaakaan niin virkeä kuin karpatessa. Harkitsen paluuta...jospa nyt onnistaisi!

Vierailija
8/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi siitä, että et syö liikaa samoja ruokia. Kyllästyminen on suurin uhka, nälkä ei koskaan.

Ja syö hitaasti. Rasvaista ruokaa ei tarvitse suyödä kuin vähän, niin jo nälkä lähtee ja pysyy pitkään poissa.

Vierailija
9/9 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaamalla.Toimii jos noudattaa tiukasti ohjeita.Itse elän lähes kuin karppaajat,luonnostani.En syö perunaa,riisiä tai pastaa,enkä juuri leipääkään syö.Jos pastaa tms. jossakin tarjotaan,toki otan ja syön.Olen mielestäni ihan hyvässä kunnossa (paino pian normaali ja synnytyksestä 2,5kk).Tietenki lapsille valmistan ihan normiruoat perunoineen päivineen ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme