Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>SYYS04 torstai!<<

13.10.2005 |

Missä kaikki? :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila75,ollaan tas terveenä, kop kop, koputan puuta. tervetuloa kyläileen.

Kerppu- laitoi sulle sähköpostiviestia the aiheesta

Neuvolakuulumiset: painoa tullut 500g kuukaudessa, kipii!!!! paino 8450g, pituus 76.5cm, taitaa olla kevyin syyslapsosista pikku-V. ruokavaliota pitäis laajentaa, juu tiedetään. aletaan ihmiskokeilu-kaura seuraavaksi. nukkumisrytmit on hyvät , mutta syömisrytmit nii ja näin, mutta paremmalla mallilla jokatapauksesta, näistä jutskattiin tädin kanssa. V oli oikein hurmaavalla tuulella ja rokotuskin saatiin, pikku itkasu ja äidille kanssa kun sai käteen lehtisen jossa juttua taaperoisista ja leikki-ikäisistä. snif, mun vauva.

Vierailija
22/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys04murkuille on pinon paikka varattuna :) Mehän ei mihnekään hävitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, kyllä se alkaa haastavaksi käydä kahden pienen kanssa tollasessa tungoksessa, mutta anoppi oli mukana (mikä kyllä osaltaan lisää sitä hösellystä). Mulla oli muutama juttu jotka halusin katsoa ja ne käytiin lähinnä läpi ja lähdettiin pois. Ei siis pahemmin kierrelty muuten. Huomenna jälleen yksi rundi, niin koirakin saa patjansa:) Toivottavasti minäkin kengät, kun isorinsessa sai tänään Eccon goretexit sieltä! Minäkin oikeastaan viihdyn siellä tungoksessa, jos saa muuten rauhassa katella. Lapsetkin menee mukana, jos eivät karkaile ja huuda:)

Lila, eipä tainnut olla tälläsiä pinoja esikoisen aikoihin, vaikka keskustelupalsta lienee oli jo sillon. En paljoa kirjotellut silloin, luin joitain juttuja muistaakseni. Keskustelupalstat löysin alkujaan häitä suunnitellessa 6 vuotta sitten:) Mutta tällä hetkellä luen vain näitä vauvan keskusteluja, kiinnostus ei riitä useampiin keskustelupalstoihin.

Pitäiskö muuten järkätä syysmammojen pikkujoulut? Jos, niin toivoisin pelkkien mammojen kekkereitä (ilman lapsia siis, miehet saa mun puolesta liittyä seuraan:)

T: Ynis

Vierailija
24/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip

Piti äkkiä alkaa kirjoitella, kun Lila jo tuollaisia kyselee.

Täällä on siivottu koko päivä, olen jopa saanut sellaisia ihmeitä aikaan kuin allaskaapin siivous ja pesu, lelulaatiko järjestely ja vauvamaisten juttujen pois laitto sekä saunan ja kylppärin pesu. Ovat olleet mielen päällä pitkään ja nyt sitten ajattelin tehdä, kun ne mun vanhemmat tulee. Ei niiden takia, ei ne välitä ja tietää että siivous Motin kanssa voi olla taitolaji, mutta oikeasti hävettää, kun ne on käynyt kaksi kuukautta sitten ja edelleen meidän sohvan alunen oli täynnä shampanjalasilaatikoita,joita häissä käytettiin. Kyllä nyt sen verran aikaa on että saa ne varastoon vietyä:) Laiska, mikä laiska!

Onnea Sini ja kohta äiti juoksee mahansa kanssa perässä:)

Lilan maha on kyllä, hmm, sanoisinko kohtuullisen iso noille viikoille, joten ei ihme että ei jaksa enää kanniskella.

G:Ei ole ikävä vauva-aikaa, ehei.Aika samat aatokset kuin muillakin eli rankkaa oli se huutaminen, kanniskelu ja valvominen, eipä tuo ole oikein ohi vieläkään, vaikka toki helpompaa on nyt ja vasta nyt sitä viihtyy kotona. Välillä pelottaa että tuleekohan meille enää ikinä lasta, kun meillä kummallákin on niin kauheat muistot ja välillä ei ole muistoja, kun ei muista yhtään mitään, katsoo vaan kuvia että ai, onko meillä tuollainen vauva ollut joskus:/ Myös äidiksi kasvu prosessi ei ole ollut minulle mikään helppo, minä en oikein osannut kuvitella millaista se kotona olo lopulta on. Kun koko raskaudenkin vietti sitä hektistä töihin-kouluun härdelliä ja koko ajan oli ohjelmaa ym. niin pieni shokki se kotiin jääminen oli.

Lila, sulla on nyt käsissäsi syysmammojen lapsiluvun pelastaminen. Heti kun teille tulee se ihana, hyvin nukkuva, hyvin syövä, allergiaton ja lattialla viihtyvä pieni kullanmuru, lanseerat ilmoille Vauvaterapian. Joka viikko lähetät meille ihania kuvia ja rauhoittavia sanoja ja vakuutat että arki on ihanaa ja helppoa. Lisäksi kerran kuussa teemme visiittejä katsomaan teidän pientä ihmettä ja alamme vuoden terapian jälkeen uskoa että kyllä vielä meillekin tuollainen tarvitaan. Sinä tietenkin lyöt tästä leiville, veloitat 60¿/45min vauvaterapia kerta ja me haemme sitten kelasta korvausta selitellen että muuten suomalaiset ovat kohta aivan kadonneet maan kamaralta.

Idean äitinä varaan jo nyt ensimmäisen hoitoajan ja otetaan samalla kertaa kaksi, koska mies tarvitsee hoitoa myös. Paras tietenkin olisi, että miehesi osallistuu myös terapian pitoon ja antaa vinkkejä muille siitä, kuinka kotoa löytyy ihana ja hehkeä vaimo:)

MIten olisi?! Syysmammojen tähden:D :D :D

Nyt tuo nuori herra vaatii, joten ehkäpä vielä palaan....

Aavis-vauvakuumeeton ja MOtti paapero

Vierailija
25/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne G:t..

Ensin ajattelin että voi kaipaan vauva-aikaa!!Sitten luin Hilun tekstin ja tuli mieleen pari juttua..Hmmmm.Minä kaipaan sellaista ihanaa pientä myttyä joka tuhisee vieressä,on siinä ja sätkyttelee..typy ei ollut sellainen eli jollain tapaa kaipaisin vauva-aikaa meidän perheeseen mutta kovin erillaista mitä typyn kanssa oli.Ja kaipaan sitä hetkeä synnärillä kun kaikki on vielä edessä ja on vain siinä onnen huumassa eikä tajua mitä on tulossa.Sitä en tosiaan kaipaa että hoen esikolle vaan että äiti on niin väsynyt!!Oikeesti tykkään hirmusesti näistä 1vuotiaista.Voi tehdä kaikkea ja lapsesta lähinnä kaikki on hauskaa..siis ollaan lattialla ja heitetää palloa tai mennää piiloo ja sanotaa Böö!!! :-)) Ja tekemisilleen saa vastakaikua.

Pojan kanssa oli helpompaa,paljon!!Rytmi oli sekasin ja yöllä valvottii,mut nukuttii aina ainaki 10 asti.Ja 7½kuisena unikoulussa asia korjaantu.Poika nukku 3-4tunnin päikit,typy 15min päikit.Poika nukku kaupoissa hyvin-typy ei.Poika viihty rattaissa kaupoilla-typy hermostuu jo matkalla.Pojalla ei ollu koliikkia-typyllä oli...

Ja mä oikeesti kuvittelin et toisen kans jo tietää mitä on tulossa...PAH!!!

Pojan aikaa ei meillä ollu nettiä,joten en pinoutunu.

Ayap:Sinä sitten pysyt murkkupalstalla ja suurella kokemuksella meitä pulassa olevia neuvot!!

Hulluilla päivillä typy viihty,SYLISSÄ!!!Et aika hyvä ostorajotin!Mut hän oli niin sulonen kun niille kummituspatsaille sano Pöö ja nauraa käkätti

;-))

Pikkujoulut tahtoo hän :-)

Ja perinteisesti poistuu syömään!!

jatu

Vierailija
26/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivi, ette te ole ainoita pikkuruisia, me ollaan kans. 1v neuvolassa 75 cm ja 8300g, eilen punnitsen vaihtelevalla menestyksellä kotovaa`alla ja tais olla 8600g ja pituus lähentelee varmaan aika samaa, kun teillä. Pikkuriikkisethän on söpöjä ja mahtuu mukavasti minne vaan ja kevyitä kantaa.

Yhdyn tuohon pikkujouluideaan, olis mukavaa tavata ja saada kaikkien höpöhöpöjutuille kasvot !

Mulla oli taas aiheita mielessä vaikka kuinka, kun makasin tuolla makkarissa hissukseen neitokaisen vieressä. Nyt ne taas vaan on kaikki kaikonnu. No ainaski sitä mun piti sanomani, että kaikille kauheesti jaksamista arjen puuhien kanssa, kellä töihinlähtemiset, allergiat, hamput, kotiaskareet, surut ja silleen. Aika samojen asioiden kanssa päivät painitaan. On mukavaa lukea, ettei tää oma arki nyt oo niin erikoisen vaikeeta.

Muakin välillä huolettaa, tää hoitovapaalle jäänti just. Laina on kova ja pyydettiin sille lainanlyhennysvapaata, joten maksetaan tämä vuosi vaan korkoja. Silti tuntuu, että ollaan aika tiukoilla, vaikka turhan leveesti ollaankin elelty. Pitäis tosissaan nyt vähän tiukentaa tätä elämäntyyliä, mutta oikeesti tää rakentaminen on tehny rahan käytön paljon tuhlaavammaks. Sitä, kun niin isojen summien kanssa tekemisissä, sataset ja tuhannet eurot vaan lentelee, niin nyt ei pikkusummat tunnu oikeen miltään. Ennen ei raaskinu käydä kahviloissa tai syömässä ulkona ja nyt ei jaksa enää niitä ajatella. Vaikka nyt just pitäis ajatella, kun on rutosti lainaa. Silti nautin tästä kotona olosta, enkä kaipaa töihin pätkääkää. Höpöti höpöti...

Isänpäivä pian edessä ja aivot raksuttaa tyhjää. Jotain kivaa tarttis keksiä. Ideoita kaivattais ja jotain kivaa isin pään menox!

iloinen äiti ja vaihteeksi iloinen tyttö

Vierailija
27/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu ja mies on vielä töissä. Soitti just ei ihan heti ole tulossakaan.

Töihin menosta on ollut puhetta. Nyt meinaa olla kotona ainakin ens syksyyn. Välillä, kun kuulee mielenkiintoisista avoimista hommista, teks mieli töihin. Kunnes taas mietin toisen kerran ja totean, etten halua kokopäivätöihin - ikinä. Olen siinä onnellisessa asemassa, että saan tehdä vähän töitä nytkin. Se on sellaista äidin mielenterveystyötä. Halauisin mahdollisimman pitkään tehdä osa-aikaisesti hommia, silloin pysyis tää pakka vähän paremmin käsissä. Esikko on ollut aika pienenä tarhassa ja hyvin sekin sujui, mutta nyt mulla on mahdollisuus olla pitenmpään kotona ja aijon nauttia näistä ainutlaatuisista vuosista. Mullekin on moni 5-kymppinen uranainen sanonut että ole nyt vaan kotona, kyllä sä töitä ehdit tehdä. Ja niin ehdinkin.

Meillä molempien lasten vauva-aika on ollut varsin helppoa. Esikko oli superhelppo ja tyttökin on ollut helppo. Vaikeudet on alkaneet oikestaan vasta kun tyttö oli 8kk ja tää jatkuva sairastaminen alkoi. EN kuitenkaan kaipaa vauva-aikaan, vaikka silloin oli tavallaan helpompaa. Lapset on paljon mielenkiintoisempia, kun ne kasvaa, joskin haasteetkin lisääntyy, mutta vuorovaikutus myös. Jokaisen ikä ja keihtysvaihe on tavallaan parasta aikaa. Jokainen vaihe on niin ainutlaatuinen. Kehitystä on ihana saurata ja taakse päin en enää halua.

Paljon oli muutakin, mutta ei kaikkea voi kommentoida :)

Huomenna korvakontrolliin kuuntelemaan tuomiota. Jokohan nyt olis korvat terveet. Kokemukset Korvaklinikalta on todella kummallisia. Kukaan ei oikeen tunnut olevan kiinnostunut siitä, että tyttö on ollut kohta puoli vuotta kipeä. Onneksi syitä selvitellään nyt muuta kautta. Korvakilinikalla kun kommentit on lähinnä:" Kun me hoidetaan vaan näitä korvia" Olimpas mä tyhmä, sehän sanotaan jo paikan nimessäkin :)

Kaikille tasapuolisesti vointeja ja voimia ja hyvää yötä.

PL

Vierailija
28/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun aikani astua sisään ;)

Fysioterapeutti sanoi tänään Antsasta miehelleni, jotta aivan turha murehtia. Peppukiitäminen on kuulemma kovasti hankalampaa, kuin konttaaminen ja poika vain tekee asiat vaikeimman kautta. Sanoipa vielä, että jotkut peppukiitäjät lähtevät kävelemään vasta kaksivuotiainakin. Toivottavsti meidän poika nyt sentään hiukan aiemmin (SaanaM huom.). Vauhti on pojalla toki huimaa, joten liikkumatonhan tuo ei ole.

Vauva-aikaa kaipaan ja en kaipaa, minäkin. Käärön kanssa olin niin paljon yhdessä. Imetysyhteys oli rikkumaton ja poika aina tissillä tyytyväinen. (Näin jälkeenpäin ajatellen pidin Antsaa kovasti sylissä ja nukutinkin vielä tiukasti jalat käärittynä, joten onko tuo ihme, ettei ollut nopeasti valmis kävelemään..). Yöheräilemisiä en kaipaa ja onhan se mukavaa, kun saa kommunikoida pojan kanssa. Mutta aikana, rauhallisine kotonaolemisineen, sylittelyineen ja konetisseilyineen sitä välillä kaipaan (ja sanamuodot ovat varmasti oikein ;)). Siinäkin suhteessa vauva-aika oli mukavaa, ettei silloin vielä odottanut pojan tekevän mitään, eikä kukaan kysellyt, jotta käveleekö tahi miksi ei kävele.

Ykkösen ja kakkosen väli oli aikanaan runsaat 1,5v ja vauva-aika toisen kanssa oli tavallaan helpompaa kuin ensimmäisen kanssa, kun ei koko ajan keskittynyt sillä lailla vain yhteen vauvaan. keskimmäinen oli muutenkin rauhallinen vauva, nukkui 3-5 tunnin päiväunet ja 12h yöunet. Taaperosta eteenpäin esikoinen olikin sitten jo paljon helpompi ja helpommin tajuttavampi tapaus kuin siskonsa ;). Antsankin kanssa oli vauva-aika suhteellisen helppo, joten minulla on kyllä käynyt hyvä tuuri.

Minä en surffaillut netissä kahden edellisen vauva-aikana, mutta siitähän onkin jo tovi...Mietin yksi päivä syysmammojen pinoilua siltä kantilta, että kun nyt olemme ainoita taaperopinoilijoita, niin onkohan niin, että:

a) me vain satumme tykkäämään pinoilusta muita mammoja enemmän ja omaamme mahtavan porukan

vai

b) muutkin ovat pinoutuneet ensimmäisen taaperokuukauden, mutta lopettaneet sitten ja meidän vuoromme on seuraavaksi (hui...sukupolvien ketjussa vanhin- syndrooma, joka on tuntunut vaivaavan äitiäni mummoni kuoleman jälkeen < miten niin kaukaa haettu ja absurdi esimerkki?)

ja

tulin -minäkin- siihen tulokseen

että

syysmammat04 nyt ovat vain hiukan tavallista sortinsakkia erikoislaatuisempi sortimentti ja pinoutuvat huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa ja ensi vuonna :D

Jotta,

älkääs karatko minnekään syys-sisters

Saamuska ja pesue ♥

Vierailija
29/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Oliko tuo vika sana noin?)

Että onkohan niitä muita pinoilijoita ollu levinkään matkaa miettimässä??Kyllä tässä varmaan jotenki erikoislaatusempaa sakkia on...Tai ainaki ku jolleki olen sanonu et osa väestä lähtee reissuu ja omaa reissutomuuttani harmitellu ni ilmeet on ollu sellasii " et ihanko totta?"

Että niin tärkeetä asiaa...

jatu

Vierailija
30/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan me kuulkaa melkoisen erikoisia, uskoisin niin. Minä pinouduin maalis-03 mammoissa ja yhteydenpito ei todellakaan ollut " loppua" kohden näin aktiivista plus taaperopuolella ooonmuutamia kertoja ite huudellut, että mitäs kuuluu maalistaaperoille, joitain vastauksia olen sanaut. Muutamia nimimerkkejä pyörii silloin tällöin palstoilla, ja ehkä sitä muistaa vaan ne vakkarit ja joiden kaa on mielipiteitä vaihdellut. Mutta ei kyllä tämänveroista varmaan löydy näiltä sivuilta, sen uskon mä.

Meillä nukkuu koko ukkokööri, pojat jopa ennen klo 22. aamulla kerhoon nousu aikaisin (heh 8.50) niin onneksi sain unille. Isukkikin saa kohtuulliset unet aamuvuoroon, kipii. Vissiin tuo läheisyys oli Nyttyselle niin ISO juttu että piti huutaa monta yötä ennen kuin äiti tajusi, tyhmä äiti.

Huomenna pitis miettiä 1vee kuvaa. Kun kerhon kuvaus olisi kai ensi kuussa, että soittaako sille kuvaajalle ja tiedustella sen hintoja ja mahdollisuutta laajempaan otokseen siinä muiden ohessa vai käyttääkö paikallisessa halvemmalla (6 kuvaa kansioon ja iso iso 60e) mutta taas kirvata niitä rumia muovileluja, kun taas tällä kerhokuvaajalla on aina hienot rekvisiitatkin. Ehkäpä päädymme häneen vaikka onkin kallimpi. ääh häätyy huomenna kysellä. Esikoinenkin kuvattin jostain syystä 1v1kk joten ois kiva jo kohta puolin saada kuvat otettua. Vinkkinä säästää: jos saatte sellaisen ison kuvan niin skannatkaa se ihmeessä ja teettäkään jossain nettifirmassa kummintutunkaimoille kuvat siellä. Todellakin kannattaa sillä kuvausfirmat nyyhtää ihan sikana normaaliesta kymppikuvista. Meillä meni varmaan 170e esikoisen kuviin, järkkyä! Ja siinä oli vaan ne pakolliset sukulaiset ja kummit. resoluutio piti olla joku tietty skannatessa ja tosiaan se iso kuva, onko se nyt 20*30 cm. Esim efotossa 0,20e kipale kun teetin esikoiselle, vrt. tyyliin 7,5e liikkeessä! ja kuvat tulkee kuiteskin yleensä alle viikossa.

että tälleen

Öisin miettein ja Leviä haaveillen

Tuttis

ps. todellakin pidetään pinoja yllä, taapero76:kin on päässyt ihan vauhtiin, hirrrrmu kivaa :))

Vierailija
31/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu elikkä ehkis kaksi viikkoa sitten neiti otti ensiaskeleet (7kpl)

sitten mietti viikon ja nyt tällä viikolla on kävellyt paikasta a. paikkaan b.

aika mahtavaaa!! :))

Hirmusti gallupeja ollut jos nyt muutamaan...

Stringit juu taikka hipstersit ei mammoja,en halua että alkaarit näkyy eestiina asti :) Me on kavereidan kanssa ihan pöhköjä tässä suhteessa!

Joskus jos jollain mennyt päiväpieleen niin kuittailaan et pitikö laittaa mamma jalkaan? ;)

VauvaG Ois ihanaa kun ois vauva!Joka ois paikallaan eikä syliks ruokia :)

Mutta kyllä mä tän taaperonkin pidän joka pussaa,halaa huutaa ättäää,akkaa!

PolitiikkaG juu äänestän,seuraan.Istuvan presiden puolue on mietsin juttu

VanhemmistaGmuutamia hyviä sloganeita tulee mieleen jotka on ollut kovin opettavaisia

*raha ei kasva puussa

*niin metsä vastaa kun sinne huudetaan

*vanhempien kunnioitus

Ja kirsikaksi kaun päälle

Maailmassa on kaksi ihmistä joihin luotan,minä ja itse ja äitini

Ollaan tosi läheisiä,päivittäin tekemisessä.

Toiv mulla ja Hilmallakin ois yhtä hyvät,läheiset välit aikuisena siis kun Hilma on ISO!Ja mä olen vanha ;)

Hulluilla päivillä kans käyty jo keskiviikkona.Mukaan tarttui kaikkea mukavaa!Oli kivaa olla yksin.

Tän viikon tentit ohi,toisen sain jo takasin k5-Je tuli Kipii!

Jeppe eikai muuta tähän hätää.

Palailen taas koska mulla on Koko viikonloppu pitkästä aikaa vapaa!!

Ramika silmät ristissä

Ainii taaperosta vielä ,Hilmaoli ihan ohimennen tehnyt alas kaksi hammasta lisää!eli saldo on nyt 7!!

Vierailija
32/32 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko käytössä vielä muilla?

mä just mietin että pitäs kait ryhdistäytyä sillä saralla ja enemmän

mukista juottaa.jos vaikka se iltamaito vaan menis pullosta.

mites muilla????

potta asialla ollaan yritetty " ryhdistäytyä"

hilma ei oikein tykkää,mutta tänään jopa sain kakan ajotettua sinne.

isot kirjaimet nukkuu jo,ehkä mäkin meen z)

aika hyvin näytti olevan lukihäiriötä ed viestissä,sorry!!

hjyviket

-r-