Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alholistin lapsen suhtautuminen alkoholiin

Vierailija
05.09.2010 |

Suhtaudun aika kielteisesti ja tiukasti alkoholiin. Aina kun juon alkoholia, tekisi mieli lisää. Välillä olen kuukausia juomatta mitään, mutta nyt olen juonut muutamana viikonloppuna pari lasia viiniä pe-la (juu, saa nauraa).

Rasittaa tämä kauhea kontrolli ja syyllisyys: mitä pahaa siinä on, jos haluaa välillä ottaa pari lasia? Tykkään tosi kovaa esim. punaviinistä, mutta tunnen itseni juopoksi, jos ostan viinipullon ja juon sitä lasin pari illassa.

Onko muilla alkoholistien lapsilla yhtä kiero suhde alkoholiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, etten ikinä juo alkoholia, ja vielä parikymppisenä join vain pari siideriä silloin tällöin, mutta nykyisin mulla taitaa olla alkoholiongelma- juon suht harvoin, joskus parina viikonloppuna peräkkäin mutta lähes aina juon itseni sammumispisteeseen ja ajadun hankaluuksiin (lähinnä miessotkuihin). Käytän alkoholia ahdistukseen enkä voi lopettaa juomista kun aloitan.

Vierailija
2/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tekisi mieli juoda lisää ja lisää. Pystyn aina kuitenkin hillitsemään itseni. No, kontrolloin kaikkia asioita muutenkin eli se taipumus on "onneksi" vahva.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ihan terve ja tavallinen suhde alkoholiin. Minulle ei yleensä tule halua juoda lisää/liikaa. Silloin tällöin otan illalla siiderin. Joskus juhlan "kunniaksi" saatan ottaa valkkaria hiprakkaan tai humalaan saakka. Mutta tätä tapahtuu ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
4/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ihan terve ja tavallinen suhde alkoholiin. Minulle ei yleensä tule halua juoda lisää/liikaa. Silloin tällöin otan illalla siiderin. Joskus juhlan "kunniaksi" saatan ottaa valkkaria hiprakkaan tai humalaan saakka. Mutta tätä tapahtuu ehkä kerran vuodessa.

Nuorempana tuli otettua vähän enemmänkin, mutta on se jossain määrin kulkenut mukana. Siis tietoisuus siitä, että geenit voi olla huonot. Esim. muut saattoi jossain festareilla vetää päivätolkulla viinaksia, mä en. Enkä ole ikinä harrastanut mitään tasottavia. Musta se on jo eka askel, jos alkaa krapulaa laimentelemaan. Kun kunnon kankkusen on vaan kiltisti kärsinyt, niin muistaapahan seuraavalla kerralla ottaa vähän vähemmän :D