Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi apua! Mulla on maanantaina ensikäynti mtt:ssa. Mitä ihmettä sanon hoitajalle?

Vierailija
04.09.2010 |

Kartoitetaan ilmeisesti minun avuntarve ekalla käynnillä?

Tänään taas tuntuu siltä, että hyvä vaan että pyysin apua, olo on aivan järrkyttävän paska. :(

Pahoitin mieleni monesta asiasta tänään, itkettää ja tuntuu olo niin yksinäiseltä.

Mulla ei ole ketään muita kuin oma perheeni ja haluaisin välillä heistä ottaa irtioton, ennen kuin hajoan lopullisesti, mutta kun ei ole ketään kenen puoleen kääntyä kun mulla ei ole kavereita. :(

Voi kauhea, että voikin ihminen tuntea itsensä niin mitättömäksi persreiäksi. Olen itkenyt tosi paljon ja jatkan itkemistä taas. (itsesäälissä rypemistä yms.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan korvaama psykoterapia maksaa o -20 e/ kerta,

yksityinen psykoterapia 100-200 e kerta

Vierailija
2/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja varmaan näkee sun pahan olosi. Mutta, sanot suoraan miltä sinusta tuntuu, älä ala kaunistelemaan, eläkä pyytelemään anteeksi että olet siellä.

Kuulostat jo viestin perusteella masentuneelta, joten tsemmppiä! Saat varmasti apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio alkaa syömään nappuloita. Ennemmin tarvitsen ihmistä, joka kuuntelee minun murheitani.

Ei miehenikään jaksa aina kuunnella minun murheita ja mielen pulmia.

Aion selvitä ilman lääkitystä siksikin, kun meillä on vauvaprojekti kesken. Ja turha laukoa,ettei tähän tilanteeseen vauvaa. Se nyt vaan on juuri sitä mitä oikeasti kaipaan ja ikävöin.

On toki muitakin ongelmia, mutta uskon oikeasti, että ne saa ratkottua.

Vierailija
4/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja kysyy ne asiat, jotka tarvitsee tulla esiin. Vastaat vaan avoimesti ja häpeämättä. Kenenkään ei tarvitse yksin jatkaa tuollaisen olon kanssa, hyvä että saat apua.

Vierailija
5/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä lieviäkin- esim sepram

Vierailija
6/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan heti alkuun. Katsot saatko apua keskustelujen avulla ja jos et, niin sitten vasta lääkitys. Voimia, hyvin se menee!

Vierailija
7/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisesti tilanteestasi ja tunteistasi. Anna ammattilaisten päättää, mitä tarvitset. Oli se sitten terapiaa tai lääkkeitä.

Vierailija
8/10 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri lopettanyt käynnit kaupungin mtt:ssa, pääsin lopultakin aloittamaan kelan tukeman psykoterapian.

Siellä ei tarvitse yrittää olla pirteä, saa itkeä ja olla surkea. Eikä sinun tarvitse etukäteen tietää, mikä mättää ja miettiä, miten selität mitäkin, kyllä se siellä pääpiirteittään selviää.

Varmaankin käyt ensin muutaman kk:n ajan puhumassa esim. sosiaalityöntekijän (sellainen oli minulla) tai mikä keskustelukumppanisi titteli nyt onkaan, ja sitten pääset psykiatrin vastaanotolle, joka tarvittaessa tekee lausunnon Kelaa varten.

Ei hätiä. Voimia!

t. toinen masentunut

Vierailija
9/10 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että jaksaa pyytää apua. Kehoitan kuitenkin keskusteluissa olemaan täysin rehellinen, siten sinä saat tarvitsemasi apua parhaiten. Kerrot myös mikä sinua ärsyttää, suututtaa, miksi et mielestäsi jaksa niin kuin pitäisi. Sinulla on oikeus olla sellainen kuin olet, et sinä tarvitse sitä kenellekkään puolustella tai olla erilainen (kuvittelemasi, jotta toiset henkilöt haluaa sinun olevan erilainen). Ole rehellinen myös perheellesi, koska kyllä he vaistoaa jotain vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan. Yleensä läheiset ovat liian läheisiä, jos tarvitsee apua, joten ammattiapu on yleensä viisasta ottaa vastaan. Säästät myös perhettäsi suuremmalta murheelta. Kaikki omaiset eivät teitenkään voi olla apuna vaikka haluaisivatkin, eivät vain pysty siihen (ei voi aina odottaakaan sitä, heidänkin täytyy käydä tilanteita läpi). Rehellisyys yleensä kannattaa. Jos pelkäät, että tieto vuotaa eteenäpäin, varmista keskustelun kuluessa, sano myös mitä tietoja EI saa tietokoneelle laittaa, näin voit varmistaa että keskustelu pysyy luottamuksellisena. Sanot myös, jos et halua tai haluat jollekkin tietylle annettavan tietoa. Olisi hyvä jotta löytäisit läheltäsi tukihenkilön, kuuntelijan, luotettavan,,, jos ei voisit kirjoittaa päväkirjaa tai käydä lenkillä tai tehdä jotain sinulle ominaista, vähän pääsisit huokasemaan pois siitä ympäristöstä jossa et ainakaan nyt viihdy. Sano myös keskustelussa, jos sinulla on ahdistusta tai jotain mielenterveyteen tai unettomuuteen liittyvää siten sinulla on mahdollisuus saada apua, etkä ole yksin. Sinun kaltaisia löytyy tuhansia täältä HYVINVOINTI SUOMESTA? terveisin välittävä henkilö TSEMPPIÄ SINULLE!

Vierailija
10/10 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeitä kannattaa välttää viimeiseen asti, niiden mukana tulee usein sitten vielä muita ongelmia. Ei ne elämän ongelmat lääkepöhnässä ratkea, pitää itse kohdata realiteetit.