Ostin kolmelle lapselle talvihaalarit, rahaa meni
402 euroa!
Ja pienin on vauva vielä. Huh huh mitä hintoja.
Kenkiin meni kahdelle isommalle 198 euroa.
Siihen päälle hanskat ja pipot kolmelle 140 euroa. Yhteensä siis 740 euroa!
Vielä vauvalle parin kuukauden kuluttua ulkokengät, niin eiköhän päästä siihen 800 euroon näiden talvivarusteiden hinnassa. Naurettavaa.
Kommentit (45)
Kahden lapsen vaatteisiinkaan ei mene minulla noin paljon. Eikä todellakaan omiin vaatteisiini!
kyllä tuo on ihan sikapaljon. Just kattelin vauva-lehden haalariesittelystä hintoja ja voi mieletön miten kalliita ovat. Kyllä talvihaalari pitää saada 50 eurolla, kengät muutamalla kympillä.
No minä kylläkin kuulun reimatekkien vihaajiin joten valitsen huomattavasti halvemmat ja lämpimemmät vaatteet tänne pohjoisen talveen. Ei täällä tarkene reimatekkeillä. Kyllähän noissa suurimmassa osassa haalareista nimi maksaa.
Ostin yhdelle lapselle välikausi- ja talvihaalarit (name it ja Jonathan), jälkimmäistä käytetty PARI kertaa) ja merkkipipon. Rahaa meni 60 euroa.
Muutenkin syksyn ja tulevan talven varusteet, rukkan sadevaatteet, nokian kumpparit, pipot ja hanskat, Kivat-villahaalari sekä goretex -kengät, nahkakengät 2kpl, sekä vierailuihin yms varattu hienompi talvitakki maksaneet YHTEENSÄ n. 25 euroa.
HULLU käyttää lastenvaatteisiin moisia summia.
Että vinkkinä vaan, käytä huutonettiä ja kierrä kirpputoreja, niin naurattaa oikeasti.
En halua kaappeja täyteen kamaa. Annan enemmän tarvitsevalle.
Kyllä mulla se raha on. En siitä valita. Onpahan vaan hinnat kuitenkin kohdallaan. Tuossa busineksessä rikastuu kyllä varmasti.
En ostanut Reima Tec-haalareita ;)
T: Ap
laittaa rahaa? laitathan itsellesikin. ei ne lapset ole sen vähempiarvoisia.haloo??
tuo 800 on KOLMEN lapsen talvikamppeet; ei se ole nokkaa kohden kuin 266e. ja et tosiaan voi väittää sitä paljoksi!
hän halusi tulla tänne vain leveilemään ostoksillaan,kun täällä on tunnetusti persaukista porukkaa...
no,älkää muut välittäkö---visa vinkui,ja laskukin on maksettava:DD
Olen pahoillani jos pilasin iltasi jotenkin.
Mielestäni lastenvaatteiden hinnat ovat karanneet käsistä totaalisesti. Tuntuu, että joka vuosi tulee lisäystä haalarin hintaan.
Itse olen ymmärtänyt että täällä on kaikilla vähintään 5000 euron kuukausitulot nettona. Oma 3000 euroa nettona on vähän, näin minulle on ainakin av:lla valistettu, vaikka kuvittelin ansaitsevani keskipalkkaa.
hän halusi tulla tänne vain leveilemään ostoksillaan,kun täällä on tunnetusti persaukista porukkaa...
no,älkää muut välittäkö---visa vinkui,ja laskukin on maksettava:DD
myös kylmässä. Osalla ihmisistä on sellainen kumma käsitys, että toppauksen pitää olla aivan mielettömän paksu ennen kuin sillä muka tarkenee. Sekin on laatua, että haalarissa on sen verran "tekniset täytteet" ettei sen tarvitse senteiltään olla paksu. Lapsen on huomettavasti mukavampi liikkua ohuemman oloisessa, mutta lämpimässä vaatteessa.
Ja kyllä meillä on reimteccejen lisäksi untuvatakit kouluun aivan hirmupakkasille.
No, kukin tyylillään.. Mä osti huuto.netistä lapselle talvihaarasin, jota käytetty pari kertaa ja maksoin siitä 20€
Talvikengät ostin huuto.netistä ja maksoin niistä 4.50€
Lenkkarit ostin sieltä myös nyt syksyksi ja maksoin 4€
Pipoja olen tehnyt itse ja niitä on vielä viimetalvelta sopivan kokoisia. Lisäksi olen saanut tutuilta vanhoja. Myös viimetalven kintaat mahtuu vielä.
Halvalla pääsin. =)
laittaa rahaa? laitathan itsellesikin. ei ne lapset ole sen vähempiarvoisia.haloo?? tuo 800 on KOLMEN lapsen talvikamppeet; ei se ole nokkaa kohden kuin 266e. ja et tosiaan voi väittää sitä paljoksi!
Mä en ole ikinä, kuunaan päivänä laittanut omiin talvikamppeisiini 266 e siten, että ne kamat olisivat käytössä vain yhden talven ja sitten antaisin ne köyhälle serkkupololle! Olen ostanut joo välillä jonkun laskettelutakin alesta ja hinta on saattanut olla 200 e, mutta käytän sitä seuraavat 5 vuotta.
Mun mielestä tuo on todella kova summa, varsinkin jos niistä ei jää kiertoon mitään ja ensi huhtikuussa sit taas samat "välikausikamppeisiin".
No, onneksi hyppäsin viime syksynä jossain hetken mielijohteessa Ticket to Heaven kelkkaan ja tänään katsastin meillä olevien toppahousujen hinnan kaupassa 80 e ja takki reilusti yli satkun . Joten sumeilematta laitan uudenveroiset, mutta todella käytettävyydeltään huonot housut huutikseen vähintään hinnalla 50 e. Tuo kokeilu oli meillä todellinen menolippu taivaaseen, ei ole aikomus palata tuohon.
Sitten ostan urheilukaupasta kunnon kamppeet tilalle.
Uudenveroisen Reimatecin haalarin, uudenveroiset Viking Goretex talvikengät ja uuden Reiman pipon ja loput talvikamppeet (Lindexin talvitakki, reiman toppahousut) sain sikoltani, samoin kuin välikausivaatteet (Reimatec myös). Eli hintaa tuli 50e. Viime syksyn ja talven pipot/hanskat sopivat vielä, joten niitä ei tarvinnut uusia.
Ja sitten myin lapselle pieneksi jääneet viime syksyn ja talven kamppeet: Reimatec talvihaalari, Lassien talvihaalari, Reimatec 2-osainen talvipuku, reiman 2-osainen välikausipuku, Vikin goretex talvikengät ja kuomat. Rahaa noista sain 130e.
Että en minä ainakaan saa syys/talvikamppeisiin kyllä rahaa uppoamaan kovinkaan paljon. Tosiaan kiertelen kirpputoreja ja kierrätän sukulaisten ja kaverien kesken vaatteita :) Sillä rahalla ostan uusia, mitä vanhoista saan.
Ikinä en laittaisi noin paljoa rahaa vaatteisiin, mitä ap. En edes itselleni. Ja siisteissä ja ehjissä vaatteissa kuljetaan koko sakki.
Ja nyt kun jäi "ylimääräistä" rahaa myydyistä vaatteista, ostin uudet sadevaatteet lapselle :) ja vielä pitäisi löytää toiset kengät talveksi.
on kolme lasta ja rahaa talvivaatteisiin meni yhteensä 125euroa. Mutta mun tulot onki vaan 750e/kk.
Noin 5000 markkaa lasetn talvivaatteisiin.Hm.
Jep. jep.
toivottavasti on kiva olla, kun omat lapset on puettu, mitä siitä että toisten lapset kuolevat nälkään.
kasvatat lapsistansi rumia ihmisiä. sisäisesti rumia ja itsekkäitä
laittaa rahaa? laitathan itsellesikin. ei ne lapset ole sen vähempiarvoisia.haloo?? tuo 800 on KOLMEN lapsen talvikamppeet; ei se ole nokkaa kohden kuin 266e. ja et tosiaan voi väittää sitä paljoksi!
juu ei tajua. jos itselleni laittaisin lähes 300 talvikamppeisiin, ne saisivat kestää 10-20 vuotta.
että lapsilla on väreiltään pukuun sopivat hanskat, pipo ja kengät. En tykkää jos lapsi on kuin Tikkurilan värikartta, eli pipo vihreä, käsineet siniset, puku musta-harmaa ja kengissä oranssia. Rahaa ei kuitenkaan ole ostaa Reimatecciä ja siihen sopivia asusteita. Ostan yleensä pojalle harmaan tai mustan tai sinisen pipon ja käsineet samaa väriä ja toivon että kestävät toisenkin talven. Yleensä poikien puvuissa on jotain noista väreistä joten seuraavanakin vuonna löytyy noihin asusteisiin sopivan värinen puku.
Tytölle onkin vaikeampaa löytää koska heillä pukujen sävyt muuttuu yleensä joka vuosi, enkä halua ostaa tytölle harmaata tai mustaa pipoa.
Kengät voi ostaa mustat Kuomat jotka käy minkä tahansa värisen puvun kanssa.
4-vuotias
-esikoisen vanha haalari (lassie suprafil)
-viime talvena ostettu giraftex-toppahaalari
-keskimmäisen vanha hm toppatakki ja -housut
7-vuotias
-viime talvena ostettu giraftex-toppahaalari
-viime talvena alesta ostettu reimatec-toppahaalari
-huutonetin toppatakki
-esikoisen vanhat hm-toppahousut
-tänä syksynä hm:stä tilatut toppatakki ja -housut
9-vuotias
-viime talvena alesta ostettu rasavilin toppatakki ja reimatecin toppahousut
-viime talvena ostettu pitkä toppatakki
-tänä syksynä hm:stä tilatut toppatakki ja -housut
Pitäisi säilöä vaatteita pari vuotta, jotta ovat sopivia seuraavalle.
En halua kaappeja täyteen kamaa. Annan enemmän tarvitsevalle.
Tyttöjen huoneessa on vaatekaappien yläpuolella kaksi yläkaappia. Oikeanpuoleisessa on ne vaatteet, jotka esikoiselle vielä liian isoja (saatu serkulta tai lahjaksi), vasemmanpuoleisessa ne, jotka jääneet esikoiselta pieneksi --> menossa pikkusiskolle (2,5v nuorempi). Ne joita jää pikkusiskolta pieneksi, säilön sängynaluslaatikkoon ja myyn säännöllisin välein kirppiksellä. Tähän mennessä ei pikkusiskolle ole tarvinnut ostaa käytännössä mitään (paitsi mitä nyt hupilointimielessä on välttämättä halunnut). Meillä ei ole varaa "antaa enemmän tarvitsevalle" (kiva jos ap:lla on), kun näen siinä enemmän tarvitsevassa itseni parin vuoden päästä ;) Ja nuo yläkaapit ois muuten joka tapauksessa jossain lapsiin liittyvässä, varmaan vähemmän hyödyllisessä käytössä. Hankala kuvitella mitä hyödyllisempää mä niihin säilöisin kuin puhdasta rahaa ;)
tilan kanssa tuskaileville.
Osta muutama sellainen kestosäilytyspussi, johon pakkaat käyttöä odottavat kamppeet. Imaiset ilmat imurilla pois ja hups vaan, aika iso satsikin säilyy pikkuisessa yläkomerossa. Käteviä ovat eivätkö kovinkaan kalliita
laittaa rahaa? laitathan itsellesikin. ei ne lapset ole sen vähempiarvoisia.haloo??
tuo 800 on KOLMEN lapsen talvikamppeet; ei se ole nokkaa kohden kuin 266e. ja et tosiaan voi väittää sitä paljoksi!