Onko 2-vuotiaan labbiksen koulutuksen aloitus turhaa
tässä vaiheessa? Kyseessä ei ole oma vaan kaverin koira. Olen hänelle sanonut että koira kannattaa kouluttaa kun hänellä on taas polvi kipeänä koska koira on kova vetämään. Nyt joudun 2 viikon ajan viemään koiraa ulos koska hän ei pysty kävelemään kunnolla. Talvella jouduin 3 viikoksi ulkoiluttamaan koiraa koska silloin hänellä oli vettä kyynärpäässä, ja silloinkin tämä johtui koiran vetämisestä. Lähinnä ajattelin ostaa lahjaksi kirjan jossa neuvotaan koiran koulutuksessa? Kannattaako ostaa? Onko liian tungetteleva lahja? Ja sen takia se olen minä joka koiraa joutuu ulkoiluttamaan kun asutaan tosi lähekkäin.
Kommentit (7)
ole turhaa! Ja sano ystävällesi että heidän molempien elämästä tulee mukavampaa koulutuksella. Tarvitsee koirakin selkeyttä elämäänsä.
Niin ja aivan vanhakin koira oppii, kun motivoi.
ole turhaa, kyllä se koira vielä oppii. Pentuna olisi helpoin opettaa mutta ei ole vielä liian myöhäistä. Ja jos on muuten fiksu ja kiltti koira niin voi oppia nopeastikin.
ei roiku menneessä tai murhedi tulevia. Koiran kanssa voi aina aloittaa alusta. Pentuna oppii nopeammin. Helppo tapa on pysähtyä aina kun koira vetää ja pyytää se viereen. Aika nopeasti koira oppii ettei vetämällä pääse sinne minne se haluaa. Pysähdyt heti kun koira vetää ja sanot viereen tai miten kyseinen koira pyydetään tulemaan ihmisen viereen. Parissa päivässä koira muuttuu täysin.
On oppinut paljon uusia juttuja kahdessa viikossa nyt kaupunkiin muutaessamme, niin minusta 2-vuotias labbis ei ole mikään mahodottomuus. Luulen, että kaverisiki loppujen lopuksi nauttii koirasta jonka hän hallitsee.
ja nopeita oppimaan. Vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä opettaa aikuista koiraa, ei sen kummempaa.
kirja sekä vedonestopanta!
Pidin meidän lapukkaamme täysin toivottomana tapauksena, vaan kas, oppihan tuo olemaan vetämättä. Kiitos vedonestopannan!
sitä kuonopantaa mikä tulee kuonon ympärille? Se on olemassa, mutta koira ei ota askeltakaan kun sillä on se kuonon ympärillä.