Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juankavita silmälasit maksaa PALJON.

Vierailija
03.09.2010 |

Jos oiskin vain vähän likinäköisyyttä, voisi ostaa tuollaisia halpoja tarjoussilkkareita. Mutta kun on -7 silmälasit ja vieläpä jo tarvetta kaksiteholinsseille, ei mitkään tarjoukset enää helpota elämää.

Pakko ottaa erityisohuet ja kalliit linssit, koska muuten silmälasit on ihan pullonpohjan näköiset.

Nää mun nykyiset silmälasit maksoi (ja ihan huokeilla kehyksillä) pari vuotta sitten yli 800 egeä ja nyt on pakko uusia, kun ovat jo kuluneet. Uudet maksaa melkein 700, vaikka ottais halvatkin pokat.

Huokaus.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkoko koskaan harkinnut?

Vierailija
2/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osta silti laadukkaat, kaikesta huolimatta. Rillit ovat niin tärkeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos voisi pitää useampia pokia ja vaihdella sitten tyylin, mielialan ja vaatteiden mukaan, mutta näillä hinnoilla siihen ei ole varaa. Siinä vaiheessa, kun raaskii uudet ostaa, niin edelliset ovat jo liian kuluneen näköiset (käytän siis yleensä muovipokia). Olen aina ostanut kunnollisesta optikkoliikkeestä, josta tiedän saavani laatua. Nyt olen harkinnut pientä syrjähyppyä Specsaversin puolelle, ihan kokeilumielessä.

Vierailija
4/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mutta tietysti kotona tienaa enemmän sosiaalituilla....

Vierailija
5/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän suositteli linssejä joissa alareunasta miinukset hiukan "häivyttyy" pois. Kokonaishinnaksi olisi tullut noin 500e ja siinäkin hinnassa mukana tarjous jossa toinen linssi vain 2e hinnaltaan.

Vierailija
6/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkoko koskaan harkinnut?

voimakkuuksilla ja kaksitehoilla.

ap

Vierailija
7/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä saa mitään hyötyä tarjouksista ja saa maksaa itsensä kipeäksi. Laserleikkaukseen ei ole asiaa ennen kuin näön huononeminen pysähtyy. Lupailivat, että 20-vuotiaana se alkaa tasaantua, nyt 32 v. ikää ja alkaa vasta nyt herätä toivo. Tietty nyt olin raskaana ja imetysaikana ei voi leikata, pitää odottaa hormonien tasaantumista.

huoh.

Vierailija
8/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa silmälääkärin parin vuoden välein firman piikkiin, ja mahdollisesti erityistyölasit. Sitä ennen tosin pitää olla jo monitehot itsellä. Jos ne ei riitä, sitten firma maksaa työlasit.

Vierailija
9/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ollut sosiaalituilla (vanhempainvapaata lukuunottamatta) ja aina olen lasini maksanut ihan itse :-D Halpisketjuista en osta enää koskaan, yksi kokeilu riitti sitä lajia.

Vierailija
10/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka palkkaa mielellään ilkeileviä mulkeroita.

Vierailija
11/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti just uudet lasit ja kahden paikan välillä (Silmäasema ja Instru, eli ei mitään "halpisketjuja") linssien hintaero oli 200 e!!!

Miehelläni ei ole hajataitteisuutta, mutta paljon miinusta, joten täytyy olla ohennetut linssit. Ei tietenkään liikuta ap:n linssien hinnoissa, mutta toisessa paikassa lasien hinnaksi olisi tullut melkein 700 e, toisessa 450 ja pokat olivat molemmissa vastaavat ja tarjouksessa.

Itse taas löysin kesällä ihan sattumalta just hyvät pokat Instrun euron tarjouspäiviltä ja lasit tulivat maksamaan 250 e. Ja mulla on hajataittoa ja miinusta -5, eli ohennukset sun muut tarvitaan.

Ja siis yhdyn kyllä ap:n tuskaan! Lasit on kalliita, vaikka meillä ei edes liikuta läheskään ap:n luvuissa.

Vierailija
12/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä töissä, ja työnantajani maksaa lääkärit ja lääkkeet meille (onkos teillä vastaavaa?). Mutta silkkarien suhteen pitäisi voida osoittaa, että tarvitsee lasit vain työntekoon ja/tai että työ heikentää näköä.

Mitä voi olla hiukan vaikea osoittaa, kun on ollut 10-vuotiaasta lähtien likinäköinen.

PS: mikä ihmeen vittuilun tarve sulla on? Eri työnantajilla on eri käytännöt, ei luulisi olevan sulle mikään uutinen.

ap

Vierailija
13/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää ostaa kolmelle joka vuosi uudet lasit (teinit ei nää vuoden vanhoilla enää mitään), joten hintoja on pakko vertailla.

Instru, Silmäasema ja jopa Nissen (aiemmin ollut ihan edullinen) hinnoittelevat itsensä aivan järkyttäviin hintoihin, yli 300 euroa ois pitäny maksaa jokaisen laseista. No, ostettin Specsaversilta kaikille lasit.

Ja juu, av-mammat varmasti haukkuvat Spec:n lasit, mutta turha maksaa 300-400 euroa laseista, joita pidetään max yksi vuosi ja taas uudet. Ja piilolinssit tietysti vielä lasien lisäksi.

Panosta hyviin pokiin ja moneen kertaan ohennettuihin linsseihin. Maksaahan ne, mutta on sitten edes siedettävät.

Vierailija
14/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaero oli valtava, mutta monitehoille tuli halvissammakin hinnaksi 570 e.

Vierailija
15/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppoja. Kalleimmassa olisi maksanut about saman kuin nykyiset eli yli 800, halvin on tosiaan melkein pari sataa halvemmat, lähes 700.

Kannattaa tietysti kysyä hintoja!

AP

Vierailija
16/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoin kaveria, joka väitti lasien maksavan siellä ihan saman verran, jos niihin ottaa ei-tarjouslinssit eli monitehot erityisohuilla laatulinsseillä.

Täytyy ensi kerralla tarkistaa sieltäkin.

ap

Vierailija
17/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rillit olivat lähes -10 molemmissa silmissä. Lääkäri ei luvannut täydellistä onnistumista, mutta en ole sen koommin laseja tarvinnut. Kaksitehoja minulla ei kyllä ollut, mutta äidilläni oli, ja hänkään ei ole enää tarvinnut rillejä. Leikkaus oli tosin vasta viime keväänä.

Että suosittelisin kuitenkin ainakin kysymään siitä leikkauksesta.

Vierailija
18/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instru tuli sitten halvimmaksi mulle, koska oli joku tarjous ja sain vielä jonkun työpaikka-alennuksenkin.

Vierailija
19/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rillit olivat lähes -10 molemmissa silmissä. Lääkäri ei luvannut täydellistä onnistumista, mutta en ole sen koommin laseja tarvinnut. Kaksitehoja minulla ei kyllä ollut, mutta äidilläni oli, ja hänkään ei ole enää tarvinnut rillejä. Leikkaus oli tosin vasta viime keväänä. Että suosittelisin kuitenkin ainakin kysymään siitä leikkauksesta.

sanoivat, että mitä huonompi näkö, sitä huonommin onnistuu leikkaus niin, ettei lainkaan tarvitse laseja. Ja kaksitehotapauksissa joutuvat leikkaamaan silmät hiukan erivahvuisiksi.

Ei houkuttanut investoida tuohon, jos kuitenkin tarvitsee laseja. Teen vielä näyttöpäätetyötä, joten lukunäön on oltava hyvä.

ap

Vierailija
20/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun menee niin ohi aiheen, mutta mistä päin olet kotoisin. Itse puhun laseista tai rilleistä, ja mulle tuo "silkkarit" tuo ekaksi mieleen silikonirinnat :D

Vastasin tuolla alkupäässä, mutta en muista numeroa.