Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnat kipuilevat vieläkin!

Vierailija
03.09.2010 |

Ja kokeillaan otsikon kera uudestaan kun äskeisestä se unohtui...

Kysyn nyt tätä täältäkin, kun toisella palstalla ei oikein osattu muuta vaihtoehtoa ymmärrettävästi tarjota kuin raskaus. Tuleeko täällä kenellekkään mieleen mitään muuta vaihtoehtoa??

Menkkani ovat todella epäsäännölliset, PCO:ta on epäilty, mutta sitä ei ole tutkimuksilla "virallistettu".

Se nyt ei kuitenkaan ole ihmettelyni aihe, vaan menkkojen jälkeen jatkuva rintojen kipu.

Kaikki alkoi , kun jokin aika sitten tunsin todella kovan vihlaisun jossain "sisälläni" alapäässä. Kipu säteili välillä istuttaessa peräaukon tuntumaan asti! Seuraavana päivänä kaikki ok.

Toista viikkoa mentiin eteenpäin, ja menkat alkoivat. Rinnat olivat arat ja alavatsassa menkkakipu-juilimista. Vuoto kesti viisi päivää. Rintojen arkuus ei kuitenkaan lähtenyt mihinkään.

Eivät ole kokonaan kipeät, vaan esim.painettaessa. Eniten sivuilta, nyttemmin myös päältä. Viimeisinä muutaman päivänä tuntuu kuin ne olisivat jotenkin "kovemmat" tai turvonneet. Ota niistä nyt sitten selvää.. Epäilin ensin että on joku hormonipyörremyrsky, mutta voiko se kestää näin kauan?? Nyt on menossa kolmas viikko kipuilúa.

Osaako kukaan sanoa tähän mitään. Testiä on tässä vaiheessa varmaan turha tehdä, kiertoa en pysty laskemaan epäsäännöllisyyden vuoksi, mutta joku viisas neuvoi menkoista odottamaan neljä viikkoa eteenpäin ennen testiä

Itse en jaksa uskoa raskautumiseen, vaikka olisi tottakai iloinen asia. Mitä tämä voi olla??

Niin unohtui sanoa, että vatsallaan nukkuminen ei sinänsä ole mahdotonta, mutta välillä tekee kipeää kun tissit jää alle, samoin aamujlla sängystä kun nousee, niin sattuu rintoihin

että näin.. Lainaa

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen voima on uskomaton! Luulet, että rintasi ovat erilaiset kuin normaalisti = koet tunteen siitä.

Vierailija
2/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat olivat vaan tosi raskaat ja täyden oloiset. Tutkimuksissa selvisi, että toisessa rinnassa oli nestettä keräävä syöpäpatti. Se vaan jotenkin säteili myös toiseen. Leikkaus ja sädehoidot lopettivat turvotuksen. Kannattaa mennä mammografiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen tuotakin miettinyt, mutta voiko se "mielenvikaisuus" kestää näin kauan??

Ja toiseksi, tuo kipu on kyllä ihan todellinen. Tulee ilmi mm. odottamattomissa tilanteissa joita en voi kuvitella. Esim. mies kääntyy sängyssä ja vahingossa murjoo rintaani. Tuntuu kuin kuuma veitsi olisi upotettu tissiin! Huh..

Tai juuri tuo aamuisin sängystä ylös nouseminen, kipeää tekee. Voiko mieli kuvittelun voimalla aiheuttaa ruumiiseen aitoa, olemassaolevaa kipua?

Vierailija
4/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh.. ja minä kun olen täysin tuudittautunut siihen että on vain joku hormonaalinen juttu kun alkoi menkoista..

Täytyy lääkärille ensi viikolla siis soittaa ja puhua tästäkin mahdollisuudesta.. hui..

Vierailija
5/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta sen enempää googlettamatta, onko rintasyöpä kuinka yleistä alle kolmekymppisillä naisilla?

Vierailija
6/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään posisuljettu mahdollisuus. Kyllä nuoriakin kuolee syöpään vuosittain. Esim. munasarjasyöpä laittaa aluksi hormoonit ihan sekaisin.

Vierailija
7/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Voiko mieli kuvittelun voimalla aiheuttaa ruumiiseen aitoa, olemassaolevaa kipua?

Vierailija
8/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövän tavallisin oire on rinnassa tuntuva kyhmy, joka on oireena kolmella neljäsosalla potilaista. Useimmiten rintasyöpä ei aiheuta kipua, mutta noin kymmenesosalla naisista oireena on kipu, pistely tai muu tuntemus rinnassa. Jos kasvain on lähellä ihoa, se voi aiheuttaa ihon vetäytymisen tai turvotuksen eli niin kutsutun appelsiini-ihon. Muita mahdollisia oireita ovat nännistä erittyvä neste, rintarauhasen punoitus ja turvotus ja nännipihan ihottuma, jota kutsutaan Pagetin taudiksi. Rintasyöpä voi tulla esiin myös yleisoireina kuten väsymyksenä ja painonlaskuna, tai ensimmäiset oireet voivat aiheutua syövän lähettämistä etäpesäkkeistä. Rintasyöpä voi myös olla täysin oireeton.

Vierailija
9/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan ei ole vielä vastannut, kuinka kauan tuota voi kestää?? Kun vain toivon että lakkaisi kipuili niin ei tarvitsisis ihmetellä ja juosta lääkäriin.

Enkö voisi sitten kuvitella sitä pois...?? ;)

Vierailija
10/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäillään rintasyöpää, ensisijainen kuvantamismenetelmä on yleensä mammografia eli rinnan röntgenkuva. Rinnan ultraäänitutkimusta voidaan käyttää epäselvissä tapauksissa ja erityisesti nuorilla naisilla. Rintasyöpää etsitään nykyisin myös magneettikuvausten avulla.Neljä viidesosaa rintasyöpään sairastuneista on elossa viiden vuoden kuluttua siitä, kun sairaus on todettu. Mitä nuorempi potilas on, sitä todennäköisempää sairauden uusiutuminen on.

Vierailija
11/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä oikein voi ilman tutkimuksia sanoa onko syöpä vai ei.

Iltaisin jos olen tutkinut rintojani selällään, on ne jotenkin "muhkuraisemmat" kuin ennen

Vierailija
12/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan ei ole vielä vastannut, kuinka kauan tuota voi kestää?? Kun vain toivon että lakkaisi kipuili niin ei tarvitsisis ihmetellä ja juosta lääkäriin. Enkö voisi sitten kuvitella sitä pois...?? ;)

Ihan oikeesti, tee asialle jotain. Jos sinulla on oikeaa kipua, etkä itse löydä sille syytä, niin mene lääkäriin. Älytöntä pohdintaa! Jos olet kipeä, niin mene lääkäriin.

Vierailija
13/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä oikein voi ilman tutkimuksia sanoa onko syöpä vai ei. Iltaisin jos olen tutkinut rintojani selällään, on ne jotenkin "muhkuraisemmat" kuin ennen

olet raskaana!! Onneksi olkoon!! Ei kuin vaan ultraa varmistamaan raskauden kesto.

Vierailija
14/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä oikein voi ilman tutkimuksia sanoa onko syöpä vai ei. Iltaisin jos olen tutkinut rintojani selällään, on ne jotenkin "muhkuraisemmat" kuin ennen

olet raskaana!! Onneksi olkoon!! Ei kuin vaan ultraa varmistamaan raskauden kesto.

sinulle tuli yhdet valekuukautiset. Varsin normaalia. Eli onnea kevätvauvan odotukseen!

Vierailija
15/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan ei ole vielä vastannut, kuinka kauan tuota voi kestää?? Kun vain toivon että lakkaisi kipuili niin ei tarvitsisis ihmetellä ja juosta lääkäriin. Enkö voisi sitten kuvitella sitä pois...?? ;)

Ihan oikeesti, tee asialle jotain. Jos sinulla on oikeaa kipua, etkä itse löydä sille syytä, niin mene lääkäriin. Älytöntä pohdintaa! Jos olet kipeä, niin mene lääkäriin.

Niinkuin jo aiemmin kerroin, menen ensi viikolla lääkärille, heti kun kun olen alkuviikosta testin tehnyt. Haluan tehdä sen ensin, koska sitä ensimmäiseksi kuitenkin kysytään, enkä halua sormi suussa ihmetellä etten ole tehnyt sitä enkä oikein tiedä.

Joku jo meni manaamaan onnittelut että olisin raskaana. En itse yhäkään usko siihen mahdollisuuteen.. Miksi se muka juuri nyt olisi tärpännyt, kun ei ikinä koskaan aikaisemmin..

Voiko tuon muhkuraisuudenkin saada aikaan kuvittelemalla... :)

Vierailija
16/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhkuraisuus johtuu siitä, että rintarauhaset ovat turvoksissa, valmistautuvat maidontuotantoon.

Milloin sulla oli näitä edeltävät kuukautiset? Siitä voi laskea lasketun ajan? Voihan olla, että menee huhtikuun puolelle, jossei toukokuulle.

Vierailija
17/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiseni ovat niin epäsäännölliset ja harvat, ettei niistä mitään voi laskea.. :(

Eipä tässä auta sitten muu kuin odotella, tehdä testi, ja oli tulos mikä tahansa niin lääkäriin..

Vierailija
18/19 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat vieläkin arahkot, ei kuitenkaan niin paljoa kuin pari viikkoa sitten. Testin tein ja selvä nega.

Viikonlopusta asti olen ollut kipeä, joten tänään olin lääkärissä sen takia ja mainitsin rinnoisakin. Epäili ensin jotain rintarankaan liittyvää kun on juuri sivuilta kipeät, mutta pyörsi sen kun on kuitenkin juuri menkoista asti olleet kipeät. Varataan aika jos oireet jatkuu.

Viikonloppuna alkoi tihentynyt vessassa juokseminen ja alaselän vihlonta. Epäiltiin virtsatulehdusta, mutta näyte oli puhdas??

Tätäkin käskettiin seuraamaan, ja jos jatkuu oireet, otetaan uusia testejä.

Että ei tässä nyt oikein ole selvinnyt mistä tämä johtuu. Ensi viikkoon taas katson jatkuuko tämä, ja jos jatkuu, menen lääkääriin

Vierailija
19/19 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa tuo rintojen kipeily ja tuo "vihlaisu" alapäässä. Käy tosi kipeää eikä pysty välttämättä hetkeen liikkuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi