Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sivistää itseään kotiäitinä?

Vierailija
03.09.2010 |

Olen kolme lapsen kotiäitinä mutta olen myös opiskellut. Opiskeluista on jo vuosia ja kestää vielä vuosia kunnes menen töihin.

Haluaisin aloittaa työelämässä kun nuorin on 3 v. Työkokemusta on nolla. Miten voisin sivistää itseäni kotiäippänä ollessani etten ihan ole eksyksissä kun haen töitä?

En osaa office pack:ia, en exceliä tms. Onko hyvä osata ne ja voiko ne opetella yksin kotona?

Minulla ei ole mahdollisuutta mennä kouluihin eikä kursseille nyt kotiäitiaikana.

Miten se sivistätte itseänne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat sivistää itseäsi ja haluat hankkia/ylläpitää työmarkkinakepoisuutesi.

Office pack ja excell jne eivät kuulu sivistykseen, vaan työmarkkinakelpoisuuteen. Kyllä ne tosiaan on syytä osata. millä vuosisadalla sä olet opiskellut kun olet niitä ilman selvinnyt? Ne voi opetella yksin kotonakin, kun ostat jostain hyvät opaskirjat ja ryhdyt tekemään vaikka teidän talouden vuosibudjettia exceliin. Siitä voit sitten tehdä myös erilaisia kuvioita siitä, että mihin teidän rahat menee. Samanlaisia arkipäivän harjoituksia lisää muissa ohjelmissa. Kersoille powerpoint-esityksiä jne.

Sivistys on sitten asia erikseen. Lue hyvää kirjallisuutta, katsele hyviä elokuvia, lue sanomalehdet (pari eri lehteä) joka päivä, vie ne kersat teatteriin ja taidenäyttelyyn ja urheilukisaan ja pidä kielitaito ylllä myös.

Vierailija
2/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa enkä viitsi. Olen aika samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä ap, mutta en vaan viitsi alkaa opiskella mitään. Sitten kun työhönpaluun aika koittaa, en osaa enää mitään enkä ymmärrä mitä muut puhuvat. Mutta en silti jaksa tehdä mitään sen eteen, ei kiinnosta eikä huvita. Mieheni painostaa minua aina että pitäisi tehdä jotain, sekin ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat sivistää itseäsi ja haluat hankkia/ylläpitää työmarkkinakepoisuutesi.

Office pack ja excell jne eivät kuulu sivistykseen, vaan työmarkkinakelpoisuuteen. Kyllä ne tosiaan on syytä osata. millä vuosisadalla sä olet opiskellut kun olet niitä ilman selvinnyt? Ne voi opetella yksin kotonakin, kun ostat jostain hyvät opaskirjat ja ryhdyt tekemään vaikka teidän talouden vuosibudjettia exceliin. Siitä voit sitten tehdä myös erilaisia kuvioita siitä, että mihin teidän rahat menee. Samanlaisia arkipäivän harjoituksia lisää muissa ohjelmissa. Kersoille powerpoint-esityksiä jne.

Sivistys on sitten asia erikseen. Lue hyvää kirjallisuutta, katsele hyviä elokuvia, lue sanomalehdet (pari eri lehteä) joka päivä, vie ne kersat teatteriin ja taidenäyttelyyn ja urheilukisaan ja pidä kielitaito ylllä myös.

Minusta Office-pakettia vähän hankala opiskella yksin, jos todella lähdetään nollapisteestä. Esim. tota Excelliä. Ehkä joku pystyy? Tietysti jos ohjelmapaketti on kotikoneella ja oppaita löytyy kirjastosta, voihan sitä kokeilla, miten hyvin saa juonesta kiinni. Ei niihin pitkää opastusta sinänsä tarvitse, jo tunnin-parin kurssilla pääsisi varmaan hyvin alkuun. Excelliä en muuten itse ole koskaan tarvinnut töissä, ei sitä kaikissa töissä tarvitse.

Vierailija
4/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos atk-taidoissa puutteita, etkö pääse edes iltakurssille? (Siis työväen/kansalais/tms. opiston kurssille?)

Vierailija
5/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy vaikka mitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme