Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itänaapurin nainen asiakaspalvelijana

Vierailija
02.09.2010 |

Mikä ihme siinä on, että aina kun itänaapurin nainen on asiakaspalvelijana joko palkallisena tai myy itse jotain niin on aina niin epäystävällinen ja töykeä. Samanlaista kohtelua saa harvoin muilta.

Saman seudun miehet taas aina kohteliaita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä venäläisiä tai virolaisia on nykyään niin paljon monessa paikassa esim. myyjinä. Ovatko he niin paljon halvempaa työvoimaa kuin suomalaiset?

Vierailija
2/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työskennellyt myyjänä, ja hyvää palautetta on todella ihana saada! Suomalaiset eivät kovin herkästi anna palautetta, hyvää eikä huonoa, joten tuollaiset palautteet saavat kyllä motivoitumaan työhön ihan uudella tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina todella antaa palautetta hyvästä palvelusta. Minä itsekin muistan kuinka se lämmitti kun olin aikoinaan palvelualalla ja jos sain positiivista palautetta ihan sydämestä sellaiselta, joka ei halunnut mielistellä eikä ollut tuttu vaan oikeasti oli saanut hyvää palvelua.

Itse olen antanut hyvää palautetta aika usein ja ihan asiasta ja se tuntuu itsestäkin hyvältä kun saa jollekin hyvän mielen.

Vierailija
4/8 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on monessa paikassa vallalla vielä neuvostoaikainen "palvelu"kulttuuri. Olemme pohtineet tätä mieheni kanssa, ja tulleet siihen tulokseen, että jotenkin sen täytyy liittyä neuvostoaikaan ja sen aikaiseen työmoraaliin. Että töihin ei tulla viihtymään, tai jotain. Ja kai jotenkin tavallaan myös siihen neukkuajan näennäistasa-arvoiseen kulttuuriin (näin arveli isäni).

Mua vieläkin naurattaa joidenkin meidän kantaravintoloiden henkilökunnan ns. työilme. Sitä voisi verrata suomalaiskansalliseen tapaan elefanttinaaraan sukuelimeen. Aina ei meinannut vakavana pysyä kun kohtasi sen nyrpeän mutrun.

Vierailija
5/8 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorilta ja vanhoilta

Vierailija
6/8 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töykeää palvelua voi saada ihan keneltä vaan, kansallisuuteen ja sukupuoleen katsomatta. Mutta ainakin enemmän esim. Virossa oleilleet (ja luulen, että monet siellä käyneet ylipäätään) tuntevat tämän nihkeän palvelukulttuurin. Toki Virossa saa myös todella ystävällistä ja miellyttävääkin palvelua, en mä sillä. Mutta näin se nyt vaan on. Oon käynyt Venäjällä ainoastaan kerran, ja siitä on niin pitkä aika, että muistot on vähän haihtuneet, mutta siellä paljon oleskellut ystäväni tunnistaa myös tän norsunvittu-genren sieltä.

Vierailija
7/8 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma ja tuota neuvostoaikaa minäkin noissa venäläisissä aavistelin syyksi. Ihmetyttää vain miksi miehet on aina niin kohteliaita kun se neuvostoaika on ollut sama heilläkin : )

Minä olen todella harvoin törmännyt huonoon palveluun, mutta aina kun törmään venäläiseen naiseen noissa palvelu- tai ostoympyröissä niin Suomessa kuin ulkomailla niin ajattelen, joko nyt olisi poikkeus, mutta ei, aina sama töykeys, ylpeys, luotaantyöntävyys, happama ilme ja asenne - paska kun on pakko tuotakin palvella. On siis todella eroa verrattuna meidän "omiin" asiakaspalvelijoihin kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
8/8 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi itänaapurilähtöistä naista myyntitehtävissä. Molemmat ovat niin ystävällisiä, että ikinä en ole saanut niin hyvää palvelua suomessa. Ovat iloisia, todella palvelunhaluisia. Joskus voisi laittaa ihan heidän esimiehilleen hyvää palautetta.