Mitkä on hyvän avioliiton (parisuhteen) peruspilarit?
Kommentit (14)
sovittu työnjako, jo ennen avioliittoa keskusteltu lapset yms. Semmosta. Toimii kymmenettä vuotta.
parisuhteen dynamiikka toimii, jos siinä ovat tasapainossa LÄHEISYYS, KUMPPANUUS ja INTOHIMO.
samansuuntaiset toiveet, avoimuus ja rehellisyys sekä luottamus.
Arjen jakaminen eli yhteinen aika (ja yhteiset kotityöt)
Sitoutuminen
Syvä rakkaus ja vetovoima
Arvostus
Se että on hauskaa yhdessä
(ei tullut järjestyksessä, kaikkia tarvitaan :)
kunniotus
luottamus
rakkaus
ja paljon seksiä, joka toimii "liimana"
N44
Toisen huomioon ottaminen ja kunnioittaa toisen mielipiteitä. Sitten antaa kummallekin vapaus harrastuksiin. Ja se alku rakkauden voima ,miksi on yhteen menty.
..turha ajatella että voi toista muuttaa, itseään voi muuttaa, ei toista. Minusta rakkaus on myös tahtoasia, eli minä olen itse mieheni valinnut ja hän minut. Me tahdomme rakastaa toisiamme ja nähdä vaivaa liittomme eteen. Ei elämä ole yhtä ruusuilla tanssia vaan aika arkista puurtamista ja siksi sitä arkista elmää täytyy kestää. Yhteinen huumori auttaa myös. Meillä ihan onmat jutut välillä ja ymmärrämme toisen puolesta katseestakin arjen tilannekomiikkaa jota joku muu ei näe lainkaan.
Tasa-arvo, molemminpuolnen kumppanuus ja kunnioitus, samat arvot, uskollisuus, huumorintaju, luottamus. Annetaan toiselle myös vapaus ja itsenäisyys. Kohtele toista niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
vastavuoroisuus, yhteinen hauskuus, päivittäinen kehuminen ja läheisyys, samat tavoitteet elämässä -samaan suuntaan katsominen, yhteinen arvomaailma, sekä hyvä olo toisen kanssa, eli toisin sanoen yhdessä olon helppous.
Ei se yhteinen usko välttämättä liittoa pelasta, voi olla onnellisempi uskosta osattoman kanssa, ja enemmän yhteinen arvomaailma.
Hyväyhdessä syöty ruoka ja yhteiset hetket
Vierailija - 02.09.10 05:20 (ID 11075706)
Vuorottelu lastenhoidon kanssa.
Vuorottelu lastenhoidon kanssa.