3. luokkalainen lapseni hakkaa minua, sylkee päälleni,
potkii ja huutaa ja haukkuu. MIkä avuksi?? Terapiaa on aiemmin yritetty jos minkälaista (muihin ongelmiin) eikä ollut mitään apua. Ei rajoitu pelkästään minuun, vaan isänsä ja mummot saavat myös samalla mitalla.
Kommentit (13)
Mulla on samanlainen 4.luokkalainen tyttö. Sillä on vaan jo teräaseet hyökkäyksissä mukana. Sellaisia ne lapset on.
Miten te niitä kasvatatte, jos tuo on mielestäsi normaalia? Järkyttävää.
Mulla on samanlainen 4.luokkalainen tyttö. Sillä on vaan jo teräaseet hyökkäyksissä mukana. Sellaisia ne lapset on.
T:2
T:2
Häiriintyneeltä tuo kuulostaa.
Rajojen rikkomisesta tulee seuraamuksia. Näistä sitten pidetään kovaa kiinni. Ei ne muuten opi.
Vanhan kansan mukaan rajoja ja rakkautta. :)
lapsi ei saa karata aikuisen päälle, varsinkaan äidin. Isät vielä voivatkin olla fyysisesti niin vahvoja, että osaavat pitää kiinni tarvittaessa. Lapsen mielenterveydelle ei tee hyvää päästä oman vanhemman kimppuun, varsinkaan kun kyse on jo kolmasluokkalaisesta. Ja varsinkin vielä, jos mummoille sama juttu. Lapsi voi pahoin.
Älkää syyttäkö itseänne avun hakemisesta, mutta päällekarkaaminen ei ole lapsen tavallinen reagointitapa enää tuossa iässä. Joskus lapsi vain on niin hankala, että rajat pitää hakea ulkopuolisen avun kanssa, siitä ei kannata itseään syyllistää.
Hakekaa perheneuvolasta apua koko perheelle. Vika ei ole pelkästään lapsessa, vaan koko perheessä, perhesuhteissa, kasvatuksessa. Perheterapiaan siis.
ja se, että on kasvatettu oikein/hyvin. Terapeutillehan voi syöttää mitä tahansa puuta heinää. Suurin osa ihmisistä on kykenemättömiä arvioimaan omaa toimintaansa ja myöntämään virheensä. Jos vika ei ole kasvatuksessa, niin viekää ihmeessä lapsi neurologisiin tutkimuksiin.
ovat lähtöisin, miksi ei siis av-mamman kotoa?
joihin terapiaa on käytetty?
Anteeksi, kun kysyn, mutta ehkä juuri ne selittävät lapsen käytöstä.
mitään traumaa jotka selittäisivät tämän. Neurologisissa tutkimuksissa ei löytynyt syytä.
jos määräis jotain lääkettä?
neuropsykologi?
Jotkut lapset (ja myös aikuiset) saavat hillittömiä raivokohtauksia allergiareaktion yhteydessä.Yksi teoria (epävirallinen) on, että histamiinin erittyessä hormonitasapaino aivoissa muuttuu ja käytös muuttuu agressiiviseksi. Oikeasti, käykää yksityisellä hyvällä allergologilla ihan ens alkuun. käy esim www.histamiini.com sivustolla kyselemässä...