Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuskuuri lihottaa?

Vierailija
02.09.2010 |

Tai ei mikään kuuri, vaan elämäntapamuutosta olen tässä tekemässä.

3 viikkoa sitten jätin pois sokerit ja vaaleat vehnäjauhot.

Vaalea makarooni tummaan, vaalea riisi tummaan riisiin, sokerit makeutusaineeseen..

Sika-nautajauheliha naudanpaistijauhelihaksi, jne jne..

Ruoka-annokset pienemmiksi, lisäten kasviksia ja vihanneksia. Karkit, pullat ja sipsit vain lauantaiksi.

Liikuntaa aloitin myös: tunti-kaksi reipasta lenkkiliikuntaa JOKA PÄIVÄ.

Kaloreita lasken, entisellä ruokavaliolla tuli satoja liikakaloreita joka päivälle, nyt pidän tasaisesti 400-600 kalorin vajetta joka päivälle (lauantaisin +-0 kaloritarpeeseen nähden)

Tulokset:

Mittanauha näyttää rinnanymp. -3cm, vyötärö +3cm, lantio + 3cm, reiden ymp + 2cm, hauiksen ymp. + 2 cm

ELI OLEN REIPPAASTI LIHONNUT.

Ja varmasti on löysää läskiä kun höllyykin enemmän.

Pituus 164 ja paino ENNEN kuuria 82kg. Nyt ei ole antaa painoa kun minulla ei ole omaa puntaria. Käyn puntarilla mahd. pian jonkun tuttavan luona ja ilmoitan sitten.

Mutta miten on mahdollista että olen lihonnut, paisunut kuin pullataikina kaikesta tästä vaivannäöstä huolimatta???

Eipä kannata mun varmaan laihduttaa, vaan palata takaisin sipsipussien, suklaan ja kermaleivosten ihanaan maailmaan :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita tulee 1400-1600 päivässä.

Weetabixit jätin pois.

kiloklubiin liityin, pyrin vihreisiin palloihin. Reilun viikon tulos: paino -0.0kg MUTTA vyötäröltä sentti pois.

ap

Vierailija
2/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos yli kolmen viikon urakasta: -0,5kg!!!

Taitaa olla ihan yhtä tyhjän kanssa koko laihdutus. Onko mitään järkeä jatkaa?

Kuin nää kilot voi olla näin tiukassa?

Eipä tuo pudonnut puolikiloa juuri motivoi jatkamaan. Miksi kieltäytyä kaikista herkuista, jos kerran yhtä paksu olen ilman niitäkin??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos yli kolmen viikon urakasta: -0,5kg!!!

Taitaa olla ihan yhtä tyhjän kanssa koko laihdutus. Onko mitään järkeä jatkaa?

Kuin nää kilot voi olla näin tiukassa?

Eipä tuo pudonnut puolikiloa juuri motivoi jatkamaan. Miksi kieltäytyä kaikista herkuista, jos kerran yhtä paksu olen ilman niitäkin??

ap

tuonne? 6kg neljässä kuukaudessa lähtenyt

Vierailija
4/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muistella mitä se ravinto oli ennen laihduttamista, sitä vähän muokkaamalla saa parempia tuloksia ja tippuneet energiat voi sitten kääntää suoraan ravinnoksi ja syödä lisää.

Energiamäärät ratkasee! Ei se paljonko syö. Just nyt sun kroppa on paniikissa eikä halua menettää mitä on saanut.

Sun tarttee sitkeästi yrittää jatkaa hyvää työtä.

Weetabixeissa ei ole pahaa, mutta koita syödä vaikka rahkaa ja hedelmää vaikka iltapalaksi. Ei siis kahta kertaa niitä.

Ja mieluiten ei päivittäinkään.

Piilosta tulee sokeria ja muuta inhottavaa Weetabikseistä ehkä?? mutta ainakin rasvaton jogurtti ja mehukeitto kannattaa tarkastaa.

Raskaana kävin ravintoterapeutilla ja hän haukkui valmis mehukeitot; niistä ei saa ravintoaineita, ei kuituja. Niissä on väriaineita, säilöntäainetta. Lisää edes marjoja siihen jos pakko käyttää. Täyttää samalla mahaa, saat kuituja, vitamiineja ja se puolenkilon kasvis/marja/hedelmämäärä saa lisää tätä kautta.

Jogurtti kannattaa ostaa maustamattomana, maustaa itse, lisätä marjaa, hedelmää, vähän hunajaa. Tai tehdä smoothie? Rahkaa?

Liikkumista suosittelen: jos et mitään muuta keksi niin VENYTTELE!

Itse laihduin aikanani sillä että vähensin kaloreita jatkamalla pullien syömistä: otin Wienerin sijaan kermamunkin, kermamunkin sijaan kohta munkkipossun, kohta munkkipossua vaihtoi rahkapullaan, rahkapullan voisilmäpullaan, se vaihtui peruspullaan ja sitten saattoikin vaihtaa vaikka pariin keksiin, hedelmäsalaattiin yms.

Tuollanen kaikki herkut pois ei sopisi minulle vaan helpompi on ottaa asteittain energiaan pienemmäksi. Jokanen tietty tyylillään, saatat jaksaa tuota mutta kannattaa muistaa että sun kroppa on nyt pitämässä kiinni hampain ja kynsin saamistaan enenrgioista. Ei kroppa tajua että haluat laihtua, se luulee että näet nälkää ja kohta kuolet. ;)

Vierailija
5/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ruoastasi alle 1200 kcal, rasvaa 30g, hiilaria 156g ja proteiinia 73g.

Kyllä sun pitäisi vähentää hiilarien määrää, nostaa rasvan määrää ja lisätä kalorien määrääkin.

Vierailija
6/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse en herkkujakaan ole unohtanut, vaan viikonloppuna olen syönyt mm. jätskiä, irtokarkkeja ja juonut viiniä :) Kuitenkin annoskoot on niissäkin pienentyneet, mutta kokonaan ilman en suostu kärvistelemään, mun pää kaipaa välillä vähän herkkujakin :)

Vierailija
7/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen aiheuttaa turvotusta kehossasi. Kannattaa jatkaa samaa rataa, sillä ainakin se terveytesi kannalta parempi vaihtoehto kuin pullamenneisyytesi:-)

Ja kun jatkat sinnikkäästi, painokin alkaa taatusti pudota, sisua vaan ja kärsivällisyyttä.

Vierailija
8/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu löytäneen siitä avun laihtumiseen ja kiinteytymiseen.

Itsekin karppaan toista viikkoa vaikka tarvetta ei varsinaisesti ole laihduttaa.

Vierailija
9/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut liian laiskasti.

Vierailija
10/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleet hetkessä.

Lihavat luovuttaa heti.

Vierailija
11/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et söisikään makeaa, mutta ruokaa liikaa, sekin lihottaa.

2 tunnin lenkki joka päivä on minusta liikaa, liikkuminen ja ulkona olo vain lisää nälkää!!

Eli 3 varttia tai tuntikin riittää.

Laihtuminen tulee kuitenkin ruoan vähentämisestä, ei siitä liikkumisesta.... toki se kiinteyttää.

Vierailija
12/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykysuositusten mukaisesti syödään liikaa hiilihydraatteja, käynnistyy ylensyönnin noidankehä, sillä kaikki hiilihydraatit muuttuvat elimistössämme sokeriksi ja runsaasti syötyinä ne nostavat nopeasti verensokeria.

Elimistömme torjuu voimakasta verensokerin nousua erittämällä runsaasti insuliinia, joka heilauttaa verensokerin nopeaan laskuun. Nopeasti laskevan verensokerin elimistö tulkitsee ”energianpuutteeksi”, mikä synnyttää yhä lisää nälän tunnetta, vaikka juuri olisi syöty runsaasti ja elimistö itse asiassa samaan aikaan varastoi liikenevää energiaa mahdollisimman tehokkaasti rasvaksi – tämän seurauksena ihminen lihoo.

Kun hiilihydraattien määrää kontrolloidaan vältytään tuolta verensokerin nousujen ja laskujen kierteeltä, ja elimistö siirtyy polttamaan rasvavarastoja energiaksi.

Vierailija
13/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tuolla tyylillä laihtunut 23kg vuoden alusta enkä usko että säkään lihot jos on energiavajetta. Luulen että lasket kaloreitasi väärin tai jostain muusta syystä nestettä kertyy kehoosi...

Vierailija
14/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan ole laskenut hiilareitani vaan ihan kaloreita. Kukaan ei liho syömällä leipää tai syömällä liian vähän rasvaa kuten karpit väittävät. Kunnon liikunta ja energiavaje se laihduttaa.

Vierailija
15/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että tulevaisuudessa ei diabetes ole kaukana!

Vierailija
16/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkaa sillä linjalla että syöt herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa?

Juotko tarpeeksi vettä?

Saatko tarpeeksi kuituja?

Syötkö säännöllisesti ja riittävän usein?

Minä sain avun siitä kun aloin syömään max. 3 tunnin välein (esim. välipalaksik joku hedelmä, juures tai täysjyväkorppu).

Riittävä veden juominen nopeuttaa aineenvaihduntaa (tämän opin ravitsemusterapeutilta).

Myös kuidulla on oma tehtävänsä. Itse en saa mahdutettua riittävästi kuitua ruokavaliooni ja olen siksi alkanut käyttämään kuitulisää (apteekista). Kuitulisän käyttöön ottamisen jälkeen paino on alkanut tippumaan selvästi nopeammin :)

Tsemppiä :)

Jos laihdutus ei ota onnistuakseen niin käy vaikka hae apua vaikka terveyskeskuksesta. Niissäkin on nykyään yleensä ruokavalioneuvontaan erikoistuneita hoitajia, jotka kyllä osaavat asiansa.

Vierailija
17/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ny viittikö :D ennen vanhaan suomessa ei muuta syötykään kuin perunaa ja leipää mutta ihmiset sairastivat diabetestä huomattavasti vähemmän kuin nykyään. Kyllä se syy diabetekseen löytyy ihan sieltä vyötäröltä jota voi kartuttaa myös rasvaa syömällä!

Vierailija
18/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan ole laskenut hiilareitani vaan ihan kaloreita. Kukaan ei liho syömällä leipää tai syömällä liian vähän rasvaa kuten karpit väittävät. Kunnon liikunta ja energiavaje se laihduttaa.

Laihdutin 25 kg syömällä runsaasti riisiä, pastaa, perunaa ja leipää. Söin sen sijaan hyvin vähän rasvaa enkä mitään makeaa juuri ollenkaan. Kilot ovat pysyneet samalla tavalla pois jo yli 10 vuotta.

Vierailija
19/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei sairastu diabetekseen syömällä hiilareita sen ovat jo japanilaiset todistaneet meille :D siihen sairastuu ylensyömällä ihan mitä vaan jopa sitä pekonia jota karpit suosii!

Vierailija
20/49 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla hyvät tulot teillä lihavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi