Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkään Tuhtaavien Syyskuu ***

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan, pikaisesti tulin piipahtamaan.

Mulle lääkäri myönsi 3 päivää sairaslomaa. Kai se on jotenkin työehtosopimuksessa oleva asia ja riippuu työnantajasta. Ja tietenkin siitä, mitä lääkäri kirjoittaa lääkärintodistukseen.

3 päivää tuli mulle ihan tarpeeseen. En ollut oikeastaan kovin kipeänä ja selvisin ihan perus särkylääkkeillä, joita otin vaan silloin punktiopäivänä. Maha tuntui kuitenkin vähän aralta ja tiesi että siellä oli käyty. Pitää kyllä ottaa vieläkin rauhallisesti, kun munasarjat vähän vihlaisee jos tekee äkkinäisen liikkeen.

Eikä mitään merkkejä täällä. grr. kiitos tsempeistä.

Vierailija
62/75 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko: Tervetuloa mukaan! Lisäsin esittelysi tuohon alkuun.

IhmemaanLiisa: Älä turhaan pelkää aukkaria! Mulla se ei ainakaan ollut paha ollenkaan. Paineentunnetta vaan oli. Olkapääpistos aukkarin jälkeen oli inhottavampi, mutta ihan siedettävä. Buranaa taisin minäkin ottaa ennen toimenpidettä.

Kiitos tsempeistä kaikille, toivotaan parasta!

- Ennuli -

pp 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tiputtelu alkoi tänään... :( Ei siis tärpännyt vieläkään, grr... ! :(( Eikö nuo homeopaattiset lääkkeetkään vieneet kipuja kokonaan pois. Viikon ehkä sain olla vähän rauhassa, mutta pari-kolmepäivää on ollut ihan helv... Pyörryttää, koskee, hikoiluttaa... No, toivottavasti oireet tästä helpottuu kun nää menkat alkaa. En tiedä mitä enää pitäis tehdä. Pitäiskö vielä yrittää ja kokeilla kenties esim. vyöhyketerapiaa, vai lopettaako koko homma. Vaikeeta. No, täytyy katsoa.

Tsemppiä teille muille!! :)

Kp 29 tai 1/27-31

Vierailija
64/75 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpa vois pikakelata viikon eteenpäin. Ei siis mitään raportoitavaa omista tuntemuksista, ei kai niitä vielä vois ollakaan. Hirveessä räkätaudissa olen, toivottavasti ei vaikuta raskautumiseen negatiivisesti.

2poj@anäiti voi kurjuus! Pahoittelut tädistä ja siitä ettei lääkkeet tehonneetkaan kipuihin. Vyöhyketerapiaa olen ainakin kuullut kehuttavan, siitä voi olla apua. Olen itsekin miettinyt jos varaisi aikaa ja kokeilisi. Itse olen yrittänyt aloittaa elämäntapa remonttia. Liikuntaa n.3 x vko ja syömisiin kiinnittänyt enemmän huomiota. Tiedä sitten onko siitä hyötyä vauvaprojektissa, mutta muuten ainakin parempi olo itsellä! Nyt myös otin sen d-vitamiinin päivittäiseen käyttöön. Kiitos vinkistä.

Evelina eikös sulle ollut tulossa hauva-vauva? Milloin ihanuus kotiutuu? Meidän karvainen vauva täyttää 2vuotta ensi kuussa. Silloin kun tuli meille niin tulin vähän sen jälkeen raskaaksi, raskaus päättyi km, mutta taitaa olla perää siinä, että kun ei stressaa ja ajattele raskautumista liikaa. Ajatukset oli silloin aivan kokonaan pienessä karvaisessa mytyssä. Pitäisikö kanssa ottaa toinen koiravauva josko siitä olisi apua :D

Mites Ennuli? sulla alkanut jo piinaviikko, onko mitään raportoitavaa?

Emma

65/75 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä 2pojanäidille. Emmalla ja Ennulilla pian jännät paikat. Peukutan peukut kramppiin asti, että plussa tärähtää tikkuun.

Yes, mulle tulee hauvavauva ja juuri selvisi,e ttä se tulee perjantai-aamuna klo 05.00 lennolla Malagasta. Aikainen herätys siis tai tuskinpa osaan nukkua ollenkaan ennen sitä. Onneksi ei ole kuin kolmen vartin matka kentälle, mutta silti. Nyt on pojalle panta ja hihna ostettu ja mietin, raaskinko antaa toukokuussa kuolleen vanhushauvan pedin sille. Ehkä joo. Eli niin on jännitystä ilmassa, että piti ihan tarkistaa, missä kiertoni on menossa. Elikkäs ensi viikolla alkupuolella pitäisi tädin tulla ja tilasin hormonit jo valmiiksi apteekkiin. Sitten alkaa taas piikittely ja hippasen hirvittää tuleeko kovasti sivuvaikutuksia kun mun puregon-annos on niinkin iso kuin 225 yksikköä ainakin ekat viisi päivää. aiemmin olen pistellyt 50 yks ja siitä ei tullut juurikaan mitään oireita, paitsi ehkä vähän hikoilutti, mutta toisaalta silloin oli muutekin kuuma. Kaverini kertoi juuri kahdesta ihmisestä, jotka olivat aikoinaan kärsineet lapsettomuudesta. hankkivat kumpikin sitten koiran, ja kas kummaa, seuraavassa sekunnissa olivat raskautuneet ja vielä luomusti. Toivottavasti minullekin käy niin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

66/75 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen puntiossa todella kurja saalis. Vain 2 kypsää munasolua... :`( Nyt sitten jännitetään hedelmöittyykö ja lähteekö kumpikaan jakautumaan. Perjantaina olisi siirto. Tai sit ei.

Myrmica, emma ja ennuli tsemppiä piinailuun ja toivon tosiaan niitä plussia!

2poj@näiti: Pahoittelut tädistä?. Mulla kanssa aina hirveät kivut. Mikään lääke ei auta. Muuta en ole kokeillut. Liikunta ehkä vähän saa kivun hiipumaan... mutta kuka sitä kipujen kanssa mitään muuta jaksais tehä ku maata kippurassa.

Evelinalle onnea tulevasta karvaisesta perheenlisäyksestä!

Vierailija
67/75 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma: Toivottavasti räkätauti ei estä raskautumista! Ei kerrassaan mitään raportoitavaa täälläkään... Ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Viimeksi tuli nännit todella kipeäksi muutama päivä ennen menkkoja, joten sitä odottelen tässä. Aika mennyt onneksi nopeasti. Maanantaina sais tehdä raskaustestin, elleivät sitten menkat ala ennen sitä.

Vielä Emmalle: minäkin yritän syödä terveellisesti ja raskausvitamiineja hain taas apteekista. Alkoholiakin yritän välttää, mutta eipä nämäkään keinot ole auttaneet raskautumaan, ainakaan vielä....

Vyöhyketerapiaa ajattelin minäkin taas kokeilla, mutta seuraavaksi otan "kuurin" eli 1-2 viikon välein 4-5 kertaa peräkkäin pitäisi tehota paremmin.

2poj@näiti: harmi, että menkat TAAS tuli!

Usko: Kiitos tsempeistä. Toivottavasti ne kaksi hedelmöittyvät + lähtevät jakautumaan ja pääset siirtoon!

Evelinalle onnea uudesta perheenjäsenestä! =)

- Ennuli-

pp 9

Vierailija
68/75 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli se kyllä epämukavaa. Kipeä en ole (ainakaan vielä), ei ole edes sitä hartiakipua. Putket on auki ja kaikki muutenkin hyvin. Ovulaatio on sitten parin päivän päästä kuulemma, joten peitot siis heilumaan...:) Gyne kirjoitti minulle clomifen reseptin, nyt syön sitten niitä pari kiertoo. En kyllä ymmärrä miksi mutta kokeillaan. Sitten joko loppu tai alku vuodesta saadaan lähete keskussairaalaan. Näillä nyt sitten mennään. Miehen simppanäyte kesältä oli siis ok, mutta arvot olivat alle viitearvojen. Täytyy jossain vaiheessa käydä antamassa toinen näyte, että tiedetään mikä tilanne. Miehelle sanottiin silloin ettei yhdestä näytteestä voida vielä antaa lopullista diagnoosia.

Minä olen myös kokeillut tuota vyöhyketerapiaa, mutta taisin lopettaa sen liian lyhyeen. Enkä ole kyllä varma kävinkö oikealla ihmisellä...Jotenkin jäi sellainen olo.Pitäisi varmaan mennä uudelleen.Uskon että siitä jotain apua on.

Kaikille, joilla on piinapäivät käsillä, paljon pluspuhureita!!

Liisa kp11

69/75 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla soitto sairaalaan. Silloin selviää onko ainokaiset hedelmöittyny ja lähteny jakautumaan. Eli onko meillä siirto vai ei. Sieltä ei ainakaan soittoa ole kuulunut... Toivoa siis vielä on.

70/75 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siirto päästiin tekemään tänään. Toinen alkio oli ottanu spurtin ja jakautunu ties kuinka moneen... Toinen sen verran heikko laatunen ettei olisi kelvannutkaan mihinkään. Eli pakkaseen ei tästä ekasta hoidosta jäänyt mitään. Mutta jospa se ei tartteiskaan kuin tän yhden onnistuakseen. Always think positive!

Mitäpäs muille kuuluu?

Vierailija
71/75 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla sinun kuulumisia. Hieno homma, että siirto onnistui! Harmi ettei pakkaseen saatu mitään, mutta yksihän riittää :)

Ennuli: Sulla alkaa olla kohta jo testaus ajankohtaista. Niin toivon sulle plussaa! Meinaatko malttaa sinne maanantaihin? Täällä menossa pp 7 eli viikko vielä piinaa edessä.

Evelina: joko koiruus on kotiutunut. Kauan sulla on vielä IVF hoidon aloittamiseen? Menikös lyhyellä kaavalla?

Ihanaa syksyistä viikonloppua kaikille tuhtaajille!

Emma pp7

72/75 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, Usko, että pääsit siirtoon ja vielä valioyksilöllä. Eihän siihen enempää tarvita kuin se yksi!

Ennulilla jännät paikat sen kun lähestyy, peukutusta! Eikä Emmallakaan enää kauaa.

Pikkukirppu tuli tosiaan eilen ja kyllä on virtaa kuin isommassakin kylässä. Alkuarastelun jälkeen on ottanut minut "äidikseen" ja toistaiseksi sisäsiisti. Tosin ollaan käyty ulkona parin tunnin välein, mutta silti. Yökin meni aika hyvin, vähän piti hesarille murahtaa ja pari kertaa kävi vinkumassa sängyn vieressä, että miks mä en pääse sinne kun te muutkin ootte siellä. (se ei ole vielä tajunnut, että rahille hypäämällä pääsisi ihan itsekin sänkyyn) ja parempi ettei tajuakaan. Harmittaa vähän kun tuo toinen koira ei oikein ole mielissään tulokkaan saapumisesta. Pientä murinaa ilmassa mutta ei onneksi mitään kunnon yhteenottoja. Kaipa se ajan kanssa siihen tottuu.

Mulla pitäisi IVF alkaa ensi viikolla. Tätiä tässä odottelen ja kp 3 alkoi muistaakseni piikitykset. vähän hurjaa kun on kaksi isoa asiaa samaan aikaan, mutta ehkä se on vaan hyvästä niin en ehdi/muista pohtia omaa napaani koko ajan. Lyhyellä kaavalla mennään eli siirto olisi sitten about parin viikon päästä jos sieltä jotain saadaan hedelmöittymään. Vähän pelottaa jos mun rakkulat on jo niin vanhoja etteivät oikein enää jaksa jakaantua. Olenhan jo 39-vee. No sitten tiedetään enemmän eikä ainakaan tarvitse laittaa rahaa hukkaan noihin insseihin.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
73/75 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, kaunis sumuinen aamu. Loistavaa Usko, että saitte siirrettyä pikkualkion! Toivottavasti se tarraa oikein tiukasti kiinni. Pidän peukkuja sulle.

Ennulin kanssa taidetaan mennä miltei samoilla piinapäivillä. Mulla nyt pp10. Huhhui. Sullako oli nännit kipeät ennen? Oon täällä puristellut ja pari päivää sitten olivat mutta nyt enää ihan vähän. Rintojen arkuuskin on lähtemässä taas pois. Pidän peukkuja, että tärppäisi.

Evelinalle paaaljon onnenpotkuja tuohon IVFfän aloittamiseen. Älä turhaan ikääsi mieti, tuo hoito on just paras, koska siinä saadaan karsittua ne heikoimmat solut pois. Kyllä sieltä joukosta löytyy just se valioyksilö joka haluaa tulla teille pysyvästi. Ihanaa kun sulla on muutakin mietittävä tuon koiranpennun kanssa. Kuulostaa syksyn seikkailuilta lehtikasoissa.

Mä muuten kävin reikihoidossa joskus 1,5 vuotta sitten ja viime keväänä otin akupunktiokuurin, kun toivoin että jotkut vaihtoehtoiset hoidot auttais. Ei auttanut raskautumaan, mutta olin kyllä tosi rentoutunut molempien jälkeen. Nyt ajattelin mennä ihan säännöllisesti hierontaan ennen seuraavia passeja. Vähensin töitäkin jo ja koitan saada stressitasot alas. Olen aika työmyyrä ja se ei varmaan edesauta näitä hoitoja.

Iloa ja plussapuuskia, myrmica

Muoks* siis mun oli pakko tehdä tänään herkkä testi ja sain ihan selkeän plussan testiajan sisällä ja vielä päiväpissistä. Oon aika kummissani ja en taida uskaltaa paljoa tuuletella ennen kuin tulee tuo kaksi viikkoa alkionsiirrosta. Nyt kuitenkin 12 päivää irrotuspiikistä, että tuskin se sekään on. Perskules. Mulla on kieltämättä myös ollut vähän etova olo jo muutaman päivän, mutta on ollut kyllä aiemminkin. ohhoh. pitäkää peukkuja, että plussa on pysyvä :)

Vierailija
74/75 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivotaan, että on pysyvä plussa! Kävin jo aamulla lukemassa sun viestin ja nyt olin tulossa kirjoittamaan itse ja vasta nyt huomasin, että oot muokannut viestiä! Ihania uutisia olikin luettavana. Oliko sulla irroituspiikkinä Pregnyl? Eikös siinä ainakin ole 10vrk se aika jolloin voi näyttää väärää plussaa ja jos siitä on jo 12vrk. Ja jos sun plussa oli vielä vahva niin en ainakaan usko, että se enää vaikuttaa.

Täällä kanssa ehkä hyvinä uutisia tai sitten ei. Kävin äskettäin vessassa ja pyyhkiessä tuli aivan aavistus verta. No nyt oon ihan vakuuttunut, että kyseessä on kiinnitymisvuoto. Ei taas ainakaan auta mun piinailua. Nyt siis menossa pp8. Ainakin ajankohta sopisi. Toinen vaihtoehto on, että täti tekee tuloaan, mutta ei kai se vielä voi kp 22... APUA mä en jaksa odottaa ens perjantaihin joka ois se virallinen testauspäivä. Mulla on kaapissa yks herkkä liuskatesti jonka ajattelin uhrata ennen aikojaan ja yks clearblue digitaalinen jonka teen perjantaina jos ei täti ole sitä ennen tullut. Maanantaina ois se pp10 ja silloin mulla kanssa olis se 12vrk pregnylistä. Jos siis maanantaina testais...

Emma

Vierailija
75/75 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä taitaa kuitenkin olla täti eikä mikään kiinnittymisvuoto, sen verran on runsaampaa eiliseen nähden, no se siitä taas sitten. Nyt yks kierto taas odotusta, koska täällä ei tehdä iui:ta peräkkäisiin kiertoihin!