Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Pitkään Tuhtaavien Syyskuu ***

Kommentit (75)

41/75 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksesi auttaa minua tosi paljon, kiitos todella kovasti.

Minäkin hieman piikkikammoinen, verikokeitakin inhoan kun ei meinaa suonet löytyä ihan helposti. Kerran leikkauksen yhteydessä etsivät kanyylin paikkaa tosi pitkään, mutta meni onneksi yhdellä pistolla.

Koska sinulla on siirto? Tiedätkö jo siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota? Minulle ilmeisesti siirretään vain yksi jos on top-luokkaa, mutta jos huonolaatuisia niin sitten kaksi.

Pitääkö sinunkin sitten laittaa niitä lugeja kun siirto on tehty?

Joo inssi ei ollut yhtään kamala kokemus joten enköhän selviä tuosta punkteerauksestakin hengissä. ja vaikka vähän pistääkin niin se on vaan hetki. Aukiolotutkimus tuntui hieman ikävältä, mutta senkin kesti.

Jännää että voi itse nähdä ne rakkulat monitorissa. ilmeisesti saa nähdä sitten sen siirretyn alkionkin. Huisia, miten pieni alkio osaa itsekseen kiinnittyä kohtuun ja alkaa kasvavaan vauvaksi.

Mulla on tänään polven magneettikuva ja en olisi siihen tietysti mennyt jos olisi inssi tehty. Nyt pitäisi olla yskimättä kuvauksen ajan kun pitää olla paikallaan. Hieman haasteellista kun mulla on hillitön yskä varsinkin kun käy pitkälleen. Lääkäri vähän arveli josko polvi joudutaan tähystämään, mutta se saa kyllä odottaa tämän vauvaprojektin ajan. Meillä on joutuu jonottamaan tuollaisiin ei-kiireellisiin leikkauksiin vähintään puoli vuotta niin en suostu enempää odottamaan tätä vauvakuviota kun on ikää näin paljon. Ja kuitenkin pärjään tuon polven kanssa ihan hyvin. Eli toivotaan ettei sieltä löydy edes mitään leikattavaa vaan paranisi jumpalla.

Vierailija
42/75 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultra kuulumiset hyviä, puregon on tehonnut hyvin, ellei vähän liiankin hyvin. Oikealla kaksi 18mm ja vasemmalla 2 17mm sekä 5pienempää n. 10mm. lääkärin mukaan pienet on pois pelistä, mutta siis 4 hyvän kokoista. Sain itse päättää lähdetäänkö inssiin vai jätetäänkö väliin, koska riski monisikiö raskauteen on suurempi. No otamme riskin, koska onnistumisprosentti on muutenkin niin pieni... Keskiviikkona illalla Pregnyl ja perjantai aamuna inssiin :)

Mulla kanssa epäilykset ton inssin suhteen suuret. Ensimmäisessä inssissä oon ihan varma, että se tehtiin liian myöhään, kierto oli vaan 25vrk ja ovis tuntemuksia jo kp9-11. Inssi tehtiin kp 14. Viikonloppu oli sotkemassa aikatauluja. No nyt sen suhteen parempi, että ei ainakaan vielä oo ovistuntemuksia ollut, josko nyt olis ajoitus oikea.

Evelina: Ikävä kuulla, että sulla ovis olikin jo viikonloppuna. Tosi tylsää, että hoitopaikat eivät pysty järjestämään hoitoja myös viikonloppuisin...

Emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, oon evelina ihan samaa mieltä että saa muut projektit nyt odottaa ja työtkin menee kakkospaikalle. Elämää ei keskeytetä, mutta jaksamisen mukaan teen sitten muuta.

Mulla on huomenna siirto, jos tulee alkioita. Lääkäri laittaa vaan yhden kerrallaan, kun on sitten niissä kaksosraskauksissa riskejä.

Luget otin käyttöön jo. Niitäkin otan 3-kertaisen määrän. Se vähän jännittää, kun ne jotenkin kiristää mun pinnaa tosi paljon. Mulla oli muuten kans aukiolotutkimus aika kurja, jälkikäteen kramppas maha paljon ja sain kipulääkettä suoneen.

Ootan ihmeissäni, voiko sen alkion nähdä monitorista. Ainakin varmaan näkyy se neste joka menee kohtuun. Sitä katsellaa mahan päältä ultralla. Toivon tosi tosi kovasti, että olis alkioita ja tarttuisi vielä kiinni.

emmalle tsemppiä inseminaatioon. Toivotaan että ajoitukset osuu kohdilleen ja saatte elämää alkuun.

44/75 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inssiin ja Myrmicalle siirtoon. Kuulemma se alkio näkyy ultrassa sellaisena pienenä pisteenä. Ajattele, se pieni piste on sinun esikoisvauva! vähän mahtavaa.

Vierailija
45/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

IhmemaanLiisa: Tervetuloa joukkoon tuhtaamaan! Lisäsin "esittelysi" tuohon alkuun.

Myrmica: kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Mielenkiintoista lukea sinun IVF-kokemuksia ja ettei puktiokaan ollut paha. Meilläkin on IVF todennäk. edessä maaliskuussa.

Evelina: harmi että inssi meni pieleen. Tsemppiä seuraaviin hoitoihin! Onhan niissä tulokset paljon paremmat!

Nelli: toivottavasti aika kuluu nopsaan keskustelukäyntiä odotellessa!

Emma: toivottavasti inssi tuottaa tulosta! Follit oli ainakin hyvän kokoisia.

ON: Inssissä on taas käyty, toinen inssi siis nyt. Follikkeliultrassa perjantaina oli 2 kpl folleja, toinen 18 mm ja toinen 17 mm. Limakalvokin oli hyvä. Inssi oli sitten maanantaina ja kaikki meni lääkärin mukaan niin hyvin kuin voi mennä. Miehen simppatulos oli paljon parempi kuin viimeksi (ei viimeksikään huono) ja toisella puolella ovis oli jo tapahtunut, toisella puolen ei vielä. Kuulemma joka tippa jäi kohtuun ja ajoitus oli täydellinen. Noin 15 minuuttia makailin rauhassa inssin jälkeen.

Jotenkin paljon parempi fiilis jäi kuin ekasta inssistä. Lääkäri oli paljon mukavampi ja positiivisempi + kauemmin piti maata paikallaan kuin ekalla kertaa. Saa nähä miten käy.

Niin ja folliultrassa juteltiin siitä tulevasta IVF:stäkin, marraskuussa kuulemma tulee kutsu ekalle käynnille (joka on marraskuussa), jossa katotaan jo kiertoa ja lääkityksiäkin, eka IVF menee sit ehkä maaliskuulle.

Jotenkin vähän pelottaakin, kun se eka käynti tulee noin pian! Olin henkisesti varautunut tammikuuhun aikaisintaan!

- Ennuli -

pp 2

Vierailija
46/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelinan ja Myrmican viestejä luin uudelleen ja aloin ihmettelemään tota puregon määrää... Jos teillä on ollut 50IU/päivä? Ei siis ihme, että follit kasvaa vähän liiankin hyvin mulla. Annokset mulla kuudelle päivälle 150+100+100+100+100+50... No loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin.

Ennuli, mukava kuulla, että jäi inssistä hyvä mieli. Kyllä se vaikuttaa tosi paljon miten lääkäri suhtautuu hoitojen aikana. Sulla vissiin siis ultrattiin vielä inssi päivänä? Meillä ei ultrata ja nyt pelkäänkinj koko ajan, että ovis menee taas ohi. Mulla oli siis ultra kp 11 jolloin follit sen 17-18mm, limakalvo 11mm ja inssi onkin sitten perjantaina kp 14. Päätin taas olla rauhallinen ja ottaa ihan iisisti tän asian ja tässä sitä taas ollaan, aivan hermoromahduksen partaalla... ilmeisesti vaihtelee aika paljon noi käytännöt eri paikoissa! Vaikka kuinka ajattelee, että ihanaa klun asiat etenee niin ymmärrän kyllä jännityksesi tulevaa IVF-keskustelua varten. Ei ole mikään ihan pieni homma siirtyä ns. rankkoihin hoitoihin. Kyllä siihen pitää omalta osaltaankin valmistautua. Sain itse nyt maanantaina ison pinon papereita liittyen IVF:n ja niihin pitäisi nyt alkaa tutustua. Meillä tämän jälkeen vielä yksi IUI, mutta ollaan jo jonossa. Varoitteli sairaalasta, että jono voi olla jopa 9kk...

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille, tämä lähtee nyt koiruuden kanssa ulkoilemaan

Vierailija
47/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poli kuulumisia..

Käytiin tänään aukkarissa ja lääkärin kanssa juttelemassa. Putket mulla auki ja kaikki ok,siis selittämättömästi lapsettomia ollaan edelleen. Lääkäri sano, että inssiin vaan ja jostain hormoneista se puhu, mulla meni aika paljon ohi sen selityksistä. Näillä mennään. Koulun kanssa ollu kiireitä ja muutenkin lapsi asia ollut taka-alalla.

Syysplussia pinoon toivottelee

inkeri kp 11

Vierailija
48/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennulille kiitokset lisäyksestä.:)

Inkeri: Millainen olo jäi aukkarista? Mulla olisi sama edessä ensi viikolla...Jännitän sitä aivan hirveästi, tai en tiedä kumpaa jännitän, itse toimenpidettä vai tulosta.

ON:Alkuiertoa mennään ja ovulaatiota odotellaan. Tuntuu että kuukaudet juoksee ohi kun elää ovulaatiosta ovulaatioon...:D Meillä on alkamassa talon rakentaminen, joten saa välillä jotain muutakin ajateltavaa kuin nämä vauva-asiat. Se tuntuu nyt jopa rentouttavalta.

Liisa

Vierailija
49/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tervetuloa mukaan Liisa =) Aukkari ei ollut yhtään kauhea. Otin aamulla kaks 500 panadolia, kun en buranaa voi syödä. Ja kävin vielä kaks kertaa pissillä just ennen toimenpidettä. Lähinnä oli sellasia menkkamaisia pieniä nipistyksiä, mutta ihan siedettävyyden rajoissa. Lääkäri onneks varoitteli, että jälkeenpäin saattaa säteillä kipua olkapäihin,sillä sitä kipua todella tuli melko nopeesti ja se tuntu aika ikävältä. Mutta sekin tuntu siis lähinnä ikävältä, ei mitään kovaa kipua. Ei siis kannata turhia jännitellä. Helppo sanoa, kun itsellä jo takana ;)

Oon huomannu, että kaikki uudet jutut on hyviä, sillä ne saa ajatukset pois raskautumisen vaikeudesta. Olin tosi masentunut viime talvena, mutta nyt oon ihan innoissani koulusta ja suhtautuminen raskautumiseenkin on järkevämpi, en enää oo niin hysteerinen ja itke joka toinen päivä milloin mistäkin syystä..Toisaalta uskon, että nekin tunteet oli käytävä läpi, mutta oli se itselle ja läheisillekin melko raastavaa. Joten ei muuta, kuin nauttimaan talon rakentamisesta ja sisustamisesta Liisa =)

flunssainen inkeri

50/75 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No terve taas Liisa!

Minä hyvin samoilla linjoilla kuin Inkeri tuon tutkimuksen suhteen. Otin buranaa etukäteen, neuvosta, ja toimenpide oli hieman ikävä, mutta täysin kestettävä. Minullakin pientä nipistelyä ja paineen tunnetta, ikäänkuin olisi jättimenkat räjähtämässä justiinsa. Mutta ei siis mikään järkky kokemus. ja tuloksenhan näkee samantien. Minulla ei jälkikäteen paljoa kipua ollut, pientä painetta ehkä. Niin kuin Inkerikin sanoi, ei sattunut, mutta tuntui hieman ikävältä.

Rohkein mielin tutkimukseen vaan, kyllä siitä selviät.

51/75 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustalla myötäelänyt jännittäviä, pitkiä, piinaavia, iloisia ja surullisia hetkiänne jo useamman kuukauden (muutaman kerran jopa kirjoittanutkin tänne sekä tuonne lapsettomuus puolelle)...

Tässä esittely:

Minä29, mies30. Minulle esikoinen, miehelle toinen

Tauotonta yritystä 07/05 (Menossa siis yk60+)

Tutkimukset aloitettu kevät07 mm.laparoskopia ja simpat Dg. selittämättömiä

Kevät08 hoitona 3kk femarit tuloksettomana, jonka jälkeen aikalisä.

Hoitoihin uudelleen kevät10 => suoraan ivf:ään kun yritystä takana tuloksettomana jo näin kauan.

Simpat tutkittu uudelleen. Dg. hedelmöityskyky heikentynyt

Nyt menossa 1.IVF pitkällä kaavalla. Puntio vko 39

Eli täällä pistellään puregonia ja perjantaina olis taas ultra, jolloin pitäis selvitä mille päivälle ens viikkoa puntio osuu.

Jos aika tuntuu nyt jo matelevan, niin miltäköhän se mahtaa tuntua puntion ja alkion siirron jälkeen...?

Vierailija
52/75 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrmica: Joo ihan hyvää se tavallaan tekee että joutuu hetken odottamaan.. Saa pään kuntoon sen aikana :) Ärsyttää vaan ko just jouduttiin mekin kesätauko odotteleen ja sit heti perään odotellaan taas :(

Jokos myrmicalla on tietoa miten solujen on käynyt?! Peukut pystyssä että mahddollisimman moni olisi hedelmöittynyt ja vieläpä jakaantunutkin!

Harmi evelina että meni nyt ovis sivu suun :( Toivottavasti IVF/ICSI toisi vihdoin toivotun lopputuloksen!

Emma: Kiva ettei teiltä heti tyrmätty inssiä pois noiden usean follin vuoksi. Mullahan oli sillon ekassa inssissä 5 melkein samankokoista follia ja lääkäri päätti, että inssi tehdään silti. Siitähän se raskaus silloin alkoikin, mutta koskaan ei saatu tietää montako olisi ollut kyydissä kun se meni kesken jo 4+6. Tsemppiä huomiseen inssiin ja piinapäiviin!

Ennulille myös paljon tsemppiä piinapäiviin! Ne on jotenkin niiiiiin raastavia, ainakin minulla :)

Inkerilläkin alkaa tapahtuun :) Meistä on aika moni hoidoissa tai aivan kohta hoidoissa tällä hetkellä :) Kiva että putket oli kunnossa!

Liisa: Minäkin olen kämpässä mahdottomalla innolla harrastanut remppaa että ajatukset pysyis jossain muussa kuin näissä vauva-asioissa :)

Uskolle tervetuloa mukaan! Paljon tsemppiä ekaan IVF:ään!!!

ON: Enää n. viikko siihen keskustelukäyntiin! Työviikot menee aivan mahottomalla vauhdilla, niin uskoisin että ensi viikkokin lentää aivan siivillä :) Sittenpä sitä ollaan taas ehkä hiukan viisaampia kun saadaan se maksusitoumus/lähete VL:lle ja päästään sinne soittamaan!!!!

Nelli kp24/28

Vierailija
53/75 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, pakko heti kertoa omia kuulumisia kun vasta nyt pääsin koneelle. Meillä saatiin 10 solua, joista 8(!) lähti jakaantumaan. Oltiin tosi tyytyväisiä, 1 siirrettiin eilen ja loput pakkaseen. Oli kyllä aika liikuttavaa kun se alkio siirrettiin. Se ei näkynyt pisteenä, mutta siellä oli jotain ilmakuplia, joista menoo saattoi seurata. No, nyt tietty näin vessapaperissa punaisen pisteen ja olin heti, että ei kai se pudonnut...no, ei auta kuin kestää nää pari viikkoa. paranoidina tai nou, kätilö sanoi että en voi vaikuttaa mitenkään siihen kiinnittyykö se vai ei. huh.

Aukkarihan menee kai suurimmalla osalla tosi hyvin noilla lääkkeillä. Tsemppiä ja voimia siihen. Koitin ite aatella samoin kuin kuukautiskivuista, että jos tuloo kovia kipuja, tää on hyvää valmennusta siihen tulevaan synnytykseen :) ööö.

Uskolle paljon tervetuloa palstalle ja toivottavasti siirryt pian eteenpäin. Minkälaisena oot kokenut tuon pitkän kaavan ivffän? Oliko sulla niitä sumuja? Toivotaan iso korillinen kypsiä munia.

Nelli: joo, toi on niin rasittavaa kun tuntuu että jokainen kierto olis pois jostain sammiollisesta mahdollisia raskauksia. Grr. Tsemiä ja pikaista etenemistä.

Toivottavasti Ennulin inssistä tulisi plussaa!

Kiva olla täällä taas piinailemassa ja tavallaan ikävää että näin moni on jo jonkun hoidon piirissä, mutta aivan mahtavaa että ootte täällä. Myrmica (kuuluuko se sanoo jotta pp1)

Vierailija
54/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti, mä tykkään (kaato)sateesta, sillä on jotenkin rentouttava ja puhdistava vaikutus mielialaan..

Myrmicalla on ollut onnistunut hoito, loistavaa! Kätilö oli oikeassa, valitettavasti ei voi mitenkään vaikuttaa kiinnittymiseen, joten muistahan ottaa niin rennosti kuin mahdollista, täällä pidetään peukkuja teidän puolesta!

Nelli: Aikahan on kulunut nopeasti, enää viikko! Työviikolla on (onneksi) taipumus kulua nopeasti, eli eihän teillä ole enää mitään hätää..:) Kunhan vaan keskustelusta ei menisi sitten pitkiä aikoja Oulun aikaan..

Uskolle tervetuloa! Aika sanattomaksi vetää tuo teidän yk kertojen määrä..:( Kaikkea hyvää tulevaan hoitoon ja punktioon, että lopputulos olisi toivottu!

Tervetuloa Liisa sinullekin! Nyt meiltä on jo 3 tuhtailijaa E-P:n alueelta.. Älä turhaan jännitä aukkaria, se menee nopeasti ohi! Itse kuuluun niihin, jotka koko lääkkeistä huolimatta aukkarin äärimmäisen epämukavana, mutta onneksi se tosiaan ei kestä kauan..:)

Ennulilla oli kanssa onnea innsin ajoituksen suhteen! Puhallellaan plussatuulia sinne suuuntaa, että inssi onnistuu!!:)

Emman inssi on ilmeisesti tänään? Uutisia odotellaan sun kokemuksista? Olitko muuten tuossa alueen paikallissairaalassa?

Evelinelle tosi p**** juttu, että inssi onnistui. Mutta eikös teilläkin nyt alkanut järeämmät hoidot, eli mahdollisuudet kasvaa?

Oonkohan mä nyt unohtanyt jonkun? Tarkoitus ei ole...

Täällä on sairasteltu syysflunssaa ja alkuviikon olinkin ihan petipotilaana..:( Siitä syystä taisi tätikin sitten tulla paria päivää etukäteen..

Sain kaverilta (joka kanssa taisteli yrityksen kanssa pari vuotta) yhteystiedot yksityiselle lääkärille (gyne), jolle aattelin tilailla aikaa. Lääkäriä suosittaa se tosiasia, että kaverilla on muutaman viikon päästä la, josta hän kiittää taysin tuota lääkäriä...

Semmosia..:)

Sofi

Vierailija
55/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut nauttia vapaapäivästä sisätiloissa. Ei se kyllä haittaa, oon saanut aikaseksi pitkästä aikaa leipoa.:)

Aukkarista siis selviää hengissä...:) Aivan varmasti se tulee olemaan epämukavaa, mutta onneksi se ei kestä kauaa. Eikä tarvitse tuloksiakaan odotella ja jännittää montaa viikkoa. Oon vaan saanut siitä niin huonosti tietoa. Hoitaja sanoi noista särkylääkkeistä mutta vasta sen jälkeen kun olin itse kysynyt asiasta. No ehkä on parempi tietää liian vähän kuin liikaa.:D Toivottavasti sen jälkeen tiedetään tarvitaanko me jotain apuja tähän yritykseen vai ei.

Myrmicalle onnea. Nyt vaan paljon kaikkea mukavaa tekemistä niin ei tarvitse tarkkailla omia tuntemuksia koko aikaa.:)++++

Kaikille muillekkin +tuulia!!

Sateisin terveisin

Liisa

56/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kovin hyvin alkanu tää päivä. En nähny kuin 5-6 munarakkulaa ultrassa ja lääkärikin totesi että huonosti ovat kasvaneet. Mutta ykshän siihen toivottuun tulokseen vaan lopulta tarvitaan, joten en vielä vaivu synkkyyteen. Tiistaina on sitten puntio. Nyt jännitän sitä, että päästäis alkion siirtoon asti.

Myrmica: Tää pitkäkaava on ollu todellakin pitkä. Meillä "kokeiltiin" ennen kesätaukoa kuinka reagoin tuohon puregoniin ja se tehtiin lyhyellä kaavalla luomuyrityksen kanssa. Mutta tällä pidemmällä mennään, kun sillä saa kai tarkemmin ajoitettua hoitoja. Me ollaan hoidossa PHKS:ssa ja sen kautta punktio ja siirto tapahtuu Felicitaksella Helsingissä, kun ite eivät tee noita.

Mulla ei ollu käytössä sumuja vaan Zoladex-kapseli, mikä tuikattiin vatsaihon alle. Se tapahtu kp21 eli jo kuukaus sitten. En kokenu mitään sivuvaikutuksia. Ehkä ihan muutaman kuuman aallon... Eikä mitään oo tullu myöskään puregonista.

Sofi: Järkytyin ite kun laskin vasta tänne kirjoittaessani noi yk:t!!!

Nelli: Meillä yritystä siis jo kauan takana. Keskustelukäynti oli maaliskuussa ja vasta nyt eka ivf menossa. Tosin kesätauot sotki meidän osalta aikatauluja aika paljon. Toivon, että pääsisitte pian aloittamaan oman ivf:nne. Itse koin että tuo aika meni nopeasti, kun tajusin että nyt voisin oikeasti jopa raskautua lukuisten yritysten jälkeen. Vasta nyt tuntuu ettei aika kulu eteenpäin!

Emmille ja Ennulille onnea ja jaksamista piinapäiviin!

Evelinalle vieläkin pidempää pinnaa ja onnea tulevaan ivf:n!

Inkerillä taitaa olla kierto kohta puolessa... Varpaat kattoon ja onnea!

Olikohan siinä kaikki... ja meniköhän ees sinnepäin...

Liisalle vielä tsemppiä aukkariin!

Usko

Vierailija
57/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrmicalle onnea onnistuneesta siirrosta, toivottavasti tuottaisi nyt tulosta. Jaksamista piinapäiviin!

Nelli: Toivotaan, että teidän ei tarvitsisi kauaa odottaa IVF:n pääsyä, no ensi viikolla oot jo paljon viisaampi asian suhteen. Jaksamista odotteluun..

Uskolle tervetuloa ja ihan alkuun tsemppiä punktioon. Harmi ettei folleja ollut enempää, mutta oikeessa oot, että se yksi riittää. Noi kesätauot on toooosi tylsiä. Meillä kanssa tuli niiden takia insseihin 3kk väli.

Tervetuloa Liisalle kanssa, samoilla seuduilla tosiaan kuumeillaan... Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia Sofin kanssa ton aukkarin suhteen, eli oli aika epämiellyttävä kokemus, mutta onneksi nopeasti ohi. Älä turhia jännitä...

Sofi: Joo keskussairaalassa inssi tehtiin. Mun oma lääkäri oli jossain koulutuspäivillä ja EVL teki inssin. Oli jotenkin tosi "kylmä" naislääkäri, ei lainkaan empaattisuutta. no inssi oli nopea, kivuton toimenpide itsessään. Nyt tosiaan vaan stressaan, ettö tehtiin liian myöhään. Ovislimat tuli jo tiistai iltana ja jatkui keskiviikkoon. Tänään oli jo ihan kuivaa, eli empä tiedä. No tiistaina heiluteltiin peittoja ja sen jälkeenhän se olikin kielletty, koska 3päivää piti pidättäytyä ennen inssiä. Hyvä määrä simppoja lähti matkaan! Toivossa on hyvä elää... Paranemista sinne. Jos kyseinen gyne jolle oot menossa on nainen jolla kaksi väliviivallista nimeä niin suosittelen todella lämpimästi!

Emma pp1

58/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teille punktiossa käyneille on tullu saikkua? Itsellä sen verran fyysinen työ, ettei heti huvittais kyl töihin mennä... Ja ootteko ollu kuinka kipeitä?

Vierailija
59/75 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrmica: Ihana ihana saalis! Nyt toivotaan että päättyy yhtä ihanasti tämä IVF! Joo ja ihan oikein olit laskenu pp:t! Tai siis ihan oikein sanottu :D

Mulla on sellanen fiilis että nyt viimeistään kun porukkaa ramppaa noissa IVF/ICSI hoidoissa niin plussia alkaa tännekkin ropisemaan tavallista enemmän!

Kiva kuulla sustakin Sofi! Toivottvasti olisi hyötyä gyne käynnistä! "Rohkeesti" vaan aikaa tilaamaan! :) Tsemmpiä kaikkeen *hali*

Mul ei ole mitään kokemuksia tuosta aukkarista ko mullehan se tehtiin siinä tähystyksen yhteydessä.. Eli olin täysillä unten mailla ZZZzzZZZzzzzzzZZZZZ

Ja Liisa, uskoisin kuitenkin että kyllähän siitä varmaankin hengissä selviää :D vaikkei niitä omakohtasia kokemuksia olekkaan :)

Voi Usko... Olisin toivonut että olisi ollut parempia näkymiä ultrassa, mutta tosiaan niinhän se on että vain se yksi tarvitaan! Tsemppiä!

OI oi.... Emmallakin nyt piinapäivät alkaneet! Peukut pystyssä sulle (kuin myös tietenkin muillekkin piinailijoille)

Muakin kiinnostaa tuo että paljonko punktiosta on tullut saikkua?!

ON: Aivan loppukiertoa mennään! Mutta enpä juuri toiveita elättele mistään luomuplussasta! Ihanaahan se olis mutta... niinpä niin! VIIKKO ENÄÄ! Vaikka hiukkasen jo harmittaa että taas sitten viikon päästä alkaa uusi odottelu :( Sitä, että kauanko seuraava odottaminen on, ei tiedä ennen kuin soitan VL:lle lähetteen saannin jälkeen ja kyselen heiltä! Meidän keskustelukäynti on perjantaina niin myöhään päivästä että en ehdi sinne silloin enää soitella, eli se menee vielä sitten seuraavaan viikkoon!

Nelli

60/75 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä oliko sairasloma palkallista vai palkatonta? Jostain kun satuin lukemaan, että keinohedelmöitys kun ei ole sairaus niin työnantaja ei ole velvollinen maksamaan noilta sairausloma päiviltä...