*** Pitkään Tuhtaavien Syyskuu ***
Kommentit (75)
... Täti saapui nimittäin tänään paikalle. Joten eka inssi ei sitten tuottanut tulosta. Kipeät nännit olivat siis ilmeisesti clomien/pregnylin aiheuttamaa menkkoja enteilevää kipua.
Ei muuta kuin uuteen kiertoon ja pian saankin taas aloittaa clomit. Kieltämättä vähän kyllä ottaa päähän, ettei inssi onnistunut!
- Ennuli -
kp 1
Pahoittelut Ennuli ja onnea uuteen yritykseen!
Onnea plussanneelle!
Ja Emman kanssa jännittäessä viivan voimistumista...
(.)Täällä tätiä odoteltiinkin jo saapuvaksi. Jarrukapseli siirsi tädin tuloa 5 päivällä. Nyt sitten soittoa sairaalaan. Pääsispä jo pistelemään niin menis tää mateleva aikakin nopeammin eteenpäin...
Paljon onnea plussasta Suttu! :)
Emma: kyllä tuo positiiviselta näyttää. Pidän peukkuja, että viiva vahvistuu! bdbbdb! :)
Kiitos Ennuli ja Emma!
Pahoittelut Ennuli inssin epäonnistunmisesta. :(
Minulle tuli flunssa. :( No, onneksi ei ole kovin paha kuitenkaan.
Kopsaan tähän nyt saman tekstin kun Kolmosten puolelle (en jaksa kirjoittaa uutta).:
Omasta tilanteesta sen verran, että ymmärränhän minä ettei tässä vaiheessa saa julkiselta puolelta hoitoja ja ne kuuluukin ensisijaisesti niille joilla ei vielä lasta ole. Mutta kysymys olisi ollut vain verikokeista. Nyt kyllä muistan, että sain yksityiseltä gyneltä esitteen ykistyisestä lapsettomuusklinikasta käyntini päätteeksi. Että ehkä hän kuitenkin tiesi miten käy..? Mutta en aio tässä mihinkään lapsettomuusklinikalle mennä. Yritetään nyt tässä ihan luomusti. Ehkä saatan mennä noihin verikokeisiin vielä yksityiselle jossain vaiheessa jos on ylimääristä rahaa? Kyllä nyt vaan tuntuu siltä että yritetään nyt näin ja jos ei tärppää niin sitten ei tärppää. Niin ja koitan noita homeopaattisia lääkkeitä ensin. Ovista odotellessa... On jo alkanut jomottelemaan alavatsan sivuilta ja vasemmaltakin mikä ei ennen oikein "toiminut".
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 9/27-3
Ei mulla varsinaisesti asiaa oo, mutta aattelin nyt kirjoitella, kun muilla ei ole ollut asiaa..:)
Onnea plussista Suttu ja Emma!! Harvinaista herkkua, että 2 plussaa samaan aikaan meidän pinossa.. Mitä teille nyt kuuluu?:)
Evelinelle ja Ennulille pahoittelut, ettei inssit tuonut tulosta..:(
2pojanäitille: Tosi harmi juttu, että te ette enää pääse julkiselle..:(
Haaveilija: Kovasti jaksamisia sulle, harmi,että sulla on ollut vaikea raskaus.. Mutta kovasti vauvalle vauvaliimaa, että jaksaa siellä masussa vielä kasvaa pitkän aikaa..:)
Kiva Tisnku, että sulla lääkitys on auttanut! Vaikkakaan koskaan ei oo kiva, että ne menkat sieltä alkaa..
Mitäs muuta.. Omaan napaan ei kummenpia.. Itseasiassa taas on se vaihe, että masentaa/väsyttää, eikä toivoa jaksa ollenkaan..
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Sofi
plussa siis alkaa näyttävän muuttuvan negaksi. Toissapäivänä sain testiajan sisään samanlaisen haalean plussan. Tänään ollut täti oireita ja testi nega... Inssiin siis tässä kuussa. Harmittaa ja itkettää, mutta toisaalta eiköhän toi merkkaa sitä, että jotain yritystä on ollut, mutta ei tapeeksi...
Emma varmaan huomenna kp1
ei me susta eroon haluta, mutta oishan se ollut ihanaa, että edes sinulla olisi plussaa tullut ja olisit käynyt täällä vieralevana tähtenä.
Nyt kaivattaisiin niitä plussia, alkaa kohta toivo mennä...
Mulla tunkee kaktusta kurkkuun ja selvästi flunssa tulossa. Aloitin juuri puregon-pistokset ja yritän karkoittaa taudin, ettei mun rakkaat munasolut vaan vaurioidu kun pitäisi tässä kuussa inssiin päästä. Hus hus tauti pois minusta.
En ole tainnut vielä syyskuussa kirjoittaakkaan mitään :/
Pahoittelut Ennulille ja evelinalle mönkään menneistä insseistä :( Ei oo kivaa ei.. ja Ennuli: Mulla on kanssa näissä lääkkeellisissä kierroissa ollut aivan erilaiset tissikivut loppukuusta kuin luomukierroissa.. Eli kait ne on niitä lääkkeiden sivuvaikutuksia sitten.
haaveilija: En minä ainakaan pahastu kirjoitustasi! Minusta on kiva kuulla aina välillä mitä teille pinostamme plussanneille kuuluu.. Harmi että sinun raskautesi on mennyt noin :( Toivotaan kuitenkin kovasti että pikkuinen pysyisi mahdollisimman kauan vielä masussa! Tsemppiä!
2poj@näiti: *iso rutistus* joo eihän sinne julkiselle ole asiaa jos on jo kaksi lasta :( Se on todella harmillista että kaikki lasta haluavat eivät saa yhteiskunnan varoilla lapsettomuuteensa apua. Mutta ymmärrän kyllä täysin sen kääntöpuolen että ei niitä hoitoja voi tuhottomaa määrää antaa ja heidän joilla ei vielä ole lapsia täytyy olla etusijalla. Mutta miksei raja voi olla vaikka että kaksi yhteiskunnan varoilla tehtyä lasta? Silloin olisi kaikilla tasapuoliset mahdollisuudet saada yhteiskunnan varoista jotakin hyötyä näissä asioissa?! Oikein paljon jaksamista..
Tinskulle myös pahoittelut, niin ja Uskolle!
Sutulle paljon onnea!
Emmalle pahoittelut! En ole minäkään saanut noilla sofin herkillä kun tihrustettavan viivanPAIKAN, en tosiaankaan tuollaista mistä olisi noin selvän kuvan saanut! On siellä tainnut olla jotain yritystä, todella harmi ettei sitten paremmin ottanut kiinni :(
Sofi: Mulla on täysin sama vaihe ettei jaksa uskoa mihinkään ja väsyttää tää koko pask*
ON: Olen ihan tarkoituksella jättänyt kirjoittelua vähemmälle.. Ahistaa niin pirusti kun on jäänyt "jumiin" tänne pinoon! Eikä siis sillä, kyllä mä teidän seurastanne nautin aivan mahottoman paljon, mutta.....ymmärrätte varmasti!
Ja ahistaa se IVF :( Tavallaan ei millään jaksais oottaa, mutta sitten taas ei millään haluis sinne mennäkkään!
Mutta nyt aletaan kuitenkin olla lähempänä onnistumista kuin koskaan! Näin jaksan uskoa..
Nelli kp jotaki/28 (ei mitään hajua näin luomukierrossa)
Pahoittelut Emma ! :(
Kiitos tsempistä Nelli ja pidän peukkuja sinulle! :)bdbbdb:) Sitä vaan ihmettelin, että miksi yksitynen gynekologi sitten laittoi minulle lähetteen julkiselle puolelle verikokeisiin..? :0 Jos kerran tiesi miten käy (kun antoi ykstyisen lapsettomuusklikinikan lehtisen minulle käteen lähtiessäni). Ja nyt muistan, että tammikuussa tehdyn laparoskopian jälkeen kun olin vielä osastolla samana iltana, niin osaston lääkäri tuli kertomaan löydöksistä ja samalla ehdotti IVF:ää, mutta en silloin siinä vaiheessa vielä osannut sanoa mitä tehdä tai tiennyt lähteä siihen hoitoon. Joten nyt jälkikäteen mietin, että olisiko se pitänyt siinä heti sanoa, että kyllä kiitos..? No, se on mennyttä se. Yritetään nyt sitten vaan luomuna vielä jonkin aikaa. Gynekologi muuten sanoi viime kerralla että lapan jälkeen voi yrittää vuodenkin, kun taas Kättärillä sanottiin puoli vuotta. Mutta siis helpotti hieman kun tuli tieto, että voi huoletta (?) yrittää sen vuoden ajan.
ON ).(: Ovisplussa bongattu lauantaina digitaalisella kp 13 (sattui olemaan jäljellä vielä 2 kpl). Se hyödynnettiin kaksi kertaa (mies vähän innostui..). Sunnuntaina kp 14 ei enää onnistunut ja eilen ilmeisesti ovis tapahtui, mutta silloin oli niin kamala olo (kipuili) ettei tullut mieleenkään tehdä mitään. Joten taas jäi vaan ovisplussapäivänä puuhailun varaan tämä yritys. :/ Mutta kaipa ne pikkuveitikat jaksaa sinnitellä 2 päivää. Kyllä otti pattiin kun ei pystynyt enempää...:( Ja oli esim. sunnuntaina vähän häiriötekijöitä (lapset), niin siitä ei tullut mitään. No, aika lähelle kuitenkin jo päästiin varsinaista ovista.
On muuten ovisjomotukset koventuneet parissa kierrossa. Tuli vaan mieleen, että olisikohan noilla homeopaattisille lääkkeillä jotain osuutta asiaan, tai sitten sillä kun olen kahden kierron ajan syönyt D-vitamiinia. Senhän avulla kai jotkut ovat raskautuneet..? Mutta siis vasen munasarjakin on minun mielestä alkanut jomottelemaan enemmän kuin aiemmin (sen ihan tunsi esim. sunnuntaina ja eilen). Että parempaan suuntaan kai, jos ei endometrioosi ole siellä ärhäköitynyt. Toivottavasti ei. Niin, ja rinnatkin olivat oviksen aikaan tässä kierrossa arat mitä yleensä eivät ole.
Tulipas tekstiä... :) Mukavaa viikkoa! :)
Kp 16/n.27-31
2poj@anäiti: Hieno homma jos ovis on voimistunut. Josko tosiaan homeopaattiset lääkkeet tai D-vitamiini olis auttanut. Pitää kanssa itse vissiin alkaa syömään tota D:tä jos siitä olis apua. Teillä on ollut hyvä ajoitus, eikös ne parhaat päivät ole juuri muutama päivä ennen varsinaista ovista, niin ne simpat ois siellä jo odottamassa munasolua.
ON: Niin se vaan meni, että uusi kiero käynnistyi jälleen. La oli kp 1 ja tänään olin 0-ultrassa. Alkutilanne se, että vasemmalla viisi 6mm follikkelia ja oikealla 3 samankokoista. Huomenna aloitan Puregonin pistämisen ja ensi tiistaina uuteen ultraan. Saa nähdä miten follikelit lähtee kasvamaan. Alustavasti sovittu, että inssi ensi viikon perjantaina. Lääkäri laittoi meidät IVF-jonoon jos nämä hoidot eivät tuota tulosta. Ihanaa, että asiat etenee!
Emma
Vettä on satanut koko päivän. Alkaa tosiaan tuntua syksyltä.
Emma: Voihan sitä d-vitamiinia alkaa syömään jos ei sitä muuten saa tarpeeksi ja muutenkin on varmaan ihan hyvä ottaa. Minä ostin D-vitamiinini luontaistuotekaupasta (samalla kun hainj nuo homeopaattiset lääkkeet) ja myyjä suositteli 25ug pitoista d-vitamiinia, vaikka eikös suositus yleensä ole aikuisille 10ug? Mutta tuota olen kuitenkin ottanut mitä ostin. Miehellä ainakin särkee päätä jos saa liikaa d-vitamiinia, joten sitä täytyy tarkkailla ettei sitä saa liikaa.
Hyvä että teillä asiat etenee ja pääset IVF:ään jos ei inssi onnistu. Mutta toivotaan toki että inssi onnistuu. :)
Sain kirjeen Papakokeen tuloksista: ei mitään mainittavaa. siinä samassa oli kirjoitettu siitä etten päässyt julkiselle puolelle verikokeisiin ja että ne voidaan ottaa tuolla yksiyisellä (kilpirauhas- ja prolaktiinikoe), siis kirjoittaa siihen siis lähetteen. Mutta en usko, että menen koska maksaa yli 100e. :-0
Mutta nyt täytyy mennä katsotaan mitä tuo esikoinen tekee.
Tsemppiä!! :)
Kp 17/27-31
2poj@näiti: Tuli mieleen että jos se gyne laittoi sinulle sen vuoksi sen lähetteen että ajatteli kokeilla saisitko julkisella kuitenkin "tutkimuksia".. Eikös linjaus ole tarkkaan niin että hoitoja ei saa (eli inssit ja IVF/ICSI), mutta miten nämä tutkimukset.. Vaihtelevatkohan käytännöt niiden kanssa paikkakuntakohtaisesti?! Koska kyllähän mielestäni lapsettomuutta voitaisiin julkisella muutamalla verikokeella "tutkia" ja antaa vaikka clomit jos on tarvetta! Kunhan niitä itse hoitoja ei sitten annettaisi sellaisille, joilla on jo se kaksi/enemmän lapsia. Mutta en kyllä tiedä mikä se tarkka linjaus noissa sitten on...
Voi että kun olisit kuitenkin ne verikokeet sieltä saanut :( Ihan harmittaa oikeasti sun puolesta.. Kiva kuulla että olette saaneet ovista hyödynnettyä :)
Emma: Toivottavasti se inssi nyt auttaisi, eikä niihin IVF-hoitoihin tarvitsisi lähteä. Ja hyvä tosiaan että asiat etenee teillä! Se on tympeintä kun ei saa mitään apua tähän hommaan, eikä mikään konkreettisesti etene.. niinkuin juuri esim. 2poj@näidillä.. on se suoraan sanoen syvältä jauhaa vaan samassa tilanteessa!
ON: Odottelen kuumeisesti sitä lokakuuta ja mielessäni toivon kovasti että oltaisiin parin viikon sisällä lähetteestä jo siellä oulun vl:llä!!! On tämä odottelu kuitenkin kieltämättä hyvää henkistä valmistautumista alkaviin IVF-hoitoihin!
-Nelli ja ovis juuri ohitettu (vaikka ei sillä varmaan hemmettiä teekkään... ei ole aikasemminkaan luomu-ovis onnistanut, niin miksikä nyt!?) Ollaanpas sitä positiivisena :D
Nelli, tiedän ton tunteen. Mikään ei ota niin paljon päähän, kun se, että yrittää saada apua tilanteeseen, mutta ei saa. Tai joutuu odottamaan ja odottamaan. Me ollaan tahkottu asioiden kanssa vuosia ja vihdoin alkaa tapahtumaan. Jos inssit ei onnistu niin lähdetään TAYS:iin IVF:n. Sinne taitaa olla 6kk hoitotakuu. Saa nähdä mikä jono on todellisuudessa. Tsemppiä sulle odotukseen, toivotaan, että pääsette nopeasti hoitoon!
2poj@anäiti toi sun tilanne on kyllä todella kurja. Niin väärin toikin, että ei saa hoitoa jos on kaksi lasta entuudestaan! Ei niidenkään lapsi määrää "rajoiteta" joilla ei ole ongelmia niiden saamisessa. Kuka on päättänyt, että kaksi riittää. Yksityisellä hoidot on kuitenkin niin kalliita, että ei meillä ainakaan olisi varaa ilman pitkän ajan säästämistä!
ON: Tänään illalla viimeinen Puregonin pistäminen. Huomenna ultra klo.11. Sitten selviää jatko. Alustavasti inssi olis perjantaille. Nyt mulla ensimmäistä kertaa tilanne, että silloin ois aamuvuoro töissä. En tiedä miten sen kanssa... En haluaisi, että töissä kukaan tietää, mutta miten ihmeessä mä sinne kesken työpäivän menen...
Emma
Olen jo muutaman kuukauden ajan seurannut teidän keskusteluja ja nyt rohkaistuin liittymään mukaan.Meillä käynnistyi juuri yk 12 ja esikoista yritetään.Molempia on tutkittu ja kaikki tähän mennessä ollut ok.Varasin tänään ajan aukiolotutkimukseen.:/Jospa siitä nyt tultaisiin vähän viisaammiksi.Ikää minulla on 25 ja miehellä 29, etelä-pohjanmaalla asustellaan.Kyllä sitä joskus kuvitteli tätäkin helpommaksi vaan ei se ole.Joka kuukausi tuntuu aivan yhtä pahalta kun täti kurvaa kylään.Minulla on onneksi säännöllinen kierto, joten en ole joutunut/päässyt testejäkään tekemään.Toivottavasti keskustelu tästä vilkastuu.:)
Liisa kp2/28 yk12
Joo Emma.. Hiljaista on tosiaan pinossa ollut.
Itse olen aina välillä käynyt kurkkimassa onko joku jotain kirjoittanut, mutta jostain syystä en ole löytänyt mitään kirjoitettavaa itsekkään.. Odottelen vaan malttamattomana sitä IVF-keskustelukäyntiä ja toivon ihan mahdottomasti että me päästäisiin jo tämän vuoden puolella ensimmäiseen hoitoon!
Emma: Tsemppiä huomiseen ultraan, toivottvasti siellä näyttäisi oikein hyvältä! Tulehan kertomaan mitä näkyi! Minä olen joutunut kaikki käynnit käymään työaikana, koska olen "päivätyössä". Esimiehelle ja työkavereille olen vain ilmoittanut että minulla on lääkärikäynti ja sillä selvä.. Ei se heille kuulu sen tarkemmin miksi olen lääkäriin menossa. Muutama työkaveri sitten töissä tietääkin tilanteestani, heille olen ihan "vapaaehtoisesti" asian kertonut.
Tervetuloa mukaan IhmemaanLiisa! Toivotaan että tämäkin pino hiukan piristyy jälleen!
Nelli
Tervehdys, oon pitänyt piiiitkää taukoa tästä palstailusta, kun ollaan läpikäyty tätä lapsettomuuskriisiä. Välillä oon käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Nyt ollaankin taas hevosen selässä, joten tulin kirjoittelemaan.
Emma, mä oon aina vaan sanonut myös että mulla on lääkäri. Eihän tuota enempää tarvitse selitellä. Lisäksi eikös omalla ilmoituksella saa olla pois, joten voit varmasti olla ihan sairaanakin.
Nelli, me odoteltiin kesän yli tuota ivf-keskustelua ja tosiaan turhautumisesta huolimatta se teki tosi hyvää. Ehti tavallaan itselleenkin tunnustaa, että kyllä me oikeasti ollaan nyt tässä vaiheessa. Toivottavasti pääsette tämän vuoden puolella ekaan ivffään.
Omia kuulumisia: meillä aloitettiin tuo ivf nyt. Oon ollut huojentunut siitä, että ei voi itse asiaan vaikuttaa. Että nyt sitten joku muu hoitaa tuhtaamisen meidän puolesta. Eilen oli eka punktio, olin sitä vähän jännittänyt mutta kokemus oli ihan kaikkineen mahdollisimman hyvä. Ei sattunut oikeastaan ollenkaan ja lääkitykset oli kohdillaan. Meillä mennään lyhyellä kaavalla, joka tuntui sopivan. 10 solua löytyi, nyt jännitetään tuleeko alkioita. Meillä tosiaan jo 2,5 vuotta toivetta, 3. IUI.
Plussia pinoon ja iloakin tuhtailuun - myrmica
Heips vaan siskot!
Mulla piti olla viides inssi tässä kierrossa oman ovulaation mukaan ja tietysti mun tuurilla ovis sattui lauantaille vaikka aiempien kiertojen mukaan olis pitänyt olla vasta tänään tai huomenna. Pistin puregonia kaksi päivää pidempään kuin aiemmin, joten liekö siitä syystä aikaistunut tuo ovis. Mutta että ottaa pattiin. Ja lujaa. Nyt on siis sählätty ihan riittävästi inssien ajoitusten kanssa ja seuraavana sitten IVF/ICSI. Eli nyt vaan odottelen tätiä vajaa pari viikkoa ja sitten alkaa tositoimet.
Mulla kanssa lyhyen kaavan mukaan mennään eli puregonia pistelen kp3 alkaen 225 yksikköä ainakin viisi päivää kunnes on ultra. Hirvittää nuo hormonimäärät ja se punktio, mutta onneksi sinä Myrmica kerroit, ettei se ole kovin kamalaa. Helpottaa kovasti.
Saikulla, roikun täällä :) Evelina, just sähläykseltä se inssi minustakin tuntui. Ei voi tietää mistään varmaksi. Uskon kyllä että ottaa pattiin. Toivottavasti saatte ivffistä apua.
Mua pelotti kans ennalta, mitä hormonit vaikuttaa, puregonia oli mulla 150 ekat päivät ja vikat 175. Vaikka oli kolminkertainen satsi inssiin verrattuna, olin ihan ok. Sen kyllä huomasin, että ekojen satsien jälkeen tuli vähän humaltunut olo, että en olis rattiin mennyt. Otin ihan rauhallisesti pari päivää ennen punktiota ja tankkasin tosi paljon vettä, 3 litraa/päivä, sillä voi kai vähentää hyperin riskiä. Mua jännitti eniten se kun oli uusi tilanne ja erilainen operaatio missä on ollut ennen. Me oltiin molemmat punktion jälkeen, että tässäkö tämä nyt oli? Mieskin odotti, että kohta seuraa vielä jotain. Ei meinattu uskoa, että se oli noin nopea ja helppo, kun olin googletellut täältä palstoilta kauhutarinoita. Ehkä sitä monet kirjoittaa, jos on kokenut sen epämukavana kun helpottaa purkaa ikävää kokemusta. Meille sanottiin klinikalla, että useimpien kokemus on just sama kuin meidän.
Eniten pelottaa juuri se kun ei tiedä, mitä se punktio on. Klinikalla ovat vakuuttaneet, ettei ole kamalaa ja saa hyvät lääkkeet suoraan suoneen. Mulla on ikää jo 39 ja lääkäri sanoi, ettei mulla ole hyperin vaaraa. Mutta pitää silti muistaa sitten tankata sitä vettä tarpeeksi. Mulla kanssa inssissä oli 50 yksikköä puregonia ja siksi tuo 225 tuntuu hurjalta määrältä. Pistitkö sinäkin orgalutrania jossain kohtaa? Laitetaanko sitä vain kerran vai useammin? Joku sanoi, että orgalutranissa olisi ikävän iso neula, mitä siitä tuumit jos pistit sitä? Minusta puregon on helppo ja kivuton, pregnyl vähän ikävämpi, mutta ihan kestettävä kuitenkin.
Kauanko itse punkteeraus sinulla kesti? Puuduttiko ne sinulla sitä emättimen seinää? Jos puudutti niin oliko neulalla vai voiteella? Muistelen, että minulle sanottiin jostain puuduttamisesta, mutta en muista millä tyylillä.
Hyvä tietää jos hormoneista tulee "känninen" olo niin ei ainakaan niille päiville järjestä kauheasti ohjelmaa vaan tietää ottaa rauhallisesti.
Heh, mä sain ainakin sopivasti rauhoittavaa ja kipulääkettä suoneen. Katselin vaan sitten ruudulta kun follikkelit tyhjennettiin. Mä oon kans kohta 35 eikä siitä hyperin vaarasta puhuttu, mutta join silti paljon.
Pistin orgalutrania viitenä iltana, tai mies pisti, kun en uskalla itse. Se tulee valmiissa ruiskuissa, neula on aika pieni. Mun mahassa neula ei tuntunut juuri puregonia kummemmalta, miehen mielestä se oli samanlainen kuin pregnyl, ainetta vaan vähemmän. Vähän jälkikäteen kirvasteli se kohta. Ostin sellaisen lantiolämmittimen niin voi aina hemmotella masua pistojen jälkeen, vähän niinku iso laastari ja puhallus. Ja huvittava sivuoire orgalutranista, mun posket helotti koko ajan, niin kuin olis tosi mukava yö takana.
Hormonit aiheutti sen, että munasarjat tuntu tosi selkeästi. Välillä olin ihan pönttö sekaisin, että missä vaiheessa kiertoa mennään, kun tuntuu siltä että kohta pitäisi kuukautisten alkaa. Muuten oon unohdellut vähän asioita ja ollut hajamielisempi kuin yleensä.
Punkteeraukseen ei tainnut tosiaan mennä paljoa päälle viittä minuuttia. Olisin ihan hyvin ollut reilusti pidempäänkin. Musta oli kiva katella ruudulta niin tiesin sitten mitä tapahtuu.
Puuduttivat emättimen seinää neulalla, mutta olin siinä vaiheessa jo rauhoittavissa ja se tuntui ihan aavistuksena vain. Inseminaatio oli mulla aika saman tuntuinen. Mulla on piikkipelkoa, mutta tuokin meni ohi niin että jouduin kysymään että joko puudutettiin. Ja ei kai se kestä kuin muutaman sekunnin, että jos kovasti pelottaa voi vaikka laskea miehen kanssa sekunteja yhdessä. Ikävimmältä musta koko operaatiossa tuntui tipan laittaminen.
Tulipa pitkä selostus. Toivottavasti evelina sunkin kokemus olisi oikein hyvä. Suuremmatkin kivut kyllä varmasti kestää, kun pitää vaan tavoitteen mielessä. Noissa hoidoissa on hyvät onnistumisprosentit.
Suttu onnittelut plussasta! Vauvaliimaa ja oikein paljon toivoa, että raskaus menee hyvin loppuun asti.
Täällä alkaa vauvakuume pitkästä aikaa nostaa päätään, koska mm. tulee katseltua taas pitkään ohimeneviä vaunuja, toisten vauvamahoja jne.
Niille joilla ei meinaa riittää hermot odottamaan ihan oikeata kohtaa testaamiseen. Sekin aika tulee jossain vaiheessa.
Itse olen päättänyt, etten enää testaa yhtää testiä jollei menkat ole selkeästi ja paljon myöhässä.
Mukavaa ja raikasta syksyä kaikille!