Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeäisitkä tytärtäsi, jos hän synnyttäisi vauvan 16-vuotiaana?

Vierailija
02.09.2010 |

Perustelut kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisin apuna ja tukena, minkä voisin. Oma äitini oli 17v 5kk kun isoveljeni syntyi, ja on pärjännyt mainiosti. Meitä tuli yhteensä 4.

Vierailija
2/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisi ehkäisyvalistukseni mennyt kuuroille korville.

Mielestäni naisen pitää hankkia ammatti ensin, jotta ei tarvitse olla riippuvainen taloudellisesti kenenstäkään (mies, vanhemmat, sossu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itseäni ehkä - riippuu olosuhteista. Kovin hyvin en ole lastani evästänyt, jos noin pääsee käymään.

Vierailija
4/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen hänen vanhempansa ja minun tehtäväni tässä maailmassa :) on tukea ja rakastaa lapsiani myös vaikeina hetkinä.

Siinä kohtaa kun lapsi olisi jo raskaana asiaa selviteltäisiin siltä kantilta, mikä olisi paras ratkaisu lapseni kannalta. Tosin minulle olisi erittäin kova pala, jos lapseni päätyisi aborttiin. Toki yrittäisin olla tuota tuomatta liikaa esille, koska se on vain oma mielipiteeni ja joissain tilanteissa paras ratkaisu.

Lapsiani en häpeä. Se on turhaa.

Tukea tosin 16-vuotias tarvitsisi runsaasti, jotta elämänsä päätyisi järjestykseen myös vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
5/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti saisi vauvan, vois vaan todeta, että tyhmä tyttö, kun ei oppi mennyt perille.

Vierailija
6/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy voi aina pettää, joten jos 16-vuotias aloittaa seksielämän - kuten osa aloittaa - on aina olemassa se riski, että siitä seuraa raskaus.

Mikään ehkäisyväline ei ole 100% varma, joten niin kondomilla kuin pillereilläkin ehkäisevistä osa tulee raskaaksi.

Eli sinällään turha toitottaa, että olisi mennyt kasvatus pieleen :-), ellei sitten ole vakaasti opettanut lapsiaan pidättäytymään noin 18-20 asti.

Vierailija
7/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon, että tekee lapset vasta yli 20 vuotiaana mutta, joskus elämä ei mene niin kuin itse aikuisena toivoo.

Vierailija
8/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huolehtinut ehkäisystä. Mutta mieluumin synnyttää lapsen kuin abortoi. Sitä en hyväksyisi.

Vierailija
9/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huolehtinut ehkäisystä. Mutta mieluumin synnyttää lapsen kuin abortoi. Sitä en hyväksyisi.

Vierailija
10/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi hiukan pettynyt ja aika lailla huolestunut.

Ehkäisyvalistusta aion antaa aika piankin (nyt tyttäreni on vielä 10-vuotias nukeilla leikkivä tyttö, ei siis ihan vielä ole tarpeen), ja toivon, että hän hankki edes peruskoulutuksen (peruskoulu+lukio/ammattikoulu) ennen perheen perustamista. Se on siten paljon helpompaa, vaikka tietenkin on olemassa anni sinnemäkiä...

Joka tapauksessa auttaisin lastani tuollaisessa tilanteessa kaikin tavoin.

Vierailija
11/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaisi että on leikitellyt vakavalla asialla ja kuvitellut että ehkäisyn tarve ei koske häntä.

Jotain paljon pahempaa kuitenkin tarvittaisiin että oikeasti häpeäisin tytärtäni ihmisenä.

Vierailija
12/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia? Entä itse? Todennäköisesti.

Tyttö olisi lapseni ja lapsi minun lapsenlapseni. Rakastaisin edelleen sekä tukisin jo raskausaikana. Ihme kysymys..!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi