Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ainoa lapsi vs sisarukset

Vierailija
02.09.2010 |

Se että onko ainoa lapsi yksinäisempi kuin semmoinen jolla on sisaruksia, ei ole mielestäni ihan päivän selvää. Esim mulla on veli, joka on mua 5 vuotta vanhempi, eipä hänestä minulle lapsena juuri seuraa ollut, veljellä oli ihan eri jutut, eikä mulla ollut asiaa mukaan kun hän leikki kavereidensa kanssa ja vähän isompana veljen ei tarvinnut tulla mökille mukaan, siellä leikin yksikseni. Sen sijaan mulla oli naapurissa serkut, jotka oli mulle kuin sisaruksia.

Mulla on 2 lasta, joista toinen on kehitysvammainen. Lapset eivät leiki keskenään. Terve lapsi saa ottaa mökille, reissuihin jne aina kaverin. Vastaavasti jos lapsi olis ainoa, kaverit ja sukulaiset voi paikata sitä sisarusten puutetta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä kokemusta molemmista, tavallaan. Uusperhe kun ollaan - lapsia on minun, sinun ja meidän. Lapsemme olivat 2,3,3,5 ja 6v kun tavattiin. Nyt jo 15,16,16,18 ja 19v. Yhteinen prinsessamme on tänä päivänä ekaluokkalainen 6,5v. Oli ennen aikamoinen hulabaluumelu AINA mutta kaikilla oli aina kaveri, toodella harvoin et joku ois pyytänyt kaveria leikkimään kun heitä oli viisi. Oli tavallaan helppoa mutta toki raskastakin kun oli paljon pieniä lapsia.

Nyt on sitten eri tilanne, koko kesän on jankattu leikkikaverista aamusta iltaan (oli koko kesän kotona), jatkuvasti pitää olla joku tulossa...kääk. Sekin on raskasta. Mutta myös erittäin helppoa liikkua "vain" yhden lapsen kanssa, esim kesällä kun käytiin 3pv helsingissä ja takapenkillä istui YKSI lapsi ilman meteliä ja luki/pelasi tms.

Tosiaan - kaksi puolta on joka asiassa - silti sanoisin heti että sisar/veli on ehdottomasti RIKKAUS lapselle, toivon että jokainen lapsi saa kokea sitä onnea. Mun 15v poika on erittäin läheinen tämän 6veen tytön kanssa ja huolehtii hänestä rakkaudella jota harvoin nähdään, miettii aina pikkusiskon tarpeita ja tunteita ja missä hän on. Ihanaa seurata.

Vierailija
2/2 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin serkuista oli enemmän seuraa lapsena, ikäero omaan siskoon oli niin suuri ettei meistä ollut mitään iloa toisillemme. Itse en aio hankkia kuin yhden lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi