Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on?? :,(

Vierailija
02.09.2010 |

Istuin tietokonetuolilla ja yhtä-äkkiä rupesi sattumaan. Ihan kuin kohdusta ja perseestä yrittäisi meloni puskea ulos. Menin vessaan, josko olo olisi helpottanut ulostamalla, mutta ei. Koko ajan sattuu ja tuntuu kuinka kohdusta yrittäisi meloni puskea ulos ja ilmeisesti painaa perseeseenkin tai toisinpäin. En kehtaa soittaa terveysneuvontaan ja kysyä.

Raskaana minun ei pitäisi olla. Juuri oli menkat, jotka kestivät 2 viikkoa, mikä tosin ei ole normaalia.

Kenelläkään mitään hajua, mitä voisi olla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: proktalgia fugax.

Vierailija
2/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koskee, et ole kunnossa. Soita heti sinne terveysneuvontaan äläkä täällä arvo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle: Olo ei vielä ole sairaalakuntoinen vaikka sattuukin. Ei siis satu ihan niin paljoa vielä. Meillä kun tuonne sairaalaan lähtee, niin saa pää olla irti, että sielä hoitoa saa. Menee yleensä 6-8 tuntia ennenkuin lääkärille pääsee, eli mielummin kärsin kotona ja odotan aamuun, jos vain olo sallii.

Rupesin miettimään näitä tuntemuksia ja ainakin tuntuu siltä, että kohdusta tämä on lähtöisin. Minulla on hormonikierukka ja mietin olisiko se tulossa ulos.. Minulla on aiemminkin ollut kierukka ja se tuli ulos itsestään, mutta silloin ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Nyt tosiaan sattuu, ihan kun synnyttäessä.

Pako lähteä lämpimään suihkuun, palaan vähän myöhemmin takaisin, jos joku on kirjoittanut jotain,

Ap

Vierailija
4/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ainakin kunnolla paikoillaan. Suihku auttoi hetkeksi.. Ihan perseestä tää :( Menen yrittämään nukkumista. Kiitos kommenteista..

Ap

Vierailija
5/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ainakin kunnolla paikoillaan. Suihku auttoi hetkeksi.. Ihan perseestä tää :( Menen yrittämään nukkumista. Kiitos kommenteista..

Ap

Vierailija
6/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin raskaana? Omituista. :/

Vierailija
7/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jostain sen tapaisesta.

Vierailija
8/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, niin veikkaisin myös sitä kramppia. Mulla alkoi pari vuotta sitten (viimeisestä synnytyksestä silloin jo 3 vuotta) ihan yhtäkkiä keskellä yötä ja kipu oli todella kova. Sitä kesti muutaman minuutin ja meinas taju mennä. Kävelin, istuin pöntöllä, kävelin, istuin pöntöllä...kunnes ihan itsestään rupesi helpottamaan. Tuo sama toistui aina silloin tällöin ja kävin erikoislääkärillä kun näitä kohtauksia oli ollut 3-4. Hän tutki peräsuolen ja haastatteli ja oli sitä mieltä, että kyseessä on nuo peräsuolen kouristukset ja että ne ovat täysin vaarattomia, vaikka aika inhottavia.

Minulla on saattanut mennä puolikin vuotta ilman kouristuksia, mutta sitten ne palaavat taas, joskus kovempina, joskus heikompina. Yleensä se "iskee" levossa, useimmiten yöllä. Itse en ole keksinyt parempaa apua siihen kuin liikkuminen, kävelen ympäri kämppää kunnes kramppi loppuu.

Ikävä, mutta onneksi vaaraton vaiva.

Tosin jos peräsuolesta tulee verta tms kannattaa heti mennä lääkäriin.

Vierailija
9/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivulta, mikä mulla liittyi raskausaikana kohdusta tullessen verenvuotoon - vaikutti siis keskenmenolta, mutta ei sitten sitä ollutkaan.

Vierailija
10/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä vuotokin, niin varmaan joku kohtuun liittyvä juttukaan ei ole poissuljettu.

Vierailija
11/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien menkkojen aikaan kierukka on hyvin voinut lähteä paikoiltaan ja elimistösi yrittää saada sen pihalle.

Vierailija
12/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alavatsa krampaa. voisiko olla sitä? Yleensä sattuu tosi paljon.

Vierailija
13/13 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin tietokonetuolilla ja yhtä-äkkiä rupesi sattumaan. Ihan kuin kohdusta ja perseestä yrittäisi meloni puskea ulos. Menin vessaan, josko olo olisi helpottanut ulostamalla, mutta ei. Koko ajan sattuu ja tuntuu kuinka kohdusta yrittäisi meloni puskea ulos ja ilmeisesti painaa perseeseenkin tai toisinpäin. En kehtaa soittaa terveysneuvontaan ja kysyä.

Raskaana minun ei pitäisi olla. Juuri oli menkat, jotka kestivät 2 viikkoa, mikä tosin ei ole normaalia.

Kenelläkään mitään hajua, mitä voisi olla?

Tuntuu että peräsuolirepeäisi ja vääntää ihan helvetisti ja särkee ja tuntuu että hermot ovat jääneet puristuksiin. Itselläni tuohon liittyy sekin, että tuntuu hermojen jäneen puristukseen ja se säteilee raajoihin ja alavatsaan jne.

Itse arvaan syyn johtuvat ruoansulatusongelmista. Tulevat ja menevät. Juuri tuo, etä pöntölle meneminen tuntuisi auttavan on tuttu tunne. Se kyllä auttaakin, jos on jotain mitä saa pönttöön aikaiseksi.

Menee yleensä ohi lyhyehkössä ajassa, siis kärvistelemäään joutuu vartista tuntiin yleensä.

Menkka tai raskausongelmia minulla ei ole koska olen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi