Auttakaa nimen valinnassa!
Olen listannut mielestäni kivoja nimiä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän miehen mieleen, ja jotakin pitäisi keksiä.. olisi ihanaa, kun keksisi oikein kauniin nimiyhdistelmän (etu- ja tokanimi), saa auttaa:
Vilhelmiina
Alisa
Edith/Eedit
Tilda
Eedla
Adelia
Saga
Eevi
Fiona
Frida
Helmi
Vanhat nimet siis miellyttävät.. auttakaas, uusia nimiä saa ehdotella!
Kommentit (29)
Kreikaksi nimi tarkoittaa viisautta.
Kiitos ehdotuksista! Yhäkään nimiasia ei ole selvinnyt, tullut paljon ihania ideoita ja olen käynyt lukemassa viestiketjua moneen otteeseen ehdotuksia miettien. Välillä joku toinen tuntuu ihanalta, välillä joku toinen. Sofia on siskon tytöllä, se ei siis tule kysymykseen. Vilhelmiina olisi toisena nimenä mieleen, mutta etunimi vielä uupuu ihan.. Edith on minusta niin ihana, mutta onko kovin vaikea käytössä? Fiia on söpö nimi, Adelea mietin että kaunis, mutta ehkä liian prinsessamainen..? Alisa välillä miellyttää, välillä tuntuu tylsältä. Kivoja nuo perustellut kommentit nimistä, auttaa jotenkin heti enemmän :)
Taas tämä sama, kun toiset kirjoittavat Eedit, toiset Edith - sillä eniten mietityttää tuo ko. nimi vaikka ihan ykkössuosikkini onkin.
Lisää ehdotuksia, kommentteja, mielipiteitä? :-)
Meidän perheestä löytyy neljä tuosta sun nimilistasta. Melkein viisi, koska Tilda on meillä Matilda.
Tässä subjektiivisuudessani en siis voi listata noita paremmuusjärjestykseen.
kuten esimerkiksi
Eevi Ali(i)sa
Sa(a)ga Vilhelmiina
Fiona Vilhelmiina
Mun mielestä kauneimpia ovat Saga, Edith, Alisa, Helmi.
Ai niin, Hilla-nimi unohtui listasta..
Liian taviksia:
Alisa
Helmi
Saga
Liian rumia ja outoja:
Edith/Eedit
Eedla
Adelia
Eevi
Nää on hyviä:
Vilhelmiina
Tilda
Fiona
Frida
Niin sitten nimi olis Tilda Friida Vilhelmiina
Ja kahdelle iillä toi Friida.
Itse mietiskelin aika saman tapaisia nimiä, listassa oli myös Amelie, Aliisa ja jo "liiankin suosittu" Sofia... Sitten ajatus yhtäkkiä kirkastui :) Tyttäremme etunimi tulee isäni tädiltä, toinen nimi taas "se pakollinen" ja kolmas koska nimi vaan oli niin suloinen... :) Tyttäremme nimi on Fiia Maria Aleksandra. Nyt tuntuu siltä että ei tytön nimi mikään muu voisi ollakaan kuin Fiia. Helppo sanoa ja vaikka vanha ja perinteinen niin samalla kansainvälinen mikä meillä on kiva asia kun isä on englantilainen ja asumme ruotsinkielisellä alueella.
:-O Olipa hassu yhteensattuma.. noin kaksi minuuttia sitten minulle pälkähti ekaa kertaa mieleen nimi Fiia. En tiedä mistä, mutta mietin, että pitääkin heti huomenna kysyä miehen mielipidettä. Tulee vaan epäilys, yhdistääkö heti Fiat-automerkkiin, saas nähdä;)
No mikä näistä olisi nätein: Fiia, Fiona vai Frida?
Meillä pohdittiin sitä että onko yhdellä vai kahdella iillä, ja tultiin tulokseen että laitetaan oikein "suomalaisittain" kahdella iillä ettei ole Formula One Accosiationin lyhenne eli FIA... :)
Minkälaisia kommentteja teidän Fiian nimestä tullut? Toisaalta olen tykännyt nimistä, joissa vähän enemmän jämäkkyyttä (esim. d-kirjain) ja mietin onko tuo liian pehmeä nimi.
Minkälaisia kommentteja teidän Fiian nimestä tullut? Toisaalta olen tykännyt nimistä, joissa vähän enemmän jämäkkyyttä (esim. d-kirjain) ja mietin onko tuo liian pehmeä nimi.
Olen listannut mielestäni kivoja nimiä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän miehen mieleen, ja jotakin pitäisi keksiä.. olisi ihanaa, kun keksisi oikein kauniin nimiyhdistelmän (etu- ja tokanimi), saa auttaa:
Vilhelmiina
Alisa
Edith/Eedit
Tilda
Eedla
Adelia
Saga
Eevi
Fiona
Frida
HelmiVanhat nimet siis miellyttävät.. auttakaas, uusia nimiä saa ehdotella!
Helmi Adeliina
Edla vilhelmiina
En tietysti tiedä sanovatko ihmiset vain kohteliaisuudesta, mutta kaikki naispuoliset tuttavamme, jotka nyt kai useammin nimiasioita kommetoivatkin... :) , ovat sanoneet että onpa aivan ihana nimi. Olet oikeassa siinä, että on aika "pehmoinen" nimi, mutta mielestäni sopii silti tytöllemme erinomaisesti, joka on kyllä aikamoinen vauhtimimmi ja tempperamenttiakin löytyy rutkasti...
... ainakin suomalaisille pikkulapsille ja joillekin aikuisillekin :)
Entäs Leona, Livia, Lidia, Silva? (Meinaan että kun olit sanonut, että vanhat nimet kiinnostavat, mutta kuitenkin tykkäsit Hillastakin, joka on uusi nimi.)
Kreikaksi nimi tarkoittaa viisautta.