ihottuma. ensin pieni vesikelloja,
sitten iho kuivuu ihan korpuksi ja halkeaa! voiteet ei auta,mulla tällä hetkellä tosi paha,2 sormea ei ees taivu kun niin haljenneet,mitä tää on? lääkärissä olen ravannut,ei apua.kiva olla vaan töissä,lähihoitajana kun tulee lutrattua veden ja desin kanssa..
Kommentit (6)
taitaa olla alanvaihto edessä tai sitten lotraamisen sijaan käytät hanskoja, onko se mahdollista? Tai johtuuko jostain pesuaineesta, koeta vaihtaa pesuainetta. Vai onko sekään laitoksissa mahdollista, vaatia erilaista pesuainetta.
eli nummulaariekseema. Pyydä lääkäriltä Fucicort-resepti, se puree.
ja tämä vaiva on nyt uusi, hanskoja käytän. ihottumaa on vain käsissä,olen syönyt kortisoonia sekä voiteena,näpyt hävisivät noin viikoksi ja palasivat takaisin,olen ollut kesän alussa 2vkoa sairauslomalla tästä enkä tiedä kehtaanko siitä taas saikkea ottaa,pännii vaan tämä kipu.
Eikä ole mullekkaan osattu selittää mistä johtuu. Joudun myös töissä päiväkodissa paljon käsiä pesemään ja desiä käyttämään (vaikka kyllä sinä ap varmasti enemmän). Kesälomalla oli parempi kun selvisi vähemmillä pesuilla.
Mulla auttanut kortisonivoide, käsien säännöllinen rasvaus muutenkin (esim. aina rasvaan käsienpesun jälkeen jos voin). Pahimpina aikoina laitan paksusti rasvaa ja apteekin ohkaiset puuvillahanskat käsiin yöksi. Helpottaa halkeilua. Mutta eivät kyllä nuokaan vaivaa vie pois, helpottaa vaan jonkin verran...
eikä 3 muutakaan kortisooni voidetta,
ja levisi niin pahaksi että koko kroppa kutisi.
Sai iholääkäriltä kunnon kortisonivoiteet ja iho parani tosi nopeasti. Miehen iho on tosi kuiva ja joutuu käyttää reseptillä olevaa tosi kosteuttavaa rasvaa. Kannattaa vierailla ihotautilääkärillä.